Citat:
Ursprungligen postat av
Utflyttad
Du läser ju för fan inte vad jag skriver!!
Jag repeterar återigen....är det någon som vet OM politivagnen har varit på platsen? Och i sådana fall...när hämtades kroppen upp?
Jo, det är för mig intressant att få ett hum om tidsspannet mellan upphittandet och bortforslandet. Upp till idag så har jag inte hittat någon bekräftelse på att kroppen har transporterats bort....det kan vara att jag har missat den informationen eller så har man ett jävla jobb på brottsplatsen som gör det inte helt lätt att utföra brottsplatsundersökningen?
Körde man bort kroppen samma dag som den hittades så kan man förmoda att den var i ett gott skick (läs hel). Men om det tog några dagar så kan man misstänka att kroppen kanske har delats i mindre bitar (styckats?), kanske några delar är nedgrävda? Och så vidare......
Du skall fan inte lägga dina korkade ord i min mun!!! Jag vill veta OM den har transporterats bort och i sådana fall NÄR? Svårare än så är det inte!!
Men du har fått adekvata svar: Nej, ingen tycks ha uppfattat bortforslandet, inte någon har besvarat jakande i tråden. Och nej, det finns väl ingen anledning att för den sakens skull anta att kroppen ligger kvar sisådär sextio (60) timmar efter att hon hittades.
Om hon styckats så förefaller det ju rimligt att de
delar som hittats har tagits omhand vid detta laget såvida inget hittades för kort tid sedan. Men, för bövelen, noll och intet talar ju för styckning. Man har inta uttalat sig om kroppens tillstånd, men eftersom man redan på pressträffen natten till lördag var
hur tydligt som helst med att en kropp hittats där allting talade för att det var Lisa (något polisen INTE skulle gapa brett om om det rådde minsta osäkerhet) är det tämligen UPPENBART att man inte hittat random kroppsdel utan i stort sett hela kroppen.
Om man fortfarande skulle leta efter kroppsdelar hade vi sett en helt annan typ av aktivitet på platsen och detta hade rapporterats *flitigt* i media.
Vad är det du inte begriper helt enkelt? Sunt förnuft? Om du skulle få ett klockslag på bortförseln, vad hade det hjälp dig? Det kan betyda att man inte fått fram en rättsläkare i tid och det kan betyda att hon är i smådelar. Men troligtvis INTE, vilket inses av alla normalbegåvade som såg den första presskonferensen. Även polisen har den egenheten som även delas av akademiker, dvs termer som "troligtvis", "allting tyder på" företrädesvis i dessa fall betyder "så gott som säkert". Det är bara pajaser på forum som detta som använder ordet "troligtvis" som brasklapp när de lanserar en halsbrytande stolleidé som de tror kan kallas "teori"...
Ge dig. Ingen har svarat jakande på huruvida de vet om kroppen bortforslats och det implicerar INTE att kroppen är kvar. Men, som sagt. Du har ju gjort sorti nu och verkar vara i förstånd att misstänka att kroppen är borta, så nu handlar det för dig bara om semantik, om näääär...