Citat:
Ursprungligen postat av
Forvirradbrud
Men för helvete, orkar inte upprepa detta.
Dessa tre litauer ska ha setts precis intill fyndet som gjordes av MP. Männen ska sedan ha betett sig aggressivt mot folk från MP och försökt fösa bort dem från området. Har man rent mjöl i påsen beter man sig inte på detta sätt.
1. De befinner sig alldeles bredvid ett fynd
2. De agerar märkligt och aggressivt
3. De arbetar i ladan mittemot cafét
4. Kvinnan som sitter anhållen ska enligt litauiska uppgifter ha jobbat som städerska på cafét förra sommaren. Denna uppgift har inte bekräftats.
5. De hade tillgång till gården där polisen har spärrat av och gjort tekniska undersökningar sedan i fredags.
Detta är ingen slump. Allt pekar på att dem är inblandade. Hur och i vilken omfattning får rättsväsendet avgöra. Men att dem skulle vara helt oskyldiga köper jag inte.
Man kan ju undra vad det är som gör att de i så fall agerar aggressivt? Jag menar det "normalaste" beteendet, om man vill spela oskyldig, är väl att låtsas som ingenting. Någonting de gjort i flera dagar redan. Jag hoppas att detta fynd har någon typ av spår som binder gärningsmännen till mordet. Annars borde de väl inte bli aggressiva och ta en risk genom att vara det? Men i vanlig ordning känns det menlöst att spekulera om detta eftersom man inte vet exakt hur det förhåller sig eller hur det såg ut när de blev aggressiva.
Försökte de tränga sig på ett sådant sätt att just de skulle gå förbi fyndplatsen och andra skulle missa det och på så sätt skulle fyndet inte bli funnet?
Hade man redan sökt igenom området och så trodde gärningsmännen att de var smarta och placerade fyndet på en yta de inte trodde skulle scannas igen? Och så plötsligt ser de hur andra personer går mot dem? " - Vi letar här, ni behöver inte komma hit!!!!" (typ?)
Att Polisen har haft span på de misstänkta känns mer och mer troligt för det måste väl ändå finnas tusen andra ställen att gömma saker på än att göra vad de verkar ha sysslat med. Ännu ett tecken på att brottslingar i denna typ av trådar inte är några masterminds som många tror när de spekulerar om vad som har hänt. Är man skyldig på det viset så ser man nog ögon överallt om det så är mitt i natten. Så span eller inte span - de har nog trott de haft det oavsett.
Min stora rädsla i denna tråd är fasen när de skyldiga är dömda och ett gäng kommer in och förlänger tråden i ett par år genom att köra värsta konspirationsteorierna. " - Någon har gjort detta för att det skall se ut som X har gjort det!" osv.