Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-15, 14:47
SORRY om det redan postats.

Är det området precis bakom honom man hittade LH? Jävla svin.

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10359410_579148712207535_495642818534358963_n.jpg? oh=3e89f877c163721ba233e968abfff101&oe=56303BB4

Misstänkta GM?
2015-06-15, 14:49
Medlem
Klarer ikke slippe tanken på hansken som Ar*e Jö*sson plukket opp. Det må han ha gjort helt bevisst, han er ikke undermåls. Ber om unnskyldning dersom dette er ferdigdebattert, har fulgt ganske nøye med i tråden omtrent fra start. Er det noen som vet om han fortsatt er på sykehus?
2015-06-15, 14:50
Medlem
Nemeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
Det mördas folk dagligen i Sverige nuförtiden känns det som.. varför bry sig om henne mer än nån annan?

Lite konstigt att just den här tjejen fått hela Sverige i nån sorts masspsykos.. är väl inget speciellt med henne jämfört med alla andra som mördas i det här landet.
Det här har förklarats flera gånger, men inte av mig, så jag har orken att göra det.

Att bry sig mer om henne än någon annan är upp till var och en. Det jag tror du syftar på är medial och viral uppmärksamhet. Denna uppmärksamhet kommer utifrån hur ovanliga omständigheterna kring fallet är. Jag kan lista några så kan du tänka vidare på egen hand:

1. Hon blev bortförd, och var saknad, en tid innan mordet.
2. Hon är minderårig.
3. Hon har inga kriminella kopplingar.
4. Det fanns och finns fortfarande inget givet motiv.

Citera så får du fyra till!
2015-06-15, 14:51
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z0
Många är inne på att alkohol är inblandat. Som jag har förstått så har grannarna beskrivit dessa människor som lågmälda, skötsamma och hårt arbetande människor. Det stämmer dåligt att de då skulle ha för vana att drälla runt berusade i byn på dagtid.
Litauiska arbetare som inte dricker? Du måste skämta haha
2015-06-15, 14:51
Medlem
Rotsens avatar
Har hittat en av brödernas Youtube kanal, finns en video där också.
2015-06-15, 14:52
Medlem
Tänkte bara flika in lite mitt i allt här. Tänkte på det att många tror att någon försöker sätta dit litauerna.
En nära bekant till mig gick med Missing People och denne var med när de hittade det icke-uttalade fyndet. Denne berättade för mig att när de hittat fyndet så ringer de på poliserna och väntar på att de ska komma och inspektera fyndet, men medan de väntar så börjar litauerna komma från gården gåendes emot dem då MPs sökande närmade sig gården. Litauerna uppträdde då otrevligt och aggressivt samt försökte fösa bort dem ifrån gården och därför började de sökande tycka att detta verkade misstänksamt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotsen
Har hittat en av brödernas Youtube kanal, finns en video där också.

Länka den då?
Medlem
Rotsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xebbish
Länka?

https://www.youtube.com/user/28nerux/feed
2015-06-15, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xebbish
Länka?

https://www.youtube.com/channel/UCCu6lpF-kxjsH3NJSUGPYwQ
2015-06-15, 14:53
Medlem
Geres avatar
Så sant, så sant.

De komplicerade resonemangen kommer att komma på skam, och det gick nog till precis som du beskriver.

Citat:
Ursprungligen postat av TheHollyhockGod
Mitt problem med många av de teorier som presenterats i tråden är att alla verkar tro att det här är nån sort Agatha Christie-deckare eller en komplott ihopkokad av en Bond-skurk.

De flesta mord utförs inte med listiga planer uttänkta av genier som tänkt ut dem år i förväg.

De utförs av korkade människor med dålig impulskontroll vars känslor svallar över, ofta under påverkan av alkohol och droger.

Min känsla är att det inte är butlern som gjorde det i orangeriet med en ljusstake, utan en svagbegåvad baltisk snickare som på fyllan förgripit sig på tjejen han varit kåt på i månader och sen fått panik när han kom på att han kommer att få sitta inne för våldtäkt och strypt henne. Brorsan har sedan engagerats för att gömma undan liket.

Occams rakkniv: den enklaste hypotes som förklarar fakta är den som har störst sannolikhet att stämma.
2015-06-15, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Grannarna är naturligtvis rädda i detta skede att säga fel saker. Kan finnas personer som är ute som är involverade och så som då kan hota/skada personer som är för frispråkiga.

Kan visas att de misstänkta släpps och då är det bättre att inte säga sanningen i media.

Men isåfall skulle de väl inte kommentera saken alls och inte gå på om hur skötsamma de är?
2015-06-15, 14:54
Medlem
Att det spekuleras är inte märkvärdigt. I en del inlägg finns ingen normal spärr i spekulationerna. För unga att vara på FB, eller hann inte stänga grinden?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in