Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-15, 10:02
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor
Jo men precis!

Men varför fastställs inget mordvapen? Hur svårt kan de vara om man hittat en kropp? Kan man inte se skadorna på kroppen och vad för slags skador det är osv?
Hur vet du att det finns ett "mordvapen"? Vi vet inte dödsorsaken ännu?
2015-06-15, 10:03
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ka86
Jag har också sparat foton på dessa tre svin.

Skulle det visa sig att dom alla är skyldiga så kommer jag sprida bilderna. Någon mer som kommer göra det?

Tror ni att polisen kommer släppa bilder på dom också?
Om de döms så kommer det släppas bilder på dem i media.
2015-06-15, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GosuZerg
du menar MGM ropar: kom fort! du kan lämna nyckeln i mopeden det är lungt!

Om jag hade menat det då hade jag skrivit det
Jag menar att om MGM hade vetat om att L redan satt i nyckeln i tändningslåset då hade MGM tagit nycklarna
2015-06-15, 10:04
Medlem
DoktorWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende

Det bör finnas ett mordvapen då de är misstänkta för mord. Och eftersom det forfarande är av den lägre graden trots att det mesta verkar peka på dem så tyder det sannolikt på att inget mordvapen hittats.
2015-06-15, 10:05
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Och vad fan vet Hasse Aro, en jävla praktnolla till journalist.
vi får väl se hurvida han hade rätt eller inte
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Du läser ju för fan inte vad jag skriver!!

Jag repeterar återigen....är det någon som vet OM politivagnen har varit på platsen? Och i sådana fall...när hämtades kroppen upp?

Jo, det är för mig intressant att få ett hum om tidsspannet mellan upphittandet och bortforslandet. Upp till idag så har jag inte hittat någon bekräftelse på att kroppen har transporterats bort....det kan vara att jag har missat den informationen eller så har man ett jävla jobb på brottsplatsen som gör det inte helt lätt att utföra brottsplatsundersökningen?

Körde man bort kroppen samma dag som den hittades så kan man förmoda att den var i ett gott skick (läs hel). Men om det tog några dagar så kan man misstänka att kroppen kanske har delats i mindre bitar (styckats?), kanske några delar är nedgrävda? Och så vidare......

Du skall fan inte lägga dina korkade ord i min mun!!! Jag vill veta OM den har transporterats bort och i sådana fall NÄR? Svårare än så är det inte!!
Men du har fått adekvata svar: Nej, ingen tycks ha uppfattat bortforslandet, inte någon har besvarat jakande i tråden. Och nej, det finns väl ingen anledning att för den sakens skull anta att kroppen ligger kvar sisådär sextio (60) timmar efter att hon hittades.

Om hon styckats så förefaller det ju rimligt att de delar som hittats har tagits omhand vid detta laget såvida inget hittades för kort tid sedan. Men, för bövelen, noll och intet talar ju för styckning. Man har inta uttalat sig om kroppens tillstånd, men eftersom man redan på pressträffen natten till lördag var hur tydligt som helst med att en kropp hittats där allting talade för att det var Lisa (något polisen INTE skulle gapa brett om om det rådde minsta osäkerhet) är det tämligen UPPENBART att man inte hittat random kroppsdel utan i stort sett hela kroppen.

Om man fortfarande skulle leta efter kroppsdelar hade vi sett en helt annan typ av aktivitet på platsen och detta hade rapporterats *flitigt* i media.

Vad är det du inte begriper helt enkelt? Sunt förnuft? Om du skulle få ett klockslag på bortförseln, vad hade det hjälp dig? Det kan betyda att man inte fått fram en rättsläkare i tid och det kan betyda att hon är i smådelar. Men troligtvis INTE, vilket inses av alla normalbegåvade som såg den första presskonferensen. Även polisen har den egenheten som även delas av akademiker, dvs termer som "troligtvis", "allting tyder på" företrädesvis i dessa fall betyder "så gott som säkert". Det är bara pajaser på forum som detta som använder ordet "troligtvis" som brasklapp när de lanserar en halsbrytande stolleidé som de tror kan kallas "teori"...

Ge dig. Ingen har svarat jakande på huruvida de vet om kroppen bortforslats och det implicerar INTE att kroppen är kvar. Men, som sagt. Du har ju gjort sorti nu och verkar vara i förstånd att misstänka att kroppen är borta, så nu handlar det för dig bara om semantik, om näääär...
Medlem
Citat:

Jo men det är ju precis det jag frågar! Varför vet man inte dödsorsaken än? Dumförklara mig inte nu. Jag ANTAR att polisen vet dödsorsaken men inte väljer att gå ut med den?

Eller är de så jävla svårt att hitta dödsorsaken?
2015-06-15, 10:06
Medlem
skippers avatar
Citat:
Jo men precis!

Men varför fastställs inget mordvapen? Hur svårt kan de vara om man hittat en kropp? Kan man inte se skadorna på kroppen och vad för slags skador det är osv?

Polisen har säkert vid det här laget en rätt bra koll på vad som hände, under förutsättning att det är GM de har i förvar. Jag är fortfarande inte övertygad om att så är fallet. Polisen försöker såklart vara transparenta i det de gör, men det går såklart stick i stäv med deras 'riktiga' jobb.
En mycket svår balansgång att både mata kvällstidningsmonstren och flashbackpöbeln men ändå inte förstöra en pågående utredning.
2015-06-15, 10:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Lyssnade också på Aro imorse - smaklöst av honom att spekulera då han ibland framställs som sakkunnig tillsammans med Persson

I FB får man spekulera och jag skummar tråden som innehåller teorier om spritsmuggling - L ska köpa sprit till skolavslutngen...L har en flirt med en av bröderna...osv

Att offret på något sätt har varit aktiv till att hon blev mördad?

Detta är en myt som förhoppningsvis kommer att avlivas i denna utredning och då spekulerar jag:

L sms:ar sin pappa att hon åker nu
Hon stänger och låser cafeet
I handen bär hon hjälm med hanskar i och i andra handen en kasse
Hon går fram till mopeden och ställer ner kassen och sätter i nyckeln
Då kommer MGM och ropar att hon måste komma till ladan fort därför att...
L ser ingen fara med det, hon har träffat bröderna och i trakten är dom både omtyckta och trevliga
Hon skyndar sig till ladan...

Din teori är också en myt, det blev den direkt när du publicerade, Lisa låste inte caféet, det gjorde hennes kollegor.

Varför fantiserar du och delger oss en myt?
2015-06-15, 10:07
Medlem
SpencerPratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Lyssnade också på Aro imorse - smaklöst av honom att spekulera då han ibland framställs som sakkunnig tillsammans med Persson

I FB får man spekulera och jag skummar tråden som innehåller teorier om spritsmuggling - L ska köpa sprit till skolavslutngen...L har en flirt med en av bröderna...osv

Att offret på något sätt har varit aktiv till att hon blev mördad?

Detta är en myt som förhoppningsvis kommer att avlivas i denna utredning och då spekulerar jag:

L sms:ar sin pappa att hon åker nu
Hon stänger och låser cafeet
I handen bär hon hjälm med hanskar i och i andra handen en kasse
Hon går fram till mopeden och ställer ner kassen och sätter i nyckeln
Då kommer MGM och ropar att hon måste komma till ladan fort därför att...
L ser ingen fara med det, hon har träffat bröderna och i trakten är dom både omtyckta och trevliga
Hon skyndar sig till ladan...

Men tror du verkligen att dom hade vågat ropa hennes namn för att sedan mörda henne?
Relativt stor chans att någon hade hört dom.
2015-06-15, 10:08
Medlem
DoktorWatsons avatar
Citat:
Jo men det är ju precis det jag frågar! Varför vet man inte dödsorsaken än? Dumförklara mig inte nu. Jag ANTAR att polisen vet dödsorsaken men inte väljer att gå ut med den?

Eller är de så jävla svårt att hitta dödsorsaken?

Enligt denna artikel:

Det var efter ett fynd på en gård, en dryg kilometer öster om kaféet i Blomberg där Skövdeflickan arbetade, som polisen kunde hitta Lisa Holm. Den 17-åriga flickan, som varit försvunnen sedan söndag den 7 juni, var då död.

Exakt hur det gått till vill polisen inte berätta i nuläget, men det stod genast klart att hon blivit bragd om livet.

Klart att polisen vet. Det ska bara knyta MGM till det.
2015-06-15, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Att dom båda arbetade mitt ute på vischan 50 meter ifrån varandra på ett ställe där det kanske max rörde sig 10 personer dagligen. Det är totalt osannolikt att dom inte kände till varandras existens före händelsen. Kan ha varit bara "killen på taket" respektive "tjejen på caféet" eller dom kan ha småsnackat vid flera tillfällen över en kopp kaffe eller en cig och kände varandra lite ytligt. Men finns troligen inget relevant mer än så.

Jag tror GW här skulle sagt nåt i stil om att GM och offer vanligen har en nära relation, eller åtminstone känner varandra och väldigt sällan är det så att de aldrig träffats.

Jag tror inte på slumpen lika mycket som dig i det här fallet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in