Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Funderar på vad som har hänt. Rånmord på en sjuttonåring låter otroligt
Det måste varit så att hon kommit på nån av dem med nåt, eller två eller alla tre, eller ha avfärdat romantiska / sexuella inviter eller ett våldtäktsmord.

Om de nu åkt fast för att ha placerat ut ett klädesplagg i fredags måste nån/de ha tagit med sig tillhörigheter, varför göra det om det inte var ett rånmord eller något lustmord/sexmord? Alkohol och drogerna kan spela en roll.

Och hur dumma är de om alla tre går och placerar ut ett klädesplagg på en plats som genomsökts i fem dagar.

Kan någon annan ha fört bort och mördat Lisa och nån av dessa tre ha sett Lisas tillhörigheter och plockat med sig dessa (tillfället gör tjuven)? Sen har de inte vågat berätta för man kan nog åka dit för delaktighet i mordet bara på innehav av ägodelar.

Men i slutändan tror jag bara de är korkade och stressade. Att de efter förhör anhållits för olika saker tyder på att man medgivit något mer än att ha placerat ut något i fredags. Skulle iofs kunna vara att kvinnan medgett hon.varit med och placerat fynd i fredags och dom andra har medgett de placerat ut fynd också tidigare.

Att man gräver så i närmaste ladan tyder på nånting...

Min gissning nu: har hela tiden trott på inbrottsförsök som gått fel, kan fortfarande va så men jag lutar mer åt sexuellt håll nu.

Den ogifta brodern är full och får syn på Lisa.....(osv)

Båda bröderna är gifta.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Om det tar 1 timme för BO att åka moped hem varför åkte pappan iväg ca 30 min efter SMSet?

Det gjorde han inte.
Medlem
Är det här påståendet om trafficking också en trådsanning (läs: lögn)? Eller finns det källor på det?
2015-06-15, 21:09
Medlem
Två enligt mig märkliga omständigheter.

– Min äldste son hittade en handske i den lada där han arbetade på måndagen. Han lyfte upp den, tittade på den och lade tillbaka den. Hans svenske chef gjorde det också

Chefen skall alltså ha varit med tillsammans med de två misstänkta mördarna, timmar efter att Lisa försvunnit.

Lisas kropp hittas två timmar efter att tre personer grips (efter 5 dagars sökande)

Om man mördar någon, dumpar man verkligen kroppen inom "räckhåll" från sin egen bostad med en mängd bevis utspridda ? Jag är mer och mer kluven. Kan någon ha haft sinnesnärvaron av att vilja sätta dit dessa herrar?
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Det kallar jag för ett utehus å inte en lada, för den som påstod att jag inte vet va jag prata om

Men det ligger inte vid MGM´s bostad som du påstod.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller
Teori nr 7743:

Lisa är på väg mot mopeden med sin integral-hjälm hängades i armkrok. På väg mot mopeden skickar hon sitt sms till pappa och lägger ner telefonen i fickan. När hon väl kommer fram till moppen måste hon få upp mobilen ur fickan för att nå nycklarna. Precis när hon satt nyckeln i tändningen kommer den yngre brodern emot henne smått aggressiv och full.

Lisa som har skinn på näsan ber honom dra åt skogen. Mannen puttar till Lisa som faller med bakhuvudet i marken och skadar hjärnan. Mannen får total panik och drar in Lisa i ladan på andra sidan vägen, drar för pressningen och springer hem för att be om hjälp av storebror. Innan han springer hem samlar han ihop allt som ligger runt moppen. Den trasiga mobilen och hjälmen.

Mannen springer nu stigen hem men tappar mobilen på vägen hem. Han tänker att han hinner hämta den sen.

Hemma blir det tjaffs och hetsiga känslor. Men storebrodern bestämmer sig för att hjälpa lillebror. Frugan är helt veck av vad hon fått höra.

Bröderna springer ner till ladan och bär hem kroppen för att göra sig av med den. Men det hinns inte då en sök aktivitet skapas fort vilket gör att bröderna måste göra sig av med kroppen snabbt och mitt bland 1000 tals poliser, missing people och journalister.

Frun är helt apatisk men blir övertalad att inte tjalla, för alla åker då in och deras barn blir föräldralösa.

Kvinnan tar det hon kan från Lisa och sprider medvetet ut på platser som redan avsökts för att bli hittade och pekas emot deras bostad. Hon vill inte "gola" men kan inte heller leva med vad som hänt..

Ungefär något sådant ja.

Men jag tror istället att man slagit till flickan med Hjälmen och att den är mord/dråpvapnet.
Det är därför den är borta och det är därför man febrilt och konsekvent grävt upp en hel lada i jakten på dödsorsaken.

Men jag köper din teori i stort.

Den mest sannolika med de fakta vi har OM det är de tre MGM vi talar om.

Imorn innan klockan 12:00 vet vi.

Kan lika väl bli så att JV som förvandlade sig till en Polsk speedwaystjärna som förvandlade sig till tre Litauer kan förvandla sig igen...
Senast redigerad av Ulf-Utredaren 2015-06-15 kl. 21:12.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Är det här påståendet om trafficking också en trådsanning (läs: lögn)? Eller finns det källor på det?

Verkar vara en lögn/fantasier.
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Exakt.
Det är ju rent märkligt vad vissa tomtar här blir till sig i trasorna bara för att en polisman
påstås ha visat lite känslor vid konstaterandet att flickan hittats död och på ett sånt sätt
att det stod omedelbart klart att någon bragt henne om livet.
Någon börjar babbla om att därigenom finns det kanske anledning att se över sitt yrkesval och
ett besök hos en hjärnskrynklare är alldeles oundvikligt.

Jösses alltså.

Poliskvinnan som meddelade att dom hittat henne åkte ju ifrån Göteborg till Lidköping bara för att meddela det. Därför presskoneferensen blev sen. Hon hade helt enkelt inte hunnit dit och blivit briefad i tid.
2015-06-15, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Om det tar 1 timme för BO att åka moped hem varför åkte pappan iväg ca 30 min efter SMSet?

30 min EFTER att hon skulle ha kommit hem åkte han.
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Rånmord låter inte alls otroligt med tanke på att hon just stängt ett café och med tanke på att litauer mördat svenska åldringar för några hundralappar.

Mopeden stod kvar. En påse tillhörigheter hängde på styret.
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JASON-Timbuktu
Vem anställde dessa män?

De kanske inte är anställda av godsägaren De kanske har eget företag i Litauen med registrering som utländsk företag för de arbeten som görs här i landet.Eller är anställda av annat företag (inhemskt eller utländskt) som godsägaren anlitat. Men de kanske är anställda formellt av godsägaren. Varför är det relevant?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feinflux
Två enligt mig märkliga omständigheter.

– Min äldste son hittade en handske i den lada där han arbetade på måndagen. Han lyfte upp den, tittade på den och lade tillbaka den. Hans svenske chef gjorde det också

Chefen skall alltså ha varit med tillsammans med de två misstänkta mördarna, timmar efter att Lisa försvunnit.
[/i]

Detta hände väll på måndagen? alltså dagen efter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in