2015-06-15, 17:36
Medlem
Nemeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Det finns väl ingen orsak till att Sverige skall vara ett paradis för kriminella invandrare om det går att hitta dem i register i hemlandet eller hur, eller att kriminella invandrare får stanna kvar trots de begår brott.
OT. Skicka PM om du är angelägen om min åsikt.

OnT: För varje vända jag tänker, desto mer olustigt blir uthängningen av MGM. Vi vet för lite, det är för mycket udda med det här fallet. Jag förväntar mig en fascinerande utgång.
2015-06-15, 17:36
Medlem
grimass avatar
Om det är det som hänt och hon tackat nej till blommorna och sprungit från platsen i äckel kan dom blivit arga och förföljt henne. Jag tror att det är en uppvaktning men vet inte vad som hänt precis. Skulle behöva prata med lisa om det gått
2015-06-15, 17:38
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Oh...ser det nu. Tur man har sparat foton då.

Detta skrevs som kommentar på att den yngste broderns facebook-profil höll på att raderas i morse. För oss som inte hann se några bilder från den, finns de upplagda någonstans? Pretty please?
2015-06-15, 17:39
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeth
OT. Skicka PM om du är angelägen om min åsikt.

OnT: För varje vända jag tänker, desto mer olustigt blir uthängningen av MGM. Vi vet för lite, det är för mycket udda med det här fallet. Jag förväntar mig en fascinerande utgång.
Det kan jag instämma i, uthängningen och anklagelserna åt olika håll har haglat, vi vet inte ens om alla tre är skyldiga utan det kan vara en och de andra två mer har agerat i panik gällande att försöka skydda GM.

Eller så har den ena brodern begått gärningen och brodern med fru är ovetande.
2015-06-15, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Detta skrevs som kommentar på att den yngste broderns facebook-profil höll på att raderas i morse. För oss som inte hann se några bilder från den, finns de upplagda någonstans? Pretty please?

finns länkade http://avpixlat.info/2015/06/15/detta-ar-de-anhallna-for-mordet-pa-lisa-holm/

om det är dessa du menar?
2015-06-15, 17:41
Medlem
grimass avatar
Citat:
Vilken fantastisk kommentar!
ja det är vad alla tänker säkert men jag vet att dom här killarna, nån av dom, har trott att dom haft nån relation som är romantisk med henne och hon har inte tyckt det och det är där det blivit en konflikt
2015-06-15, 17:42
Medlem
Är tidsramen fastställd?

Det sägs ju att sista sms skickades 18.23. Eller var det när sms mottogs? Fördröjning kan ju ske.

Mobilen stängdes av 18.30? Det kan inte ha varit Lisa själv som stängt av den för att hon skulle köra moppen?

Isåfall blir väl tidsspannet för brottet 18.30 till när pappan anar oråd?

Är kollegorna säkra på att de skildes åt vid 18-18.10?

En annan sak som jag funderar på.

Moppen stod startklar med nycklarna i och en påse stod bredvid? Stämmer?

Inga tecken på kamp syntes på denna plats?

Lisa har alltså gått iväg av okänd anledning.

Inga tecken på påkörning nånstans?

Ett annat scenario kan ju vara att hon springer tillbax nånstans för att hon glömt nåt och pang! Så kommer nån och kör på henne.
Senast redigerad av Ezetrol 2015-06-15 kl. 17:49.
2015-06-15, 17:42
Medlem
Nemeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Det kan jag instämma i, uthängningen och anklagelserna åt olika håll har haglat, vi vet inte ens om alla tre är skyldiga utan det kan vara en och de andra två mer har agerat i panik gällande att försöka skydda GM.

Eller så har den ena brodern begått gärningen och brodern med fru är ovetande.
Jag gillar inte sammanträffanden. Helena 92, godsägaren, sonen. Detta kombinerat med att hittills ingen har kunnat presentera en fläckfri teori som spikar bröderna.

Nej. Det är troligtvis bröderna. Troligtvis. I min värld räcker det inte för att sabba någons liv för gott.
2015-06-15, 17:44
Medlem
Nemeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grimas
ja det är vad alla tänker säkert men jag vet att dom här killarna, nån av dom, har trott att dom haft nån relation som är romantisk med henne och hon har inte tyckt det och det är där det blivit en konflikt
Hur vet du detta? Kände du Lisa? Hur känner du till hennes relation till MGM?

Ge oss allt du vet, om du vet något. Inga kukförlängningsmeningar. Allt rakt av.
Medlem
Citat:
Jag gillar inte sammanträffanden. Helena 92, godsägaren, sonen. Detta kombinerat med att hittills ingen har kunnat presentera en fläckfri teori som spikar bröderna.

Nej. Det är troligtvis bröderna. Troligtvis. I min värld räcker det inte för att sabba någons liv för gott.

Kan du länka mig en artikel/intervju där "sonen" är med? jag har följt detta och ALDRIG har jag läst något om någon son tilll godsägaren.
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelotard
Om du via Google Translate får fram till att den ena misstänkta säger sig inte ha blivit mördad, så kanske du ska ta även resten med en nypa salt?
Det finns bättre översättningar än Googles av de kritiska meningarna. Se till exempel (FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart) och länkarna i det inlägget.
2015-06-15, 17:45
Medlem
krosmo-camers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelotard
Om du via Google Translate får fram till att den ena misstänkta säger sig inte ha blivit mördad, så kanske du ska ta även resten med en nypa salt?

Absolut. Tolkar det väl iof som att han var där när det skedde, men det var inte han som begick mordet..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in