Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 21:00
Bannlyst
Någon som kollat igenom om GM fastnade på bild under allt filmande? Har för mig jag såg nån silvrig bil i nåt klipp.
2015-06-15, 21:01
Medlem
JASON-Timbuktus avatar
Vem anställde dessa män?
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Från Expressen http://www.expressen.se/gt/brodernas-mamma-jag-kan-inget-ata/

Märkligt att de inte kan uppge varför dem befinner sig vid en verkstad på en fredagkväll?

Va ska dom säga? Vi bara förbereder en styckning och dumpning av den ni söker.
Medlem
hasselmuzs avatar
[quote=nollprocent|53709272]
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Troligt att hon överfölls där! Eftersom Polisen nu gräver upp hela golvet efter bevis!

Jag förstår det där med ladan, inte jag som postade frågan om ladan.
2015-06-15, 21:02
Medlem
Är det helt uteslutet att den störande gästen på lördagen kan ha med det att göra?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nollprocent
Nej Östeuropeer är inte artiga eller vänliga! Det är riktiga jävla ögontjänare! Spelar trevliga men är falska som fan! Kolla så du alla fem fingrarna kvar om råkar skaka hand med någon sådan!

Jamen det är väl just det jag menar med artiga! Att de är artiga men inte genuint vänliga.
Medlem
bradgardsindianens avatar
Och att MP avbryter sökandet efter Lisa när de tre omhändertagits av polis fastän Lisa inte hittats då?
Medlem
skorpiogirl88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Märkligt att hennes story skiljer sig ifrån fastighetsägarens vad gäller vem som plockade upp handsekn och så vidare.

Jag finner det inte konstigt att männen har reagerat bryskt mot MPS sökare. De vet kanske inte vad det är för en organisation och vad de har för befogenheter, och alla vi som minns fallet Pierre i Göteborg vet att alla sökare inte uppträder lagenligt och behärskat i alla lägen.
Veldig merkelig!! Jeg tror faktisk denne greven har mer med dette å gjøre enn som kommer fram...
2015-06-15, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Va ska dom säga? Vi bara förbereder en styckning och dumpning av den ni söker.

De kan inte uppge en bra förklaring, vilket jag uppfattar som att de hade fuffens för sig. Är man oskyldig kan man alltid förklara varför och hur samt uppge alibi som stämmer.

Men det verkar skumt med att folk ska ha sett dem dricka kaffe 18.15 utanför verandan under söndagskvällen. Frågan är om dem hinner ta sig till ladan/cafét på den korta tiden det innebär?

Den stora frågan är också vad dom gör vid ladan en söndagskväll? Dem är väl lediga på söndagar?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skyffla
Är det helt uteslutet att den störande gästen på lördagen kan ha med det att göra?

Nej. Vet ej om den personen ens är identifierad. Kanske var en av bröderna?
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Från Expressens senaste artikel.

http://www.expressen.se/gt/brodernas-mamma-jag-kan-inget-ata/

Om de visste att sökandet pågick sedan i måndags, varför uppträdde dem märkligt och aggressivt mot MPS?

här finns det riktiga rövhål som går med i dessa sökningar och antar att det kan finnas sådana som var med i sökningen efter Lisa också.
träffar man på en eller flera sådana så är det fullständigt omöjligt att ha en trevlig attityd tillbaka, utan man vill mest bara slå dem på käften.
ett rövhål blir ingen ängel för att han sätter på sig en gul eller orange väst

nu verkar det ju som om dessa bröder redan blivit topsade i samband med att handsken hittades, enligt reportern i alla fall,
2015-06-15, 21:04
Medlem
flugzvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Funderar på vad som har hänt. Rånmord på en sjuttonåring låter otroligt
Det måste varit så att hon kommit på nån av dem med nåt, eller två eller alla tre, eller ha avfärdat romantiska / sexuella inviter eller ett våldtäktsmord.

Om de nu åkt fast för att ha placerat ut ett klädesplagg i fredags måste nån/de ha tagit med sig tillhörigheter, varför göra det om det inte var ett rånmord eller något lustmord/sexmord? Alkohol och drogerna kan spela en roll.

Och hur dumma är de om alla tre går och placerar ut ett klädesplagg på en plats som genomsökts i fem dagar.

Kan någon annan ha fört bort och mördat Lisa och nån av dessa tre ha sett Lisas tillhörigheter och plockat med sig dessa (tillfället gör tjuven)? Sen har de inte vågat berätta för man kan nog åka dit för delaktighet i mordet bara på innehav av ägodelar.

Men i slutändan tror jag bara de är korkade och stressade. Att de efter förhör anhållits för olika saker tyder på att man medgivit något mer än att ha placerat ut något i fredags. Skulle iofs kunna vara att kvinnan medgett hon.varit med och placerat fynd i fredags och dom andra har medgett de placerat ut fynd också tidigare.

Att man gräver så i närmaste ladan tyder på nånting...

Min gissning nu: har hela tiden trott på inbrottsförsök som gått fel, kan fortfarande va så men jag lutar mer åt sexuellt håll nu.

Den ogifta brodern är full och får syn på Lisa mellan 18:05 och18:23, när Lisa smsar kompisar eller gud vet vad. Han stöter på lisa och blir avvisad, han känner sig återigen värdelös och dödar henne. Eller så är det rent våldtäktsöverfall. Han drar in henne i ladan, hennes mobil plockar han upp och lägger i fickan och tar sig hem. Där tar han bilen och åker till caféet / ladan, men han.åker inte närmaste vägen, han åker sydväst och sen norr. Lisas mobil får ett sms, han slår sönder den och kastar ut del för del (mobil, mobilfodral, kontokort). Han kommer till mordplatsen lastar in Lisa och en del tillhörigheter (handväska?) och kör till gården där lisa sedan hittas. Han hittar inget perfekt ställe så han slänger henne i byggboden. Han åker hem och försöker bete sig normalt, kanske är han ensam hemma. Men när brodern kommer hem inser han vad som hänt, kanske pga polispådrag vid caféet eller för att det är blod eller tillhörigheter i bilen / hemmet. Han får ut sanningen ur sin bror och de bestämmer sig för att gömma kroppen bättre så de går till gården där hon gömts De hittar en vagn på gården, de flyttar henne från byggboden in till den stora byggnaden istället. Där täcks hon förmodligen med något och de går hem. Men sen har de hittar frun tillhörigheter i bilen under veckan och de har varit tvungna dumpa det på nåt sätt. Eventuellt har broder två varit med redan när hon flyttades från ladan till gården där hon hittades.

Är verkligen någon av dem ogift?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in