Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 19:21
Medlem
Med största sannolikhet kommer detta att sluta med dråp och inte mord.
Mycket tyder på det med nuvarande MGM. Inte minst de två viktigaste faktorerna, tid och plats.

Tyvärr verkar det som om man fortfarande inte hittat mordvapnet, eller dråpvapnet.
Det är garanterat det man grävt efter i den närmaste ladan.

Man har systematiskt och febrilt letat efter något speciellt i två dygn nu och det kan inte vara nått annat än den dödliga orsaken.

Förmodligen är det ett slag med den försvunna hjälmen som föranlett detta och det är den man så febrilt gräver efter.

Imorgon innan lunch kommer mer info att släppas då häktningsförhandlingarna kommer ut.
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
håller med dig ang fetningen, de verkar ha bestämt att det är dessa och kommer att köra rakt in i kaklet. Maxade resurser och avdelad personal, därför kan man börja anta att de har ganska bra på fötterna, hur osannolikt det än verkar vara att de MGM skulle vara de skyldiga

Sannolikt saknar de anhållna alibi, och ännu mer sannolikt har polisen påträffat något som vagt kopplar herrarna till LH, men inte tillräckligt för att det ska vara 100% säkert att de är skyldiga. Verkar som att polisen letar sig blå efter något som kopplar dem starkare...
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Enligt TV4-nyheterna nu så var bröderna under polisens lupp redan från dag 1 och de hade hörts flera gånger och fått lämna DNA-prov redan innan.

Men mest intressanta: bröderna ska ha varit med när handsken hittades i ladan mitt emot caféet, enligt TV4.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Hon kan ha haft hjälmen på huvudet och varit ordentligt påpälsad med tanke på att hon skulle åka moppe. Det var kallt och blåsigt. Då behöver det inte bli nåt blod. Endast inre skador.

Kanske såg hon sig inte för när hon lämnade ladan (om hon nu var där inne), och männen kommer körande och saktar ner farten när de ser henne och tror att hon ska stanna, men hon fortsätter och dom kör över henne i låg fart och är kanske berusade. Det är inte säkert att man tvärnitar då. Räcker med 50 km/h för att man ska dö, har jag läst här i tråden.

jag tror att folk fundamentalt underskattar kriminalteknik och brottsplatsundersökningar när de hävdar sådant här.
Det krävs inget särskilt ingående studium för en van kriminaltekniker av platsen att se om det skett en trafikolycka eller inte. Det kan de se och avgöra med ytterst få indikationer.
Att hon skulle ha blivit påkörd finner jag mindre troligt.
Senast redigerad av Glenn Lauritz A 2015-06-15 kl. 19:24.
2015-06-15, 19:22
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TSD
Självklart är det fruktansvärt att finna en mördad person, framför allt ett barn.
Men som sagt tycker jag just ordvalet kändes starkt och tolkade texten som att det var något utöver det vanliga.

Jag tror förstår dig och kan hålla med. Fast det här ligger i samma linje som man läst många andra polisers privata tankar i sociala medier. Det skall nog inte övertolkas utan det står vad det står, att även snutar är människor. Inget annat. :-)
2015-06-15, 19:23
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Sju minuter kan räcka om hon gick mot ladan samtidigt som hon textade till pappan, på så vis är hon inte heller uppmärksam på sin omgivning. Då blir också telefonen i hennes hand det första man stänger av . Jag tror ff att hon skulle hänga upp nyckeln. // Vän av ordning

Hon kan ha gått till ladan för att röka en cigg och skicka sms. Fanns visst nån rökruta där och det blåste kraftigt. Hon ska ha setts på bilder med cigarett i hand.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skorpiogirl88
kanskje der "greven" kommer inn i bildet?eller noen som er høyere opp enn han igjen?
Jag tycker det är något skumt med att grevens kompanjon var vittne till att han hittat handsken?
Nästan som för att bevisa att han hittade den just där, och inte hade den med sig.
Säkert inget med det, men jeg liker det ikke
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TSD
Ang. om kroppen skulle vara svårt sargad eller inte så fick jag känslan av att den skulle vara det när jag läste polisen inlägg på Facebook.
Jag förstår att Polisen självklart inte skulle gå ut eller ens medvetet hinta om i vilket skick kroppen är i men tycker ändå att ordvalet vitblek säger något.
Det är iaf min tolkning/tänke kring följande text.

"En stor vältränad man vars rygg det står Polis på sitter och skakar och gråter bakom ett uthus. En vitblek tekniker stirrar hålögt ut i tomma intet och en hundförare har borrat in sitt ansikte i hundens päls."

Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Hon kan ha haft hjälmen på huvudet och varit ordentligt påpälsad med tanke på att hon skulle åka moppe. Det var kallt och blåsigt. Då behöver det inte bli nåt blod. Endast inre skador.

Kanske såg hon sig inte för när hon lämnade ladan (om hon nu var där inne), och männen kommer körande och saktar ner farten när de ser henne och tror att hon ska stanna, men hon fortsätter och dom kör över henne i låg fart och är kanske berusade. Det är inte säkert att man tvärnitar då. Räcker med 50 km/h för att man ska dö, har jag läst här i tråden.

Ja, kanske såg hon sig inte för pga textandet till pappa. Man går ju och glor ner i telefonen. Inte omöjligt men vad hindrar dom från att ringa polisen? Fylla, andra olagliga aktiviteter?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
När kommer rapporten FUP eller vad den hette och kommer den publiceras nånstans?

Den blir offentlig i samband med att åtal väcks. Men med tanke på hur många som tjatat om den i den här tråden och på andra ställen, lär den bli sekretessbelagd. Åtminstone i stora delar.
2015-06-15, 19:24
Medlem
ugursuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Din teori är ganska bra men hur förklarar du de utspridda föremålen som tillhört Lisa. Jag tror mer på att Lisa blev dödad av någon annan och litauerna kallades in för att ''städa upp". De erbjöds riklig belöning och ställde upp. När deras uppdragsgivare förstod att polisen inte behandlade Lisas försvinnande med samma likgiltighet som de brukar göra när en random 17-årig tjej inte kommer hem till middagen, så beslöt hen att sprida ut sakerna som hade tillhört Lisa.

Ja förmodligen har man slängt ut flickans trasiga mobil och andra tillhörigheter ut i teränglådan för göra sej av med besvärande bevis.
Jag tror man har handlat i panik.
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Med största sannolikhet kommer detta att sluta med dråp och inte mord.
Mycket tyder på det med nuvarande MGM. Inte minst de två viktigaste faktorerna, tid och plats.

Tyvärr verkar det som om man fortfarande inte hittat mordvapnet, eller dråpvapnet.
Det är garanterat det man grävt efter i den närmaste ladan.

Man har systematiskt och febrilt letat efter något speciellt i två dygn nu och det kan inte vara nått annat än den dödliga orsaken.

Förmodligen är det ett slag med den försvunna hjälmen som föranlett detta och det är den man så febrilt gräver efter.

Imorgon innan lunch kommer mer info att släppas då häktningsförhandlingarna kommer ut.

Ja kan nästan garantera att de som kommer imon vid lunch kommer vara bra nyheter så att säga. Och får jag fråga hur du vet vad som hittats och inte hittats?
Medlem
MrFolds avatar
[quote=nantale|53708142]
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz

Dödades Lisa i den här ladan eller varför tjatar ni om den hela tiden? Det är knappast troligt att hon skulle ''gömma'' nycklarna till kafét i ladan. För det första så är det helt osannolikt att hon skulle haft ansvaret för nycklarna och för det andra måste man verkligen ifrågasätta att ägarinnan till kafét skulle ha tänkt att ladan var en lämplig plats att gömma nycklarna i, med tanke på att utländska gästarbetare renoverade taket i ladan.

Kan ni för guds skull inte sluta tjata om de där jävla nycklarna nu? Nu när vi vet att hon är död så har det sannolikt en mycket liten betydelse exakt hur det förhöll sig med det. Även om inte gärningsmannen/männen erkänner är det knappast det exakta händelseförloppet när offer och gärningsman/män stötte ihop först som blir avgörande för en fällande dom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in