Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-15, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Är det någon som har en genomtänkt teori varför brottsoffrets tillhörigheter varit utspridda i trakten?

Ja det undrar man ju verkligen,
1) ren desperation/onyktert tillstånd
2) nån försöker sätta dit dom

med tanke på MPS kontakt med MGM så verkar ju 2 inte så troligt,

att inte polisens vovvar hittar handsken först verkar ju samtidigt lite märkligt,
2015-06-15, 01:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Jag skulle inte heller bli förvånad om de är ditsatta. Gästarbetare är lätta måltavlor. Vem kommer polisen att tro på: en svensk godsherre eller några gästarbetare från öst?

Kanske var dags för en viss någon att göra repris på ett tidigare försvinnande vi alla vet ägde rum i samma område för många år sedan. Kanske fanns en plan att (som den gången?) hålla flickan vid liv ett tag, men att det enorma pådraget denna gång gjorde det omöjligt och flickan mördades och spår lades ut för att rikta misstankarna mot gästarbetarna. Kanske inte det mest troliga nej, men kuslig tanke.

Skulle det kunna vara så att det i samband med att LH hittades avliden fanns tecken på att hon hållits vid liv under tex iaf några dagar, och att denna insikt gjorde poliserna på plats extra skakade och illa berörda snarare än kroppens skick?
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Misstankegraden säger ju väldigt lite om hur det ser ut inför nästa häkningsförhandling. Då kan det finnas åtskilligt mer att hävda stärker misstanken.

Jag tror att man får se det i ljuset av hur långsamt och försiktigt polisen gått framåt i detta fallet.

Absolut. Men det kan ju också inträffa att de gripna släpps om det inte kommer fram mer bevis.
Medlem
Grasstomouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Kanske inte ens är de som gjort det, kan mkt väl vara den där sonen de snackas om.

Kanske det är utomjordingar från ett annat solsystem?

Vi får vänta tills häktningsförhandlingarna och se om misstankegraden flyttas upp. Det är så det fungerar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kohen
Kan någon som kan litauiska kolla på litauiska sidor och se om det står något mera om gärningsmännen, de kanske nämns vid namn där.

Om man ska söka på litauiska sidor, så kan jag upplysa om att litauerna kallar henne för Lisos Holm.
Medlem
Boggymans avatar
Lisa verkade ju vara en hjälpsam och snäll tjej, det blev säkert hennes tragiska död i det här fallet.

Tror helt enkelt dom bara lockade över henne till ladan smidigt genom att säga att dom behövde hjälp lite snabbt, hon kände inget obehag med det eftersom hon träffat männen på fiket flertalet gånger tidigare och har då varit hur trevliga som helst mot henne, sedan gav dom sig på henne inne i ladan och där tappade hon även handsken. Det var ju heller inga tecken på strid i gruset vid caféet eller så, så jag tror hon gick till ladan frivilligt.

Att hon hade någon form av relation med någon av dom utesluter jag av olika andledningar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Vad jag har hört så såg MP att MGM la dit ett föremål som tillhörde Lisa. De berättade detta för polisen som kom i kapp dem innan de kom hem. Polisen tog foto på dem och en stund senare hämtade de dem i bostaden för förhör. De hade också tidigare i veckan hittat föremål tillhörande Lisa på redan genomsökta platser och förstod att GM var kvar i området.
har jag missat
2015-06-15, 01:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Dentist
På natten kanske ??

Kan svara i samma stil. Man mördar och lämnar inte kroppen där man bor ? Lägger föremål i efterhand (efter områden genomsökts) som leder till platsen ???

Allt detta känns väldigt skumt. Kollar polisen godsherrens son och hans omkrets ???

Att kroppen förvarades i en maskinhall på den gård de arbetar talar i viss mån för att det inte jobbar fler personer på gården, väldigt stor upptäcktsrisk. De anhållna och fastighetsägaren som i princip har tillgång till lokalerna misstänker jag. Märkligt att de tog risken att fastighetsägaren skulle hitta Lisa i en av hans byggnader.

Också möjligt att det är andra som jobbar på gården och att syftet var att förskjuta misstanken mot någon av dem genom att plantera bevis som leder till gården.
2015-06-15, 01:12
Medlem
Updowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grubbelur
ingen som hört nåt om på vilket sätt det skedde en "kommunikation" mellan MGM och missing
people?
samt vad det var som hittades som gjorde några kvinnor i MP upprörda och som fick polisen att tro att hon fanns kvar i området
(vilket senare dementerades av polisen som ett missförstånd)

det är ju ändå vanliga människor i sammanhanget och såna tenderar att prata bredvid mun, även om
dom inte får..

Det har varit tal om att de hittat en öppen grav som nyligen grävts , detta har alltså sagts av någon som påstått sig höra det av någon med insyn. Så om han är trovärdig eller inte det vet jag inte men jag tror att det lutar sig om att de faktiskt hittade en grav och att de ville begrava henne så att ingen någonsin hittar henne.
2015-06-15, 01:13
Medlem
SmoothOperators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Men du verkar leva? Hur kommer det sig då att Lisa blev mördad, du som vet allt?

Jag uppfattar inte riktigt vad du vill med att jag trots allt lever - det relevanta i mitt svar var att en 30-åring inte nödvändigtvis måste anses vara en gubbe när man är 17 år. Detta gäller väl även 17-årig kille och kvinna på 30, eller är hon en gumma i hans ögon? Detta var kontentan, inte huruvida jag lever eller ej.
2015-06-15, 01:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boggyman
Lisa verkade ju vara en hjälpsam och snäll tjej, det blev säkert hennes tragiska död i det här fallet.

Tror helt enkelt dom bara lockade över henne till ladan smidigt genom att säga att dom behövde hjälp lite snabbt, hon kände inget obehag med det eftersom hon träffat männen på fiket flertalet gånger tidigare och har då varit hur trevliga som helst mot henne, sedan gav dom sig på henne inne i ladan och där tappade hon även handsken. Det var ju heller inga tecken på strid i gruset vid caféet eller så, så jag tror hon gick till ladan frivilligt.

Att hon hade någon form av relation med någon av dom utesluter jag av olika andledningar.

Kan du berätta om de anledningarna? Har du någon idé om vad de gjorde i ladan den där kvällen då, för Lisa har de knappast haft span på en längre tid, hon hade inte kört moppe till jobbet tidigare så ett planerat dåd är väl inte särskilt troligt?
2015-06-15, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Kanske inte ens är de som gjort det, kan mkt väl vara den där sonen de snackas om.

Jasså? Varför tror du det?

Lite smartare än folk i allmänhet? Polisen har nog lagt avsevärt krut på att utreda fallet och torde ha kollat "den där sonen" med.. Men du har bättre koll?

Presentera ditt case eller ring polisen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in