Citat:
Ursprungligen postat av
d3lux
Inte läst tråden sen igår, så undrar detta: Sett flera stycken som delat en engelsk sida där det står att Lisa vart styckad och våldtagen, men att svensk media mörkar detta.
Finns det nån som helst sanning i detta??????
Troligen inte. Sidan är en bluff. Visst kan hon vara styckad (inte troligt, dock) men det vet den sidan inte ett dugg om. Släpp den.
Citat:
Ursprungligen postat av
Burkgurka
En detaljfråga angående handsken. Har det överhuvudtaget bekräftats att handsken tillhörde Lisa? Är inte det bara en trådsanning/mediasanning som bygger på pappans svar som var ungefär "Jo, Lisa hade en sådan handske". Men är det verkligen säkerställt att den tillhörde henne? Många damhandskar ser ju väldigt lika ut och den kan teoretiskt ha tillhört vem som helst.
Jag tror inte att det har bekräftats. Om mitt minne stämmer var handsken ett fynd som Lisas föräldrar trodde kunde tillhöra henne men för säkerhets skull skickades den på analys. Det vill säga att antagligen var handsken väldigt lik hennes eller helt lik, men finns inga personliga märkningar på den kan ju inte föräldrarna vara mer säkra än så.
.................................................. .
Jag vill passa på att understryka hur imponerad jag är av alla uthängningar som har förekommit i denna tråd på ganska ogrundade motiveringar. Alldeles särskilt imponerande är de postare som har valt att inte maska namnen överhuvudtaget.
JV, speedwayföraren, kollegorna, diverse polacker och litauer...
Alla till synes helt oskyldiga. Men deras namn ska minsann släpas i smutsen.
Imponerande.