Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-14, 22:31
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Pot*p*vas är kanske lika vanligt namn i Litauen som Andersson är i Sverige.
Riktigt så är det inte. Det är ett litauiserat ryskt efternamn, och det finns gränser för hur vanliga sådana är i Litauen. Men det är uppenbarligen inte alldeles ovanligt i Litauen - en sökning på http://whitepages.lt/ ger 431 träffar, och då fångar man ändå bara männen.
2015-06-14, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse38
Vad menar du med "klarar av? Vem har sagt att de inte klarar av jobbet för att någon polis har haft känslor?

Att se ett lik med en historia och som de och andra engagerat sig i kan vara jättejobbigt säkert.
Att se lik / att se någon dö i jobbet är mindre jobbigt men samma sits i privatlivet med någon man inte känner kan ta mycket mer på en person som är polis eller liknande.

Som polis går man in i en yrkesroll och känner inte lika mycket eftersom man är i ett arbete och på
ett sätt hjälper den döda kroppen och faktiskt gör något.
2015-06-14, 22:32
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jaha. Så de där polska namnen plockade nån skräpanvändare ut ur röven bara för att det fanns två polska bröder nånstans i Skaraborg som hette så som h*n tyckte verkade skumma.

Tack, då fick vi reda på det.

Någon påstod iofs att kvinnans profilbild på FB liknade den av misstag opixlade bilden på den gripna kvinnan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sp8018
Om man inte klarar av att se ett lik så ska man nog inte bli snut. Det är nästan vardagsmat i det yrket.

Nä det är inte vardagsmat i det yrket o det finns jävlig mycket som spelar in i olika situationer hur man reagerar
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindafelicia
Hur får ni det till att M.S är 26 år?
Är inne på hennes fb men står inget födelsedatum?

Någon som skrev det.. Nantale eller nåt åt det hållet. Ett par sidor bakåt.
Medlem
jag kan inget men såhär tycker jag.

tycker polisen underpresterar.

flera här i tråden tycker jag är av betydligt skarpare snitt och skrapar man ihop topp 60 här på flashback är jag garanterad på att man fått ett snabbare resultat. dessutom om de fått lite träning så...

vi här på fb var tidigt ute med att de i lisas närvaro typ arbetskamrater, godsherren etc ska undersökas noga och skyndsamt. i detta bör ingå att man kollar mobiltrafiken. det kan ju knappast röra sig om mer än 10 personer.

vi visste inte om att det fanns gästarbetare (även om nån la fram den teorien utan att veta!).

men nu framkommer det alltså att även kvinnan jobbat som städare på cafet! herregud.

när polisen förhörde dessa första dagen (för det får man förmoda att de gjort väl?) vad framkom då? borde man som erfaren förhörare inte anat oråd?

och man borde givetvis ha pumpat gubben på info om gästarbetarna. hur de var som personer etc. tycker oxå gubben borde anat oråd från början. om man har hantverkare längre tid hos sig så vet man deras natur. om e är lugna, hetsiga osv....

jag tycker det är undermåligt polisarbete.

och säg att polisen misstänkte dem. varför tog de sådan tid på sig då med att hitta kroppen och arrestera dem?

har polisen verkligen haft pejl på de nu häktade från dag 2 (alltså tisdagen)?

och som nån sa, det här med mobiltrafiken från den närmast sående masten....

jag vet inte men man får hoppas att polisen inte är dåliga som det verkar. gw får ju en att undra dock och detta ger ju dessvärre inte bättre intryck.

om kvinnan jobbat som städare kanske hon hamnat i bråk med lisa. hon kanske inte gillat att lisa kommit in som gröngöling och börjat styra o ställa (om lisa nu gjort det...). dessutom var lisa söt så hon kanske var avis. iaf, kvinnan kanske säger till grabbarna att ta ett snack med lisa. och sen urartar det.

men det beror helt på hur hon var som person. framåt,social och öppen osv så kan det hända att det blivit nån slags konflikt/diskussion.

men om hon var lite mer blyg/tillbakadragen så är väl ett troligare scenario att hon blivit bortförd utan en sådan verbal dispyt....

jag vet inte.
Senast redigerad av Ezetrol 2015-06-14 kl. 22:34.
Medlem
Dessa namn har figurerat i tråden i två dagar nu. Då brukar det stämma.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomsvensken
Går ju inte utesluta något även om det låter högst osannolikt

Varför låter det osannolikt tycker du? Jag vill gärna ha en förklaring.

Kan inte vara första gången en svensk tjej har en flirt med en utländsk man. Kan förklara varför moppen står kvar, varför Lisa besökte ladan, och varför Lisa skrev hem att hon straxt skulle köra hemåt.
2015-06-14, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
För några timmar sen var det någon som skrev "varför lyssnar ni inte, hon hittades i en garderob ".

Har detta diskuterats mer här inne? Kan vara ett vanligt jävla troll. Men en sak fick mig fastna för det:

Vi verkar inte veta exakt var hon hittades. Det mesta verkar peka på det stora uthuset på stora gården öster om MGMs hus, öster om den lilla skogen, eller byggboden där.

Vi har ju sett bilden med 4-5 tekniker i den upplysta byggboden, den publicerade media en stund innan beskedet om kroppen kom.

Jag trodde inte på att det var där hon hittats, för det borde inte finnas nånstans att gömma liket där inne. Hade kroppen bara legat där på golvet hade den upptäckts tidigare. För tusentals frivilliga har varit och sökt i området, någon måste ha tittat in genom något av fönstren under veckan. Men en garderob borde finnas i en sån byggnad. Kanske MGM har satt ett hänglås på ytterdörren så inget kommit in, MP kan ha nöjt sig med att kolla i fönstret. Men på fredagkvällen när MP sökte på gården borde man känt lukten, om hon vilket jag tror varit död fem dagar.

Det var ett troll som skrev det. Han dyker upp och svamlar om sånt då och då utan att ha källa eller avslöja mer.
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasongenova
https://www.facebook.com/remigijus.pot*pov*s?fref=ts

* = a

Har spekulerats att det är det här är en av dem. Jag tror inte det dock. Ser alldeles för ung ut och har "as pats sau bosas - Sedan 1992" som "yrke" på facebook, vilket översätts till "som sin egen chef". Han är troligtvis född 1992.
Han är enligt Ratsit född 1992.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Någon påstod iofs att kvinnans profilbild på FB liknade den av misstag opixlade bilden på den gripna kvinnan.

Skriver igen: på mannens fb ser man också en bild som är lik det röda huset, samt den silvriga bilen som det har påståtts att dem äger.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGroke
Är 98% övertygad om detta. Jämför kvinnans profil med den ocensurerade bilden av henne från gripandet. Samma kroppsbyggd, ansikte, dubbelhakan.

Hon har lagt upp bilder på sig själv 31 maj med kort hår, men tänk på att de är tagna i vintras (snön). Hon har hunnit växa ut till det axellånga hon har på veckans bilder.

FEL!!!!!!!!!! 26 ÅR och skriven i Götene. Vi får inte hänga ut fler på random!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in