Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-15, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tosabiten6
Ursäkta om frågan redan har ställts, men jag frågar ändå eftersom jag inte finner svaret;

Vilken väg skulle hon köra på för att komma hem? Var hon tvungen att passera gården/gästarbetarnas hus, eller någon helt annan väg? Någon hade en teori om att hon stannat framför gästarbetarnas hus, något hände och sedan hade NN ställt tillbaka mopeden vid caféet.

Någon (tror jag) hade även en teori om att när hon precis skulle åka så kom NN fram och frågade om NN fick låna toaletten på fiket. Hon låste upp och dem gick in, någon annan kanske följde med in och så hände något inne på fiket. Tänker om interiören kunde visa spår, men det framgår kanske i FUP sedan. Kanske var det en bil på baksidan som sedan transporterade iväg henne och NN.

Motiv vet jag såklart inte, men bara små tama spontana funderingar så här nattetid, som Cluedo, när/var/hur/vem.

Närmsta vägen är den grusvägen där de flesta fynd hittats. Dock är det väldigt mycket grusväg, någonting man kanske undviker om man kör en scooter. Isåfall är asfaltsvägen söderut från caféet närmsta vägen hem, skiljer 10-15 minuter.
2015-06-15, 01:04
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starfantast
det är inte klarlagt hur fynden hamnat där

Vad jag har hört så såg MP att MGM la dit ett föremål som tillhörde Lisa. De berättade detta för polisen som kom i kapp dem innan de kom hem. Polisen tog foto på dem och en stund senare hämtade de dem i bostaden för förhör. De hade också tidigare i veckan hittat föremål tillhörande Lisa på redan genomsökta platser och förstod att GM var kvar i området.
2015-06-15, 01:05
Medlem
Denne kvinnen må være eldre enn 34 år.

http://forumbilder.se/EBKDB/2015-06-14-21-44-46.jpg

Kanskje er hun et viktig vitne? Kanskje hun er mor til noen av de mistenkte, eller har oppholdt seg på samme adresse, eller en annen adresse i nærheten?
2015-06-15, 01:06
Medlem
Är för trött att söka men sonen till gubben som äger gården eller vafan det nu är, någon som har länk till info om honom?
2015-06-15, 01:06
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volk.
Länka de artiklar du hittar, det går nog snabbt att hitta nån som kan översätta.
finns ju översättare på google! bara länka sidan du sett på ryska
2015-06-15, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Enligt polisen är de skäligen misstänkta, vilket är ganska svagt, men tillräckligt för ett anhållande.

Misstankegraden säger ju väldigt lite om hur det ser ut inför nästa häkningsförhandling. Då kan det finnas åtskilligt mer att hävda stärker misstanken.

Jag tror att man får se det i ljuset av hur långsamt och försiktigt polisen gått framåt i detta fallet.

Det får inte slarvas med och jag hoppas att en av bröderna snart erkänner mordet.
2015-06-15, 01:08
Medlem
ingen som hört nåt om på vilket sätt det skedde en "kommunikation" mellan MGM och missing
people?
samt vad det var som hittades som gjorde några kvinnor i MP upprörda och som fick polisen att tro att hon fanns kvar i området
(vilket senare dementerades av polisen som ett missförstånd)

det är ju ändå vanliga människor i sammanhanget och såna tenderar att prata bredvid mun, även om
dom inte får..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Dentist
På natten kanske ??

Kan svara i samma stil. Man mördar och lämnar inte kroppen där man bor ? Lägger föremål i efterhand (efter områden genomsökts) som leder till platsen ???

Allt detta känns väldigt skumt. Kollar polisen godsherrens son och hans omkrets ???

nej det låter lika skumt det .kanske inte funnits möjlighet pågrund av det stora polispådraget..polisen drar nog i alla trådarna ja
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Dentist
På natten kanske ??

Allt detta känns väldigt skumt. Kollar polisen godsherrens son och hans omkrets ???

Polisen kollar alla som har haft fysisk möjlighet att nå Lisa, godsägarens son är knappast aktuell, eftersom han säkert är avförd som gärningsman.

Detta fokus på gårdägaren och hans närmaste tyder på en störning hos dig och några andra.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Misstankegraden säger ju väldigt lite om hur det ser ut inför nästa häkningsförhandling. Då kan det finnas åtskilligt mer att hävda stärker misstanken.

Jag tror att man får se det i ljuset av hur långsamt och försiktigt polisen gått framåt i detta fallet.

Det får inte slarvas med och jag hoppas att en av bröderna snart erkänner mordet.

Kanske inte ens är de som gjort det, kan mkt väl vara den där sonen de snackas om.
2015-06-15, 01:09
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakvendt
Denne kvinnen må være eldre enn 34 år.

http://forumbilder.se/EBKDB/2015-06-14-21-44-46.jpg

Kanskje er hun et viktig vitne? Kanskje hun er mor til noen av de mistenkte, eller har oppholdt seg på samme adresse, eller en annen adresse i nærheten?

Om hon bara var ett vittne skulle polisen inte hålla fast henne, och tidningen skulle inte heller ha pixlat hennes ansikte.

Omöjligt att bedöma åldern från den ganska suddiga bilden.
2015-06-15, 01:09
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Är för trött att söka men sonen till gubben som äger gården eller vafan det nu är, någon som har länk till info om honom?

Om han nu är intressant, så skulle jag inte bli förvånad om polisen har tagit en prat med han alleredan..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in