Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-15, 23:30
Medlem
PrincessDaisys avatar
Förstår inte varför dom bemödat sig så och spritt ut hennes tillhörigheter? Hade det inte vart lättare att elda upp det mesta och sen lagt det som onte gick att elda upp i en påse pch sänkt i sjön som verkar ligga rätt närs!

Min magkänsla säger att mgm inte är skyldig ngn av dom, kanske medskyldiga och kanske undanhållande av bevis eller ngt sånt!
2015-06-15, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnumP.I.
Första posten.

Mkt info kring sista fyndet där MP larmade polis om mystiskt uppträdande av MGM och som gjorde att de en stund senare blev inplockade till förhör.

Det jag undrar är vad fyndet som beskrivs som "skrämmande" och "kusligt" som "upprörde" MP kan ha varit för något? detta var på Torsdagen - dagen innan MGM uppträdde konstigt vid annan fyndplats och togs in på förhör.

"På torsdagskvällen dök två unga kvinnor upp vid polisens mobila sambandscentral vid kaféet i Blomberg. De verkade upprivna enligt vår reporter på plats. Efter kontakt med polisens tipsmottagare fick de peka ut en fyndplats på en karta.

– Jag blev upprörd över det vi såg, och då åkte vi till polisen och berättade det. Men det var inte Lisa. säger en av kvinnorna"

http://www.expressen.se/gt/kusliga-fyndet-i-jakten-pa-lisa-holm/

Lisa - du skall få upprättelse!

Torsdagsfyndet var skelettdelar från ett djur. De från Missing People hade inte tillräcklig erfarenhet/kunskap att förstå att man inte förvandlas till skelett några få dagar efter man avlidit och blev därför upprivna och chockade.
2015-06-15, 23:31
Medlem
snafflebits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Enligt uppgifter tidigare i tråden inflyttade "godsägaren" till trakten två år efter att Helena försvann.
Nope 4 år efter. 1996 köpte Jönsson stället.
2015-06-15, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M59
Bingo. Äntligen någon som använder skallen till något mer än att husera en baksmälla i.

Lisa var 17 år o har inte så mycket pengar . Systemet är dyrt jämfört med att köpa smuggelsprit
Medlem
Känns inte som att hon skulle köpa sprit av honom när hon säkert kunde fixa det lätt från ngn snubbe i 20+ åldern.
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeth
En psykopat agerar inte impulsivt och ogenomtänkt på det här viset. Inte alls. Men det är inte uteslutligen psykopater som begår våldsbrott heller.

Jag börjar luta åt olycksteorin igen. Men mord med uppsåt begått av bröderna? I helvete heller.

Nej det är sant. Men kläderna då som de hittat?
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kicksome
Bra tänkt! Var det förresten inte någon som skrev att en BMW X3 alt. X5 hade siktats i hög hastighet någonstans i närheten av Kinnekulle vid den aktuella tidpunkten? Någon som kommer ihåg platsen som nämndes och kan kolla om det ligger längs färdvägen Blomberg-företaget?

Arne nämner även i en intervju att denna LÅ oxå plockade upp handsken i ladan..

Klipp nr.4: http://www.tv4.se/nyheterna/artiklar/sökandet-efter-lisa-man-såg-hjulspår-ned-mot-damm-5577d853b9a9f671f6000076[/quote]

då är det alltså 4 sammanlagt som har plockat med denna handske
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Håller inte med om det. Dessa människor har ju utpekats som potentiellt skyldiga i tråden utan tillstymmelse till bevis.

Litauerna är däremot misstänkta och anhållna. I morgon får vi se om de även blir häktade.

Polis och åklagare kan naturligtvis ha fel, men ska man spekulera i att någon annan person var inblandad bör man nog ha bra på fötterna, och inte peka ut någon i onödan.

Men Arne höll i handsken först.
Återvänder med LH i bilen och dumpar henne där, någon i tråden sa att han åkte till Stockholm sen. Ja, tvätta bilen och låta de få skiten.
2015-06-15, 23:33
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Det är ju så sjukt så det finns inte.Ingen i det här sällskapet är tydligen så intelligent att man inte fattar att man rör inte bevis material utan precis hela sällskapet vill mer än gärna kladda på handsken.

Det är i alla för mig helt jävla obegripligt man kan vara så dum.

Den förste som tog i handsken var en av de anställda. Det var nog inte dumt alls om man är skyldig och plötsligt ser ett bevismaterial som kan ha ens eget DNA... raskt upp med den och du kan förklara varför ditt DNA finns där...
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Fast fortkörning kan ju betyda att han återigen körde för fort och då råkade köra ihjäl Lisa.
Bäst att POÄNGTERA att det där var ironi.

Schysst av dig att maska hans namn och personnummer förresten.
AJJJ... glömde maska och har gått tillbaka och gjort en edit nu.
Ja nu kan dom ju få det till att godsägarens son har kört ihjäl Lisa för han har ju åkt dit för fortkörning tidigare...
Tänkte inte på det
Och det där var INTE ironi för här dräller av idioter i tråden. Har följt många krimtrådar men den här tar banne mig priset som den som har absolut dom mest vansinniga spekulationerna
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Arne nämner även i en intervju att denna LÅ oxå plockade upp handsken i ladan..

Klipp nr.4: http://www.tv4.se/nyheterna/artiklar/sökandet-efter-lisa-man-såg-hjulspår-ned-mot-damm-5577d853b9a9f671f6000076

Än värre är att en av de misstänkta kan ha tagit i handsken:

Godsägaren i intervju http://www.tv4.se/nyheterna/artiklar/sökandet-efter-lisa-man-såg-hjulspår-ned-mot-damm-5577d853b9a9f671f6000076

Kan denne anställde ha varit en av de misstänkta och varför låg plötsligt en handske mitt på golvet?[/quote]
Pågick inte arbetet i ladan? Litauerna fortsatte väl jobba eller hade kontakt med sin chef. Något annat hade ju varit onormalt. Och naturligt att de som jobbar i ladan kommer dit exempelvis med chefen och kollar läger. Naturligt i deras värld.
Medlem
MrFolds avatar
Handsken:

Jag förstår inte riktigt skitnödigheten runt den. Eventuella DNA-spår från misstänkt mördare är i bästa fall stödbevisning och knappt ens det. Det är ju inte så precis att handsken har hittats bredvid kroppen. Ingen kommer vare sig att frias eller fällas utifrån den.

Den som däremot har avsatt DNA som kan knytas till person med en rimligt hög grad av säkerhet på några av offrets kläder eller rentav på kroppen ligger däremot lite mer pyrt till. När det gäller kroppen mycket pyrt.

Så kasta in handsken i handskdiskussionen är mitt råd - den leder ändå högst troligt ingenstans ändå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in