Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-15, 02:30
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor
Okej, tack! Och i samband med detta gjorde man ett "fynd" som ledde till dessa tre personer?

Om anhållandena berodde på fynd eller på andra omständigheter vet vi inte. De anhölls som skäligen misstänkta för brott, vilket inte säger så mycket.
2015-06-15, 02:32
Medlem
.

Citat:
Ursprungligen postat av Schwarzenbrandt
Den ena brodern verkar ha familj och allt Jag hoppas verkligen att de misstänkta är oskyldiga till dådet. Litauer och andra från forna östländer som kommer till Sverige i syfte jobba är i regel bra och hårt arbetande folk.

Förlåt om jag låter hård men du vet absolut inget vad han vill eller vad han verkar vilja. Vad som visas på utsidan kan vara det totalt motsatta på insidan. Det finns monster bland alla nationaliteter.
Senast redigerad av pretzels 2015-06-15 kl. 02:35.
Medlem
Ta det lilla lugna nu innan ni gör JV 2.0...
De här individerna är i nuläget inte ens häktade, än mindre dömda för brottet. Det är inte särskilt ovanligt att oskyldiga personer sitter anhållna. På tisdag får vi veta om åklagaren har fått mer på fötterna. I nuläget är de här personerna skäligen misstänkta, vilket är den lägre misstankegraden.
Medlem
Ett FB fenomen med troll skvättande i tråden,

ingen vet exakt var man hittat kroppen mer än vid eller inne i någon byggnad vid stallarna vilket i sig inte är konstigt, området är avspärrat och endast polis vet exakt var.

Men Troll kan samtidigt komma med poster hur offret sett ut och även blivit våldtagen.

Såvra hårt bland trollen när ni läser för denna krimtråd är nedlusad med just troll.
2015-06-15, 02:33
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
Vilken "äldre" man syftar du på?

JV troligen.

Men det är inte jämförbart. JV hängdes ut på helt felaktiga grunder, dessa är liksom anhållna och mycket talar för att de är rätt personer.

Synd att det tog sån tid bara. Som det redan kommenterats innan måste polisen haft koll på dessa män från början. De jobbar liksom mitt emot och med den kännedomen borde man ju ana att de kan vara inblandade.
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Snällt av Expressen att släppa så mycket information, som gjorde det relativt lätt att söka upp dom redan nu. Man kan nästan tro att Expressen ville att dom skulle grävas fram

Och de lär ha god insyn i fallet så vi kan nog utgå ifrån att polisen är väldigt säkra på att de är inblandade.. Jag tror det iaf.
Medlem
Citat:
Har det sagts vart de hitta kroppen? Jag fattar inte varför de inte nämns några detaljer någonstans... Det gör fallet så mkt sjukare.. Misstänksamt.. Varför finns inga detaljer eller varför nämns inga bevis eller något...

För att man går inte ut med sånt när förundersökning och utredning fortfarande pågår. Märks att det är många nya här som inte vet riktigt hur det går till.
Medlem
Bara jag som fick en kuslig tanke med tanke på att dessa personer har familj och allting, fanns INGEN anledning att göra detta förutom en anledning; pengar? De verkar vara hårt arbetande folk, och om någon erbjuder dem stora summor pengar(stora summor för dem betyder inte att de är stora för oss pga de tjänar säkert typ 30kr/timme) så tänker de att de kan göra det sen åka tillbaka och ha riktigt mycket pengar i deras hemland och ta hand om sina familjer?

Nu vet jag ju inte vad som hände/har hänt exakt, ingen gör men kan inte tänka mig att 2 bröder med familj skulle göra detta annars.
Medlem
sabress avatar
Citat:
Okej, tack! Och i samband med detta gjorde man ett "fynd" som ledde till dessa tre personer?

Fyndet gjordes först. Om det var Lisas kropp eller någon tillhörighet vet vi inte.
2015-06-15, 02:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bigfootx
Ursäkta eventuell upprepning (har sökt men inte hittat något på ämnet).

Hur kommer det sig att Lisas försvinnande blev offentligt så fort? Den här tråden startades redan under måndagen den 8 juni. Nu vet vi inte när Lisa bragdes om livet. Ponera att hon fortfarande var vid liv den 8 juni. Riskerade inte det stora mediauppbådet att driva GM till panik och då äventyra Lisas liv? Detta skiljer sig från andra människorov såsom kindappningen av Fabian Bengtsson och Alexander Åhman där försvinnandena hölls hemliga till en början.

Vad är era tankar kring polisens agerande här? Var det eventuellt så enkelt att det "råkade" komma ut i media?

Jag reagerade faktiskt rätt starkt på att Aftonbladet skrev att polis gick och sökte igenom hus efter hus. Hade GM haft Lisa - vid liv och i sitt hus hade hon antagligen blivit dödad då. Notera att jag är mer sur på Aftonbladet och inte polisen, då detta kan vara observationer av journalister på plats, alternativt att journalister pressat polisen att få släppa sin story. Vissa journalister verkar inte tänka speciellt mycket på att vad de skriver kan ha enorma konsekvenser. Om något går snett med mediahanteringen skylls det på polisen ändå.

Annars har jag inte något dåligt att säga om utredningen. Systematiskt genomförd, även hjälp ifrån civila.. arbetet i sig tar många timmar som oftast inte finns i kidnappningsfall.
2015-06-15, 02:34
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyrine
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/1980034_529920933783856_3457574627092658561_o.jpg

Och denna kvinnan ser ju ganska bekant ut.
Byxorna är väldigt bekanta...
2015-06-15, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pretzels
Förlåt om jag låter hård men du vet absolut inget vad han vill eller vad han verkar vilja. Vad som visas på utsidan vara det totalt motsatta på insidan. Det finns monster bland alla nationaliteter.

Jag har inte heller påstått motsatsen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in