Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-15, 13:20
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
jag hoppas hon dog direkt och inte fick lida.
Hoppas jag med. Ett våldtäktsförsök som gick snett och slog i skallen så hårt att hon bröt nacken och svimma av och dog. Hela förloppet tog 3-4 minuter om ens det.
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Absolut grovt, men då kommer vi antagligen hamna på ett straff omkring 2-3 år (jag vet att straffskalan säger upp till 6 år men det är extremt sällsynt att längre fängelsestraff än hälften av straffskalan döms ut), vilket som sagt inte känns särskilt långvarigt....
Och vad bygger du det antagandet på?
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hur ska hon ha dött? Är det strypning så uppsåt, är det inslagen skalle så uppsåt.
Jag tror knappast de slingrar sig undan.

Jag reserverar mig för att uttala mig om någon som jag faktiskt inte vet något om, dvs. dödsorsaken, skulle det visa sig att strypning var dödsorsaken instämmer jag i din bedömning att det blir svårt att hävda att uppsåt inte förelegat.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Frågar återigen någon kunnig:

OM det är såhär att hon blivit våldtagen så måste ju DNA kommit fram nu?
Och om det är så att hon skulle vara styckad så borde det ju också enkelt kunna knytas till MGM?

Det låter mer och mer som att hon nästan varit vid liv där en längre tid och att polisen inte hann rädda henne, och därför blev de så ledsna?

Håller någon annan med mig?
Mgm DNA är säkrade /tagna vid detta laget SEN OM dom stämmer överens med det som obdu visar det vet vi inget om.
Likaså vet vi inget om bo varit vid liv under ert ex antal dagar . Obdu ger svar på det med en spann på ca. 6-12 timmar allt däremellan kan döden inträffat .
Det kan finnas orsaker som gör att att matcha är enormt knepiga.
Kroppen kan vara vid ett sådant skick att vävnadsprover är svårtagna, har mgm haft handskar och ej lämnat tydliga avtryck? Inget vi heller vet ngt om.
Men ned största sannolikhet så obdu kvarlev/kroppen just nu i detta ögonblick . Beroende på hur polis mfl reagerar så kan ser ju finnas en uppsjö av orsaker som vi heller inre vet ngt om, kan ha barn i samma ålder , spelar samma fotbollslag, utgått från hitta bo levande och hoppet gick ut vid det bekräftande, en fullt normal hopplöshet på ngt helt onödigt, fullt friska reaktioner. Dessa individer är i sin utbildning även dom människor med relaterade moment, vi alla kan någonstans känna för offret pga att vi är fullt friska så inget konstigt med det heller. Inblandad styrka i styvkmord i Askersund reagerade på liknande vis när bo huvud återfanns.
Senast redigerad av dieselbabe 2015-06-15 kl. 13:25.
2015-06-15, 13:22
Medlem
rambostinas avatar
Åklagaren vill häkta de misstänkta på sannolika skäl

http://texttv.nu/113
2015-06-15, 13:22
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hur ska hon ha dött? Är det strypning så uppsåt, är det inslagen skalle så uppsåt.
Jag tror knappast de slingrar sig undan.
Det Tingsnotarien menar är sannolikt uppsåt till död. Det kan tänkas att det blir grov misshandel och vållande till annans död, vilket är det troliga utfallet om MGM haft uppsåt till våldet i sig, men inte till den dödande konsekvensen av det.

Det är dock mycket svårt att spekulera i detta nu eftersom vi vet noll om hur hon bragts om livet.
2015-06-15, 13:23
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Absolut grovt, men då kommer vi antagligen hamna på ett straff omkring 2-3 år (jag vet att straffskalan säger upp till 6 år men det är extremt sällsynt att längre fängelsestraff än hälften av straffskalan döms ut), vilket som sagt inte känns särskilt långvarigt....

Det jag fruktar med 2 GM är att de kommer skylla på varann så ingen kommer bli dömd för mord. Det är något som vi i så fall måste ändra i lagen om det sker.
Medlem
Citat:

dom är dessutom ute efter två tredjedelar av straffet
Medlem
Skaraborg2s avatar
Det vedervärdiga mordet på Blombergs säteri.

Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
jag hoppas hon dog direkt och inte fick lida.

Jag hoppas exakt samma sak så att hon slapp att lida.

Tror inte att något annat fall har berört mig så illa som mordet på den 17-åriga flickan.
2015-06-15, 13:24
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rambostina
Åklagaren vill häkta de misstänkta på sannolika skäl

http://texttv.nu/113
Höjt från skäligen till sannolika alltså. Det låter lovande.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIF
Kroppen ska vara svårt sargad enligt en vän som arbetar som polis och med detta ärendet. Mer än så vill varken ja ha reda på eller han berätta..

Stackars tjej, hoppas de gick fort
Deltog denne polis i insatsen?
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bönan
Hoppas jag med. Ett våldtäktsförsök som gick snett och slog i skallen så hårt att hon bröt nacken och svimma av och dog. Hela förloppet tog 3-4 minuter om ens det.

sen fick GM panik och gömde henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in