JA! Eller... NEJ! När personerna blir dömda kommer det kunna spridas, varför sprida misstankar om mördare innan någonting är klart? Vi vet ju inte om det är rätt personer eller om dem begått något brott.
Verkar vara rätt personer. Den första mannen har alltså en fru och son? Står på den andra mannens facebook att han bor i Blomberg och första har lagt upp bilder från Silverfallen, vilket jag vet ligger i Schlätta.
Det konstiga är dock att han lagt upp dessa bilder 2013. Det är alltså personer som varit här förut, troligtvis långa perioder ett flertal gånger. Men allt är så jävla konstigt. Båda personerna har jobbat här förut, båda har en fru/kvinna och den ena verkar ha en unge. Det är personer som verkar ha ganska etablerade liv ändå. Fast just en av de var väl känd av polisen i Litauen iofs? Eller så är det också bara ett löst rykte.
Lite äckligt också att det ena aset suttit och varit aktiv på Facebook 10 juni.
Rimligen finns det en annan grund för själva gripandet, som möjligen kompletterats av ett erkännande.
Gripandet har jag tidigare skrivit om:
Citat:
Vad jag har hört så såg MP att MGM la dit ett föremål som tillhörde Lisa. De berättade detta för polisen som kom i kapp dem innan de kom hem. Polisen tog foto på dem och en stund senare hämtade de dem i bostaden för förhör. De hade också tidigare i veckan hittat föremål tillhörande Lisa på redan genomsökta platser och förstod att GM var kvar i området.
Ja, men det där är inte den omhändertagna kvinnan. Har ev inte med detta att göra. Det är säkert fler som besöker gården bara för att titta eller så är det fler som jobbar för godsägaren. Jag tror inte den där kvinnan har med saken att göra.
Ja, men inte att hon skulle var född där. Skulle hon fått svenskt medborgarskap menar du?
Varför svenskt? Det rimliga är att hon är född l Litauen, i staden hon kommer från. Cirka 5% av litauerna är etniska ryssar. Dessa bor för övrigt främst i nordöstra Litauen.