Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-15, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bongotrumm
Det finns många tonårstjejer som älskar lite äldre, det där är väl lite som once you go persian there's no other version, och nu vet jag inte hur mkt sanning det ligger i att Lisa var öppen av sig men om en tjej är öppen för att prova på saker i den åldern så är 30 inte allt för ovanlig ålder för en tjej som jobbar och gör rätt för sig

Nu handlar det ju inte om nån form av svartsjuka vilket du säkert vill att tex svenskar killar ska känna pga att BO har valt något "exotiskt" som du ser det.

Det verkar som om BO, Lisa, har blivit mördad, inte träffat en fantastisk och spännande älskare. Kan du få in det i huvudet?

Det finns som sagt tidigare inget som pekar mot att Lisa skulle ha varit vad en del försöker klistra på henne.
2015-06-15, 00:53
Medlem
CMBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krommee
Den är 0,000%.

Litauerna har varit där längre än innan Lisa ens fick bekräftat att hon fick sommarjobbet.

Nu vet jag inte när hon fick sommarjobbet,m men jag vet att Litauerna varit där sen iaf feb-mars

Okej vad bra, då får man fokusera på någon annan teori istället.

Till er som följt tråden och fallet riktigt noga de senaste dagarna, hur ser bevisläget mot litauerna ut?
2015-06-15, 00:55
Medlem
ber om ursäkt om dessa svar kommit upp i tråden tidigare men det är inget jag kan hitta:

1. har ni tagit reda på männens och kvinnans namn?

2. aftonbladet nämnde något om kvinnans facebook i deras senaste artikel om modet på LH, har ni en länk till den?

tack på förhand
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmoothOperator
Jag håller med dig. Jag var själv som 17- och 18-åring tillsammans med en man som då fyllde 30 år. Men han upplevdes inte som en gubbe ( - lika lite som att jag nu som äldre upplever nån annan i 30-års åldern vara gubbe).

Men du verkar leva? Hur kommer det sig då att Lisa blev mördad, du som vet allt?
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, det är olika bilar, och inget annat stämmer heller.

Polackerna är ett villospår.

Inte alls, det är likadana bilar. Ford Galaxy ~96. Bara att klicka och jämföra: (FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Om det sedan spelar någon som helst roll är en annan femma.
Senast redigerad av tojo 2015-06-15 kl. 00:57.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jag skulle inte heller bli förvånad om det var så. Det är väl godsägaren eller någon i hans närhet och dom undersöks inte utan man skyller på slavarna. Fynden och liket kan mycket väl ha lagts ut för att sätta dit gästarbetarna. Ingen är ju så dum att man lägger ut fynd och lik kring sin egen bostad. De är bara anhållna på den lägre misstankegraden också, så polisen har nog inte så mycket att gå på när det gäller dem.

Jag skulle inte heller bli förvånad om de är ditsatta. Gästarbetare är lätta måltavlor. Vem kommer polisen att tro på: en svensk godsherre eller några gästarbetare från öst?
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMBe
Hur rimlig är egentligen teorin att det finns kopplingar mellan detta och Lisa Holms pappas jobb inom Försvarsmakten? En teori som polisen undersöker enligt Göteborgs-Posten.
https://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2744823-ett-av-polisens-spar-pappans-militara-uppdrag

Är gästarbetarna egentligen bara torpeder som lejts av en annan nation eller organisation?

Den är ganska orimlig... Ingen organisation eller utländsk militärmakt skulle hyra lokala utländska gästarbetare till att göra deras skitjobb...

Sen kan man ju fundera på varför de ens skulle behöva mörda en 17 årig tjej, det inte precis som att hon sitter på information som kan äventyra andra nationers säkerhet...

Dags att sova?
Medlem
p0tatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Om det nu är så, så skrev jg det redan i Tisdags att man skulle kolla upp AJ närmsta krets och vilka som jobbade för han, känns ju helt osannolikt att han ska promenera rakt in i ladan och hitta handsken direkt.

Bor sonen där eller kan det lika gärna vara hans spanska fru?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Dentist
Kroppen har inte hittats inne i deras hus väl, eller ??

nej kanske inte men man går ju inte med en kropp till ett ställe där det finns risk för att bli upptäckt?
Medlem
krommees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMBe
Okej vad bra, då får man fokusera på någon annan teori istället.

Till er som följt tråden och fallet riktigt noga de senaste dagarna, hur ser bevisläget mot litauerna ut?

Japp, men oavsett vad vill jag att rätt mördare hittas, hängs ut i all media, får 45 år i fängelse eller blir mördad plågsamt och sakta där inne, gärna över tidsramen något år inte mer.
2015-06-15, 00:56
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Du har dessvärre helt fel, men ingen fara, här kommer bevis. Bilen är en Ford Galaxy från ca 1996. Jämför varenda detalj mellan dessa båda bilder:

http://y.cdn-expressen.se/images/cd/1d/cd1d6e6c6e3f472c8bcc0190bab73eb1/16x9/645@70.jpg

http://ipocars.com/imgs/a/f/h/m/t/ford__galaxy_7_seater______air_______1_hand_____ah k_1996_2_lgw.jpg

Vill du kan du dessutom jämföra fronterna:

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/s960x960/1617365_1391225237805804_1845510734_o.jpg

http://www.motorstown.com/images/ford-galaxy-4x4-06.jpg

Helt rätt CarlosRex, och nu har vi bevis också.
En liten detalj skiljer sig mellan Ford Galaxy och Sharan från samma årsmodell...Galaxy har inte orange blinkers glas, men det har ww sharan..precis som på bilden.
2015-06-15, 00:56
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATLAS64
kan kanske finnas fler inblandade det finns kanske fler s.k gästarbetare på gården eller i dess omgivning
Precis, därav de polska namnen, om nu inte den oreggade skulle vara ett troll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in