Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyrine
Är inte bilden på snubben i lastbilen dessutom tagen framför slottet? Ser nästan ut så.

Den yngre av bröderna som nu diskuteras, alltså Ma*iej, poserar alltså i en lastbil (Anders Eklund-vibbar någon?) framför vad som mycket väl skulle kunna vara Blomberg Säteri. Samma färg på fasaden, samma sorts fönster och dessutom valmat tak i samma nyans.
2015-06-14, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backflasha
Jag betvivlar starkt att man låter föräldrar identifiera en kropp som är styckad eller på annat sätt illa däran. Någon som vet mer om detta och hur det fungerar?

Jag kan inte tänka mig att man låter föräldrar som just förlorat sin dotter gå igenom en sådan hemsk identifiering.

Det finns artiklar från utlandet där det står att familjemedlemmar har identifierat en styckad kropp, men den hör inte till vanligheterna att de vill göra det. Men samtidigt kan det ta längre tid beroende på vilka kroppsdelar som är tillgängliga. Jag tror mer på att huvudet är illa tilltygat än att kroppen är styckad. Det finns inget som pekar på att kroppen är styckad, bara att de misstolkar vad insatsledaren sa under presskonferensen och att de gräver lite på den avspärrade platsen. Det kan givetvis vara så att hon är styckad, men risken är väldigt liten och det finns som sagt inget som i nuläget pekar på det, även om vissa försöker få det till att med största sannolikhet är så.
Senast redigerad av stifmeister89 2015-06-14 kl. 23:53.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Man slänger inte ut svenskar från Sverige. De straffas här och skall så göras.

Att sitta inne behöver inte nödvändigtvis vara ett straff i det här landet. Vissa dömda pedofiler och sexbrottslingar ska nog vara glada att dom just sitter inne.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backflasha
Hur vet du detta? Det låter så konstigt bara eftersom man då lurar föräldrarna, de kommer ju få reda på vad som hänt förr eller senare så jag tror inte riktigt på att man för föräldrarna bakom ljuset på det sättet.

Man för inte föräldrarna bakom ljuset, bara skonar dem från att se ett huvud o ingen kropp, om det nu är som jag skrivit här så har polisen upplyst dem om att huvudet påträffats o ber dem identifiera det, då gör dom så att identifieringen av huvud görs på ett "humant" sätt så det ser ut som att en hel kropp finns
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Eller så är det litauiska medborgare med polsk bakgrund

I dagsläget skulle jag sätta mina pengar på det.
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Men varför bo i huset brevid slottet när dom har en lägenhet i götene som inte är särskilt långt bort?

Polackerna i Götene har inte ett skvatt med mordet att göra. Fel bil. Fel bostad. Fel kvinna på bilderna. Fel nationalitet. De gripna är LITAUER, inte polacker!
2015-06-14, 23:52
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boggyman
Och jag gillar inte slumpen, att Krystof sedan gillat saker på fejjan som har med Kinnekulle och göra gjorde ju inte misstankesgraden lägre precis, och han råkar vara 35 år.

Men vi får väl se.

Samt att han har en fru och en bror. Två bröder och en kvinna som är gift med den ena brodern är anhållen. Hur många slaver med både fru och bror i 30-årsåldern finns det i Kinnekulle/Götene?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Men varför bo i huset brevid slottet när dom har en lägenhet i götene som inte är särskilt långt bort?

Och vem är den 34 åriga kvinnan som ska vara gift med den ena brodern? Eftersom hon inte är Magdalena.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFlashenstein
Den yngre av bröderna som nu diskuteras, alltså Ma*iej, poserar alltså i en lastbil (Anders Eklund-vibbar någon?) framför vad som mycket väl skulle kunna vara Blomberg Säteri. Samma färg på fasaden, samma sorts fönster och dessutom valmat tak i samma nyans.

Precis. Kan ju vara ett totalt sammanträffande också
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Ja, jag vill också ha det så!
Bilen vid gripandet ser ut som en sharan, och på fiskbilden ser det ut som en galaxy.

Det konstiga är bara att bilen vid gripandet har sagts vara Litauen-registrerad, och bilen på fiskbilden verkar också vara Litauen-registrerad.

(jämför reg-skyltarna, här från mitt tidigare inlägg)
Ja jag tänkte på det där i början men av någon anledning så försvann det bak i huvudet.

Nej det finns inte en möjlighet att det där är en svensk skylt på Forden.

Det är helt fel typsnitt, bl.a nian har en rundad botten på svenska skyltar och lite mer mellanrum mellan siffrorna.

Bra iakttagelse.
2015-06-14, 23:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DrFlashenstein

Hur FAN kan ni få det där till Säteriet???
2015-06-14, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
men HERREJÄVLAR Dom sjasade bort henne hela vägen till polisstationen eller
VEM ÄR DÅ KVINNAN SOM FÖRS IN PÅ POLISTATIONEN?
Hon har samma håruppsättning och samma kläder
https://vid.me/e/WShp

Håret uppsatt i knut och blå färg på kläderna? Samma? Möjligen liknande men det är mycket mycket vaga "bevis"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in