Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 23:47
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Den bilden med han med fisken i handen visar en Litauenregistrerad bil, med tanke på grillen skulle jag säga Ford Galaxy.

Litauisk reg-skylt:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1c/Kfz-kenn_litauen_hinten.jpg/1024px-Kfz-kenn_litauen_hinten.jpg

"bild med bil i bakgrunden"
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/s960x960/1617365_1391225237805804_1845510734_o.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Nej, jag ändrar mig om bilarna.
Tycker mig det står ganska klart nu att den ena bilen som poserar vid fisken är en Ford Galaxy 98.
Bilen vid gripandet måste vara en Volkswagen Sharan.

Zoomar man in på bakänden på bilen så ser man att emblemet inte stämmer överens med Fords dito.

Fords emblem är ganska litet och ovalt. Medan Volkswagens är stort och runt, precis det man ser på bilen vid gripandet.

Ja, jag vill också ha det så!
Bilen vid gripandet ser ut som en sharan, och på fiskbilden ser det ut som en galaxy.

Det konstiga är bara att bilen vid gripandet har sagts vara Litauen-registrerad, och bilen på fiskbilden verkar också vara Litauen-registrerad.

(jämför reg-skyltarna, här från mitt tidigare inlägg)
2015-06-14, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Tror du snuten håller huvudet i håret och dinglar det framför anhöriga?
Begåvad motfråga. Vad försöker du säga? Jag försöker få reda på hur det egentligen fungerar så bespara mig gärna från spydiga kommentarer.

Bespara mig även från din rasism. Din kommentar om att det är "fakta" och inte "rasism" att prata om förövares ursprung visar ganska tydligt på din oförmåga att tänka klart. Det finns en tid och plats för allt. Att överhuvudtaget använda detta tragiska fall för att dra billiga poänger om invandringspolitik är inte bara ett hån mot intellektuellt tänkande men också ett hån mot anhöriga i denna svåra stund.
Senast redigerad av backflasha 2015-06-14 kl. 23:51.
2015-06-14, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det kan väl lika gärna vara en Plymouth?
Det kan vara.
2015-06-14, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Eller så är det litauiska medborgare med polsk bakgrund

Litauerna är ju gripna. Ändå försöker många här hänga ut grannarna som är polacker och har en helt annan ålder än de som är gripna. Allt bygger på att en postare tidigt i tråden misstog sig på vilka det var som var GM och felaktigt hängde ut fel personer.

(är i alla fall så jag uppfattar cirkusen)
2015-06-14, 23:49
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
Skötsam? Om det var så att hon skulle köpa sprit av litauerna så är man inte speciellt skötsam
Har jag sagt nåt annat? Kolla konversationen innan du kommenterar, så är du bussig.

Undrar hur rapportering blir om det framkommer att hon faktiskt skulle handla smuggelsprit? Tror fortfarande att man inte solkar hennes minne. Framställs nog då som en normal tonåring som till skolavslutningen vill festa lite oskyldigt... etc. Sen så kartlägger man i nån sidoartikeln smugglingen, nån ungdomspsykolog får uttala sig etc.
Men visst, ta debatten och anklaga henne för att inte vara skötsam...
Medlem
Citat:
Namne Kr*yzstof och M*ciej har förekommit i tråden redan direkt efter gripandet. Bara för att dessa kommer ifrån Polen betyder det inte att dom har medborgarskap i Litauen. Jämför man sedan bilderna på de som blev gripna så är likheterna ganska stora.

Men varför bo i huset brevid slottet när dom har en lägenhet i götene som inte är särskilt långt bort?
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backflasha
Begåvad motfråga. Vad försöker du säga? Jag försöker få reda på hur det egentligen fungerar så bespara mig gärna från spydiga kommentarer. Bespara mig även från din rasism. Din kommentar om att det är "fakta" och inte "rasism" att prata om förövares ursprung visar ganska tydligt på din oförmåga att tänka klart.

Ganska logiskt att polisen inte visar ett avhugget huvud för anhöriga. Det borde till och med en aspie som du fatta.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Eller så är det litauiska medborgare med polsk bakgrund
Möjligen 2 av dom, men hur skulle du förklara den 3:e som inte är lithauer?
Fortfarande polsk, svensk eller norsk?
Medlem
Boggymans avatar
Citat:
Namne Kr*yzstof och M*ciej har förekommit i tråden redan direkt efter gripandet. Bara för att dessa kommer ifrån Polen betyder det inte att dom har medborgarskap i Litauen. Jämför man sedan bilderna på de som blev gripna så är likheterna ganska stora.
Och jag gillar inte slumpen, att Krystof sedan gillat saker på fejjan som har med Kinnekulle och göra gjorde ju inte misstankesgraden lägre precis, och han råkar vara 35 år.

Men vi får väl se.
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Den mannen som någon la upp nyss med där han poserar med en fisk vid bilen är förmodligen en av GM.

Han är bosatt i Götene.

Kolla hans vänner så hittar du ett par svenskar som har skrivit på sina loggar om det som har hänt.

G*sia Petterson * = o

Alexandra W*ll F*lk * = a . * = a.
Ser inte att Alexandra gjort någon uppdatering sen i mars, och GP har bara skrivit fina saker om Lisa. Hade det stått något i stil med "Håll ut Krzysztof, vi vet att du är oskyldig!" så hade vi definitivt vetat att det var han, men att bo i Götene och ha ett slaviskt namn behöver inte betyda att man är misstänkt.
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det finns ingenting som talar för att kvinnan som visas i bilderna är gripen. Två bilder finns, den ena är avpixlad och den andra är pixlad. Inte ens i den pixlade bilden syns något gripande. Kvinnan är antagligen en upprörd granne som polisen vill sjasa bort, i den pixlade bilden.
men HERREJÄVLAR Dom sjasade bort henne hela vägen till polisstationen eller
VEM ÄR DÅ KVINNAN SOM FÖRS IN PÅ POLISTATIONEN?
Hon har samma håruppsättning och samma kläder
https://vid.me/e/WShp
2015-06-14, 23:50
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Men varför bo i huset brevid slottet när dom har en lägenhet i götene som inte är särskilt långt bort?

Ingen aning. Likheter finns, namnen har figurerat sedan omhändertagandet skedde, om det är dom som är anhållna kan ingen veta helt hundra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in