Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagacity
Skulle någon vilja vara vänlig och svara på följande:

Har dödsorsaken fastställts?

Har kroppen styckats?

Är platsen för kroppsfyndet känd?

Är det känt när Lisa dog?
nej kroppen är ej styckad ,föräldrarna fick identifiera sin tös ett ganska tidigt skede,och då är nog inte kroppen så illa tilltygad
2015-06-15, 20:15
Medlem
Sagacitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2014rosor
Såhär är det. Det är inte ursprung som avgör hurvida våldsbenägen man är. Utan individuella erfarenheter och egenskaper. Så lägg ner snacket om att svenskar inte kan begå något sådant här.

Du blandar ihop saker och ting.

Jag har aldrig påstått att svenskar inte kan begå allvarliga brott. Vad fick du det ifrån? Det enda jag sade var att kulturella skillnader kan ha betydelse för hur män ser på kvinnor. Förnekar du det?

Om du med ursprung menar ras så kan du vara säker på att det inte var det jag menade.
2015-06-15, 20:16
Medlem
Hennes mamma kanske hade mat i ugnen och hade bett henne att skicka ett sms när hon for hem. Svårare än så behöver det inte vara. Min lilla mamma brukar be mig skicka sms, och jag är medelålders
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirlosbrorsa
Ursäkta men har inte möjlighet att läsa igenom alla tusentals sidor. Frågan har säkert besvarats tidigare, men har polisen uppgett var någonstans man fann LH och i vilket skick?

Skrevs tidigare idag i tråden. Att kroppen var i dåligt skick.
Personen hade fått veta det av en vän som är polis och arbetar med fallet.

Personen fick inte och ville inte veta mer.

Om personen är ett troll vet jag inte.
Men har hon legat några dagar stämmer det nog dessvärre.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippzor
Enligt rykten på plats så rörde det sig om en sko. Bara hört det av en som var där så kan inte bekräfta, men låter inte orimligt.

Kan det då varit så att den andra skon tex låg på trappen eller i hallen hos Bo och det var det som polisen kopplade ihop?
2015-06-15, 20:17
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Det låter som att du kan dina grejer, men det jag menar är ju att NÅGONTING borde dom väl ha nu, om du förstår mig alltså då detta är så pass högprioriterat.
Nja, proverna måste ju först skickas över landet, och sen ska proven in i NFC:s prioriteringskö. Och det första tillfälle som det verkligen är akut med resultat är till häktningsförhandlingen som endera sker i morgon eller på onsdag.
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Nej.
Nej.
Ja.
Nej.
Är platsen för kroppfyndet verkligen med säkerhet fastställd? Jag har sett spekulationer men inte mer än så.
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hur mycket inblandad är den anhållna kvinnan?

Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Hm, i Aftonbladet artikeln står det att alla 3 GMs gick emot missing ppl. Jag undrar hur mycket inblandad kvinnan är egentligen.
Rysks kvinnor är ganska känslolös när det kommer till andra människor förutom släkt/vänner. Hon kan ha varit vavundsjuk på BO.
GM kvinnan är fet å ful medans BO är underbart söt och ung.

Jag har stött på en del utländska kvinnor som ibland kan vara lite negativa mot svenska tjejer.

Det undrar jag också. Tittar man på de omaskade fotona av henne, så ser detta ut att kunna vara en hårdför dam.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-06-15 kl. 20:19.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Håller med. Nån skrev att han typ trodde det var en arbetares handske först.

Den människan kan inte ha lyssnat på intervjun med honom.

Han hittade handsken på tisdagsförmiddag när han stod och pratade med några medan polisen hade undersökning vid cafeét, så han var VÄL MEDVETEN om att handsken troligtvis var hennes samt att det pågick en utredning precis i närheten.

Skulle han tillexempel ha överfallit flickan när hon hade handskar på sig skulle hans DNA funnits på handskarna.

----

För övrigt: Bröderna togs in. Fyndet som är hemligt än så länge hittades. De anhölls. Kroppen hittades.

Alltså måste fyndet ha visat på att det var ett mord som begåtts annars skulle de inte kunna anhållas för mord.

Dags att lära sig skillnad mellan att hämtas till förhör och anhållas? Gör det och kommentera sedan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Att andra kan ligga bakom men de anhållna är inblandade, vilket en del här förespråkar, är inte en osannolik teori.

Det jag mest undrar, ända sedan början, är om det verkligen var Lisa som skrev sms:et kl 18.23. Varför skulle hon överhuvudtaget skriva ett sms om att hon gör det förväntade, d.v.s. åker hem. Hade det inte varit mer motiverat att skriva sms om hon i n t e skulle åka hem, om hon skulle bli försenad etc.

Min teori har alltid varit att GM skrev sms:et, då kanske litauerna faller bort?

Hur skulle GM veta vem hen skulle skicka sms till och vad som skulle stå för att låta trovärdigt?
Medlem
Antitrinitarians avatar
Är det någon som vet vad som sägs i klippet? http://tv.lrytas.lt/?id=14343817981433113056
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Klumpigt kanske men inte "väldigt"dåligt. Han kanske är väldigt ordningssam och reflexmässigt plockar upp något som "ligger och skräpar" och tänker hans anställda/uppdragstagare är slösiga som tappar bort handskar innan han märker att det inte är en handske som hantverkare brukar ha och kopplar vems det kan vara.

Ja, sedan är det ju inte säkert att han insåg allvaret med försvinnandet. Att hon kan vara mördad är nog inte det första man tänker på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in