Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 18:25
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
-Om de misstänkta begärs häktade kommer häktningsförhandlingarna troligen att hållas på tisdagseftermiddagen eller under onsdagen i Skaraborgs tingsrätt i Skövde.

http://sla.se/skovde/2015/06/15/polisen-soker-bevis-under

Så det kan dröja till onsdagen då..?
(med tanke på att man tidigare bara har pratat om tisdagen)

Ja, med förhandlingen. Begäran om häktning ska däremot lämnas in senast 12 i morgon.
2015-06-15, 18:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Och tog med sig handsken till ladan 200m bort i samma riktning hon kunde tagit mopeden?

Precis, jag har sagt det tidigare. Det är på vägen hemåt när hon kör upp på vägen.
2015-06-15, 18:26
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
-Om de misstänkta begärs häktade kommer häktningsförhandlingarna troligen att hållas på tisdagseftermiddagen eller under onsdagen i Skaraborgs tingsrätt i Skövde.

senast kl 12 på tisdag måste åklagaren göra en häktningsframställan.
2015-06-15, 18:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Men nu är ingen av MGM lysta av Interpol, eller hur? Kan vi hålla oss någorlunda nära topic vore det tacknämligt.

Har jag påstått att någon är efterlyst av Interpol? För att hålla oss till topic. Jag kommenterade en uppgift som var i media där det påstods att en av dem var KÄND hos Interpol. Vilket inte betyder att han var "lyst". I något land utanför Litauen verkar han således ha känd bakgrund (om än inte aktuellt idag) som något slags skumlirare.
Medlem
David-Humes avatar
Jag har en känsla av att den kvinnliga MGM kommer berätta det hon vet. Hennes försvarare sa igår att hon inte alls mådde bra i häktet vilket säkerligen kommer att leda till att hon bryter samman och pratar. Kanske sitter hon där med en enorm skuldkänsla nu. Så även om männen håller tyst så tror jag det går att få en hel del information av henne. Kanske inte detaljer av hur det gått till men i alla fall att de har utfört det.

Noterade även att männens mamma har tagit bort i stort sett alla personliga bilder på facebook. Inatt hade hon hur mycket bilder på sig själv som helst. Men nu har hon inte ens profilbild.
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:

Det stämmer. Enligt rättegångsbalkens regler måste häktningsframställan vara inne imorgon kl. 12 och häktningsförhandlingen därefter hållas utan dröjsmål dock senast dagen efter. Jag tycker dock det är lite slapphänt av tingsätten att inte kunna få till en häktningsförhandling runt tre tiden imorgon...
2015-06-15, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Japp, vi måste få se bilen. Någon som kan länka en bild på bilen?

Det kanske finns ännu en bil med i bilden? Som faktiskt har en buckla och är ivägkörd långt därifrån, gömd eller med en bilförare i på väg någonstans. Långsökt kanske, men ändå. Finns kanske yttterligare saker som inte är nämnda, som person nr 4 eller bil nr 2.
Medlem
På fruns facebook ser man bilder på ett barn. Har de barn?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Jag har en känsla av att den kvinnliga MGM kommer berätta det hon vet. Hennes försvarare sa igår att hon inte alls mådde bra i häktet vilket säkerligen kommer att leda till att hon bryter samman och pratar. Kanske sitter hon där med en enorm skuldkänsla nu. Så även om männen håller tyst så tror jag det går att få en hel del information av henne. Kanske inte detaljer av hur det gått till men i alla fall att de har utfört det.

Noterade även att männens mamma har tagit bort i stort sett alla personliga bilder på facebook. Inatt hade hon hur mycket bilder på sig själv som helst. Men nu har hon inte ens profilbild.

Hon hängdes ju ut här igår så skulle inte förvåna mig om vissa FB-snillen tog sig tiden att skriva anklagelser och hot till henne precis som man gjorde till polackerna som blev uthängda.
Medlem
Nyckeln i ladan blev en trådsanning efter att någon skrev ett inlägg om att det hade gömts nycklar i en lada på nån annan arbetsplats på nån helt annan ort.
2015-06-15, 18:30
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det här med att locka in i ladan har inte ifrågasatts ordentligt tycker jag.

Vadå visa Lisa något? Hon är inte tio år och går på vad som helst.

Ge ett realistiskt exempel på vad som kunde locka Lisa att gå in i den där ladan med en karl hon knappt känner.

Locka in i ladan, flertalet teorier bygger på den pusselbiten, en dålig pusselbit tycker jag.
Det finns ju knappt tid till det. Lisa var framme vid moppen när kompanjonerna satte sig i bilen. Skulle gm plötsligt då kommit på ett sätt att locka in henne innan hon hinner åka?
Eller väntat på att hon kom på moppen, tar in henne i ladan och binder henne för att snabbt som ögat ställa tillbaka moppen på exakt rätt ställe med nycklarna i?
2015-06-15, 18:30
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Återstår väl att se hur länge dessa svin är vid liv om de nu blir dömda som skyldiga. Finns rätt många som troligen skulle se mellan två fingrar om nu det det skulle hända något.

Tror knappast nåt händer. Så här låter det i alla trådar, men det är aldrig nån som utkräver hämnd.

Nån skrev tidigare att sms:et skickades klockan 18:23 och att mobilen stängdes av 18:30.

Det är ju jäkligt intressant. Samma sak med att hon tagit av ena handsken själv för att sms:a, och således borde ha haft hjälmen på sig.

Men om alla gick ut ur kafeét samtidigt, hur kommer det sig att hon smsade först 18:23?

Vad hände mellan 18:00 och 18:23? Vad hände mellan 18:23 och 18:30?

18:00 - 18:23
Hon lämnar cafeet och de andra drar iväg. Här måste det ju ha hänt nåt. Kanske går hon och pratar med lituaerna en stund eller som vissa spekulerar i, köper sprit av dem.

Sen går hon tillbaka till moppen, tar av sig handsken, smsar pappa, sätter på sig hjälmen och ska precis starta moppen när, nånting hemskt händer...

Vart stod moppen när de hittade den? Stod den på samma plats som den hittades hela dagen?

Brukade hon alltid sms:a sin pappa i sådana här lägen eller gjorde hon det för att hon var orolig att nåt skulle hända henne?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in