Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 18:05
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men ingen av dem var eftersökt av litauisk polis väl? Det var Interpol vilket tyder på att något annat land hade misstankar mot en av dem.
Ingen med det efternamnet är angiven som efterlyst av Interpol på deras hemsida. Jag tror att vi ska överväga att uppgiften om att någon av MT var lyst av Interpol är en ren anka.
2015-06-15, 18:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Far dom livstid sa kanske det finns hopp anda i Sverige. Fast jag tippar pa att om det nu blir nagot slags straff sa kanske vallande till annans död max 2-3 ar! Dom ar ju inte svenskar sa det ar klart att dom ska ha straffrabatt

De kommer få livstid och de kommer få sitta på specialanstalt för att ingen medfånge ska ha ihjäl dom.
2015-06-15, 18:07
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezetrol
Är tidsramen fastställd?

Det sägs ju att sista sms skickades 18.23. Eller var det när sms mottogs? Fördröjning kan ju ske.

Mobilen stängdes av 18.30? Det kan inte ha varit Lisa själv som stängt av den för att hon skulle köra moppen?

Isåfall blir väl tidsspannet för brottet 18.30 till när pappan anar oråd?

Är kollegorna säkra på att de skildes åt vid 18-18.10?

En annan sak som jag funderar på.

Moppen stod startklar med nycklarna i och en påse stod bredvid? Stämmer?
Inga tecken på kamp syntes på denna plats?

Lisa har alltså gått iväg av okänd anledning.

Inga tecken på påkörning nånstans?

Ett annat scenario kan ju vara att hon springer tillbax nånstans för att hon glömt nåt och pang! Så kommer nån och kör på henne.

Jag tror att hon gick till ladan och hängde upp nyckeln, där stötte hon på GM och något oåterkalleligt hände. Hon var den sista som lämnade caféet och skulle inte jobba måndag morgon..
2015-06-15, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xparn
https://www.facebook.com/aivaras.bilevicius
https://www.facebook.com/nerijus.bilevicius.7
https://www.facebook.com/irinka.skripeliova

Är det bara jag som inte kommer åt aivaras Facebook?
2015-06-15, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag tror att hon gick till ladan och hängde upp nyckeln, där stötte hon på GM och något oåterkalleligt hände. Hon var den sista som lämnade caféet och skulle inte jobba måndag morgon..
Varför har man då påsen brevid moppen och nycklarna i tändningslåset och hjälmen på.
Jag tror något hände när hon var vid moppen.
2015-06-15, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Detta jävla bullshit återkommer hela tiden. Ingen jävla nyckel hängdes upp i ladan!
2015-06-15, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qeenz
Varför har man då påsen brevid moppen och nycklarna i tändningslåset och hjälmen på.
Jag tror något hände när hon var vid moppen.

Det har ju sagts att hon hade hjälmen under armen!
Tror ocksa hon gick in i ladan for att hanga upp nykeln och dar inne var dom tva ACKLIGA GRISARNA!
2015-06-15, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piruk

Samtligas FB-konton är inte längre tillgängliga utan troligen nedstängda eller inaktiverade.
2015-06-15, 18:11
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja precis som du skriver behöver ju inte 'trafficking' nödvändigtvis ha med människohandel att göra. Det har blivit en 'lokal', svensk tolkning av begreppet. Internationellt kan man avse handel med allsköns kontraband.

Men "trafficing"" var väl benämningen hos Interpol? Det går väl ut på att man föra människor till någon situation i annat land där de blir utsatta? Ska man vara riktigt benhård för bestämmelser om "människohandel" så kan man väl diskutera Lindhs och Bodströms agerande när de tillät CIA att föra ut egyptierna ur landet för "enhanced interrogations" låt vara att de i egenskap av statsråd har åtalsimmunitet och att pengar kanske inte var motprestation utan hopp om inflytande...
2015-06-15, 18:12
Medlem
Föresten star det klart om litauerna jobbade under sondagen i ladan eller hade annat arende dar?
2015-06-15, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piruk

Nei, profilen hans er fjernet, trolig på grunn av mange familiebilder
2015-06-15, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Detta jävla bullshit återkommer hela tiden. Ingen jävla nyckel hängdes upp i ladan!

Enligt ägarinnan till cafét så var praxis att man hängde upp nyckeln i ladan efter avslutad pass. Det har vitt så jag vet inte framkommit vem det var som låste vad jag vet. Vittnesuppgifterna från kollegorna säger att alla gick ut samtidigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in