Citat:
Ursprungligen postat av
Forvirradbrud
Självklart. Men det var nya uppgifter för mig däremot. Att dem fanns vid en verkstad 100 meter ifrån kroppen gör mig ännu mer konfunderad.
Det mesta som talar för att det är litauerna som är skyldiga är:
- De uppför sig märkligt och aggressivt mot MP i nära anslutning till ett fynd
- De befinner sig vid en verkstad 100 meter från LH:s kropp utan att kunna ge en bra förklaring för det
- De är dem första att "hitta" handsken
- De har förmodligen tillgång till Martorp gård då det är samma ägare som vid ladan (herrgårdsägaren?)
Det som talar emot att de är skyldiga är:
- Enligt vittnesuppgifter ska bröderna ha setts dricka kaffe ute på sin veranda kl 18.15. Lisa sägs försvinna nån gång mellan 18.23 och 18.30. 18.23 skickade hon ett sms till sin far. Mobilen dog 18.30. De bor flera km från cafét. Hinner dem ta sig till ladan på den korta tiden? Hur länge satt dem och drack kaffe? Tidsangivelserna kanske inte stämmer.
- De är omedvetna om vilka MPS är och beter sig därför märkligt och aggressivt, rädda för att bli oskyldigt utpekade?
- De har nära kontakt med sina anhöriga och enligt deras anhöriga misstänker dem inget
- Männen har haft span på sig sedan dag 1 och redan givit DNA till polisen
Vad tror ni?
Var gubbens son och hans chef som hittade handsken först. Därefter gubben. Finns inga uppgifter om att litauerna varit med när handsken hittats. (väl?)
Om jag läst rätt bor dom 300 meter från caféet, dvs finns tid för Lisa att gå hem till dom och det finns tid för dom att gå till Lisa. Tydligen ser man platsen där mopeden stod parkerad från MGM:s varenda. (med reservation för att jag kan ha fel eftersom jag återberättar vad andra skrivit)
Kan passa på att lägga till lite konspirationsteori här.. om nu någon försöker sätta dit litauerna så kan en teori faktiskt vara att dom höll på med något skumt på platsen där Lisa hittades, som t ex hembränning, cannabisodling eller vad f-n som helst. Därför uppträdde dom aggresivt mot MP för dom ville inte avslöjas. Om en annan GM visste detta kan han medvetet placerat kroppen där. Men obs - bara flyktig teori. Ta inte på för stort allvar.