Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-14, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonnybanana
kan någon bekräfta om det vart GM/MGM bil som kom i höghastighet på söndagen?.

GM som ringde MGM som i panik åker i höghastighet mot brottsplats?

Vilken bil i höghastighet?
2015-06-14, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Även trollen borde tröttna på den förbannade rundgången i tråden! Möjligtvis är det sista citatet ironiskt. Försök åtminstone se till att era spekulationer inte går på tvärs mot väletablerade fakta. Som t.ex. att man mycket tidigt rubricerade det som människorov. Det antyder att hon INTE självmant gått från mopeden för att uträtta whatever fantasifullt ärende ni tror. För då hade inga spår funnits där som föranledde att man så gott som omedelbart rubricerade det hela som misstänkt människorov. För det andra, försök själva fundera ut rimliga beröringspunkter mellan en tjej som bor, går i skolan och har sitt sociala umgänge i en liten stad och bara arbetar vid området, har för beröringspunkter med gästarbetare som bor en kilometer därifrån? Jag föreställer mig att om hon vill köpa sprit, gör hon som alla andra i hennes ålder och utnyttjar sitt kontaktnät, företrädesvis i Skövde.

Visst, vi kan inte utesluta något av era spekulationer. Hon kanske kände MGM, kanske hade ett förhållande med MGM. Kanske var hon involverad i grov kriminalitet? Möjligen var hon en aktör inom ett smuggelnätverk. Kanske är hon en alien. Men för fan, använd någon form av rimlighet om man ska spekulera.

Givet det vi vet så tyder INGENTING på att hon för egen maskin avvek från platsen där mopeden stod i syfte att utföra några ärenden. Tvärt om, tidig misstanke om ofrivillighet skjuter den "teorin" helt i sank. INGENTING tyder i nuläget på att hon ö.h.t. kände MGM närmare.

Det går inte att bekräfta eller dementera att MGM var "kända för att sälja smuggelsprit". Det fungerar INTE som så att en dönicke hittar på en egen "teori" och det ankommer på andra att dementera eller bekräfta den. Nej. Har man en idé så får man snällt själv hitta stöd för denna, speciellt om den inte bygger på ett uns av vad som faktiskt är känt utan bara är rena rama icke-falsifierbara spånerierna...

Vid platsen där mopeden står finns inga som helst bevis på att något har hänt, iaf vad vi vet just nu.
Anledningen till att det klassas som människorov kan ju bero på att det är ett avvikande beteende hos LH att inte komma hem efter hon har meddelat föräldrarna detta. Kan även ha o göra med att pappan är en högt uppsatt militär som har kontakter inom polisväsendet som får igång dom på alla cylindrar på en gång.
Senast redigerad av Lagomsvensken 2015-06-14 kl. 22:53.
Medlem
Skrivs att L.H's Dödsorsak var strypning & att hon tvingades posera utan kläder för dessa två män och bilderna på henne florerar nu på nätet ... har inte hittat någonstans där det står att det stämmer så vad tror ni?
Medlem
Unikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Idiot. Varenda jävel läser ju trådar på Flashback. Och du länkar till dessa personers facebook. De är ju ingenstans över 30 år. Tänk två gånger innan du postar. Brodern som börjar på R är ju för fan 23 bast.

Det är alltså bara en slump dem befinner sig ute i det området på bilder?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NightskyInfinitum
Hittade presic (paret) av dem anhållnas facebooksida. av att dömma av den ocensurerade bilden som släpptes på kvinnan och namnet så måste det vara dem.

Kan du länka?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindafelicia
Både Magd*lena och Kryszt*f bor på samma adress. Bara att söka på ratsit.

Då är frågan: bor dessa på rätt adress där caféet och ladan, etc befinner sig?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starfantast
får väl avvakta utredningen ,,det kommer väl fram

Visst kommer det fram. Jag vet ju lika lite som alla andra här inne. Visst kan hon vara styckad men att ledsna poliser används som något sort argument som talar för det.... Det är det jag inte köper. Sen så kan hon självklart vara styckad men det har jag aldrig och kommer aldrig att spekulera i.
Medlem
Vart har ni fått infon att LH var i en garderob?
2015-06-14, 22:48
Bannlyst
Jag tror inte att Magdalena är den kvinna som syns intill mannen som grips.
Medlem
Unikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i-loveubaby
Skrivs att L.H's Dödsorsak var strypning & att hon tvingades posera utan kläder för dessa två män och bilderna på henne florerar nu på nätet ... har inte hittat någonstans där det står att det stämmer så vad tror ni?

Var inte det bara nån misslyckad Twitter-snubbe som skrev ut det?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Vilken bil i höghastighet?
följt tråden sen start och läste i början av veckan att någon här skrev att han kände någon som va och åkte i trakterna och blev omkörde av en silvrig kombi.
va detta litauernas bil?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför låter det osannolikt tycker du? Jag vill gärna ha en förklaring.

Kan inte vara första gången en svensk tjej har en flirt med en utländsk man. Kan förklara varför moppen står kvar, varför Lisa besökte ladan, och varför Lisa skrev hem att hon straxt skulle köra hemåt.
Ok, du var alltså inte ironisk?

Det är du som ska förklara varför det är sannolikt, varför det är en möjlighet att ta hänsyn till ö.h.t, inte vi andra som ska förklara varför det är mindre sannolikt. Men visst. Du ska få en förklaring: Det låter jävligt osannolikt med tanke på att man redan på söndag kväll kunde läsa just att polisen misstänkte att hon förts bort mot sin vilja. Alltså fanns det av allt att döma spår redan vid mopeden. Detta gör det mindre sannolik att hon skulle rört sig från platsen självmant - då hade sökarbetet sett annorlunda och fullt pådrag kommit långt senare.

Men visst. Ingenting går i sak att UTESLUTA. Men vad är poängen med spekulationer som verkar vila på fantasins grund och inte verkar ha stöd i vad som är känt? Att något inte går att utesluta är INTE en styrka hos en idé. Tvärt om. En god idé, hypotes, teori ska vara falsifierbar, gärna enkelt så. Så att om den vore fel ska den kunna visas vara fel, så att man kan gå vidare. Icke-falsifierbara idéer är oanvändbara.

Dessutom, häng inte upp dig på en beskrivning av en formulering av ett sms som inte visats upp. Det har passerar mången filter, från föräldrarna till polisen till media till dig. Du vet ingenting om ordalydelsen, du vet i sak inte exakt när smset skickades och du vet inte hur hon brukade formulera sig. Om "strax" (om ordet ö.h.t. förekommit) i hennes språkbruk avser "jag ska bara vrida på tändningen" eller "inom en timme".

Således bygger du spekulationer på rena rama luftslott som du vill att vi andra ska ge motbelägg för. Men nu har du alltså fått motbelägg baserade på vad som faktiskt är känt, på god metodologisk sed och på sunt förnuft. Så släpp nu din idé och återuppta den först om något som pekar i den riktningen framkommer! För du begriper väl att jag inte säger "du har fel"? Jag säger att "du har inget stöd", vilket är något annat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in