Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-15, 15:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dieselbabe
Alla som har blivit uthängda har en möjlighet att göra en anmälan, många kanske tror att att man sitter säkert bakom sin skärm eller mobil med kontantkort . Så är inte fallet.

Nej, det är i princip omöjligt att anmäla någon från flashback då flashback inte ger ut uppgifter om sina användare till polisen. Ärendet skulle läggas ner direkt.

Förhoppningsvis får dessa tragiska typer leva med att dem har förstört två tjejers liv och psyken för all framtid. Jävla kräk.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Har sett att flera misstänker den 79 årige godsherren.

Är det inte extremt ovanligt att en man i den åldern begår ett mord? Och om en man mot förmodan i den åldern begår ett mord, är det inte extremt ovanligt att det i så fall visar sig vara mannens 1:a mord?

Det har jag sagt hela tiden.
Folk som tror annat är fan dum i huvudet på riktigt...
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Längst ner står det "åklagaren vill att alla tre häktas på sannolika skäl".
Hen vill, inte att den har höjts.
Bannlyst
Besked om Lisa-mordet dröjer

Det dröjer tre till fyra veckor innan
ett besked om den exakta dödsorsaken
i fallet Lisa Holm. Det säger Tommy
Nyman, polistalesman, till SVT Väst.

Under tiden fortsätter polisens arbete
med att säkra bevis och spår efter de
misstänkta gärningsmännen. I dag
spärrades ännu ett område av på Kinne-
kulle. Totalt finns nu avspärrningar
på fyra platser i jakten på bevis.

Åklagaren vill att de tre anhållna
häktas på sannolika skäl.
Då häktas de
i två veckor med eventuell
förlängning. Häktningsframställan ska
ske senast tisdag klockan 12.
2015-06-15, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Occams rakkniv?
Munken Ockham rakade bort alla onödiga antagenden.
2015-06-15, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Besked om Lisa-mordet dröjer

Det dröjer tre till fyra veckor innan
ett besked om den exakta dödsorsaken
i fallet Lisa Holm. Det säger Tommy
Nyman, polistalesman, till SVT Väst.

Under tiden fortsätter polisens arbete
med att säkra bevis och spår efter de
misstänkta gärningsmännen. I dag
spärrades ännu ett område av på Kinne-
kulle. Totalt finns nu avspärrningar
på fyra platser i jakten på bevis.

Åklagaren vill att de tre anhållna
häktas på sannolika skäl.
Då häktas de
i två veckor med eventuell
förlängning. Häktningsframställan ska
ske senast tisdag klockan 12.
Vad han vill och vad de är är väl helt olika saker
"Utredningen fortgår
Vice chefsåklagare Lars-Göran Wennerholm säger till Aftonbladet att han inte vill kommentera utredningen.
– Den fortgår. Jag har fram till klockan 12.00 i morgon att begära dem häktade.
Misstankegraden är fortfarande den lägre, skäligen misstänkta"
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Occams rakkniv?

Att man ska välja den enklast möjliga förklaringen till en observation som stämmer in med (eller åtminstone inte säger emot) kända fakta.

Apropå det kan mycket väl teorin om påkörning falla om vägförhållandena utanför caféet är sådana att det borde ha uppstått ordentliga broms-/eller väjningsspår vid en påkörning. Jag är inte insatt i den frågan.
Medlem
Dag Andersson borde ju vara på plats nu å förhöra dom
2015-06-15, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanguard
Kollade upp caféet på Google Maps: https://www.google.se/maps/@58.548068,13.333525,3a,75y,210.53h,51.21t/data=!3m6!1e1!3m4!1sFdsfLNj70IcNnQgPwR6wUw!2e0!7i1 3312!8i6656!6m1!1e1

Vad tror ni om följande teori?

Lisa sätter på sig hjälm och handskar och sätter i nyckeln i tändningslåset. Precis innan hon ska åka iväg kommer hon på att det nog är bäst att skicka ett SMS till föräldrarna och skriva att hon är påväg hem. Hon tar av sig ena handsken (som jag antar är ganska tunn och lätt) och lägger den på styret så att hon ska kunna skriva SMS:et på sin smartphone. Plötsligt kommer en vindpust som blåser tag i handsken som far iväg över vägen och mot ingågen till ladan. Lisa kliver av mopeden för att springa efter den.

På vägen kommer en bil (antagligen den som polisen senare bärgade) i vilken den ena eller båda bröderna färdas i. Eventuellt är föraren berusad och kör för fort (det är en ganska lång raksträcka). Lisa som fortfarande har hjälmen på sig hör inte att bilen kommer och hon har delvis skymd sikt och rusar rakt ut i vägen.

Backar man ett par snäpp på Google Maps ( https://www.google.se/maps/@58.548283,13.333834,3a,75y,206.06h,72.68t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQVMjjiBYrOLpWYCLa0d-Kw!2e0!7i13312!8i6656 ) så ser man att sikten mot caféet är skymd på grund av träden.

Bilen kör följaktligen på och över Lisa i hög hastighet och handsken blåser vidare in i ladan. Man hoppar ur bilen och konstaterar omedelbart att hon är död. Eftersom hon har hjälmen på sig lämnas inga blodspår. Föraren och eventuell medpassagerare grips av panik och kastar in henne i bilen och kör hem. Medan man väl hemma diskuterar var man ska göra av kroppen så dyker polisen upp och man får därför inget läge att göra sig av med den.

Detta skulle kunna förklara varför bara ena handsken hittades i ladan, varför hjälmen inte återfanns, varför nyklarna satt kvar i mopeden och varför polisen tog bilen i beslag.

Känns inte som att två gifta män i 30 års åldern skulle våldta en 17-årig tjej (som eventuellt känner igen dem) mitt på ljusa dagen så pass nära sitt hem. Men jag kan ha fel.

1000000 gånger mer trolig teori än 99% av teorierna här.
Sen behöver inte denna teori vara sann fast den är i alla fall verklighetsförankrad.
Idiot teorierna om kollegor, IS och annat galet är helt löjliga.
2015-06-15, 15:40
Medlem
Sanctuss avatar
Det är väldigt naivt att försöka få det att framstå som osannolikt att två gifta män våldtar och mördar en tonårsflicka och istället försöka leta efter förklaringar om olyckor och rån som gått snett. Vi pratar om män här från en helt annan kultur än vad vi har i Sverige. Att våldta en kvinna är ingen big deal för dessa kräk. Allt gick nog precis som planerat för dom, bortsett från att dom blev haffade förstås.
2015-06-15, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollungen
Vad han vill och vad de är är väl helt olika saker
"Utredningen fortgår
Vice chefsåklagare Lars-Göran Wennerholm säger till Aftonbladet att han inte vill kommentera utredningen.
– Den fortgår. Jag har fram till klockan 12.00 i morgon att begära dem häktade.
Misstankegraden är fortfarande den lägre, skäligen misstänkta"

Och du tror på allvar att de låter Aftonbladet få reda på vad de just nu är inne på för misstankegrad? Skäligen är från Lördag. Vi får inte veta om de frisläpps eller om de blir sannolikt misstänkta förrän imorgon.
2015-06-15, 15:41
Medlem
trooploopers avatar
Jag skrev i början av denna alldels för stora tråd att nordost är hållet man skall försvinna åt om man har lokal kännedom. Om jag skulle varit GM skulle jag tagit vägen mot martorpsfallen om man är pressad.
Den aktuella gården Martorp är en jättegård, industriell i skalan. Det är inget ställe man åker till om man vill vara osedd. Då BO är hittad där är det troligt att GM inte bara har lokal anknytning utan också anknytning till gården.

Om det skulle vara de nu misstänka som är skyldiga är jag övertygad att de i perioder har arbetat på gården eller har vänner där och därför varit på besök där.

De återkommande nya avspärrningarna är ju förbryllande. Det är ju märkligt att spritladan bredvid den första ladan kan vara intressant. Vad jag vet kan man inte ta sig in där och skulle man lämna spår även där talar ju det för en ansenlig tid man lagt ner vid gärningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in