Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanX2
Ta en titt på Magdalena. Så på det bildet her: http://forumbilder.se/EBKDB/2015-06-14-21-44-46.jpg

Inte samma
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Det var ett troll som skrev det. Han dyker upp och svamlar om sånt då och då utan att ha källa eller avslöja mer.

Ja men hon verkar ha hittats på en bondgård, varför då slänga ur sig "garderob". Men du har säkert rätt, det bara kändes som det fanns nåt i det
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomsvensken
Spekulerar vilt.

MP ser GM ute, och tycker dom beter sig märkligt.
På platsen GM har setts görs ett nytt fynd som dom beskriver som "motbjudande"
Polisen tillkallas till platsen och kort därefter kör polisen ifatt männen och omhändertar GM
Vad kan dom ha hittat på platsen som var motbjudande och direkt fick polisen o dra efter dom.
Detta var ju alltså runt 500 meter ifrån deras "bostad"

Har sett att någon annan har skrivit långt ner i tråden, och jag ställer samma fråga.
Kan någon bekräfta eller dementera om dessa GM är kända för o sälja Smuggelsprit?

Ställer frågan pga detta. LH valde denna dagen att åka moped till sitt jobb, de andra dagarna så hade hon fått skjuts av familjen. Hon dröjer sig kvar och är sist kvar, hon har parkerat mopeden på baksidan alltså undanskymt. Kan det finnas något som tyder på att hon skulle köpa sprit till skolavslutningen, och någonting här går väldigt fel.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kanske bestämt träff med den yngre av bröderna, en liten skön stund i ladan?
Även trollen borde tröttna på den förbannade rundgången i tråden! Möjligtvis är det sista citatet ironiskt. Försök åtminstone se till att era spekulationer inte går på tvärs mot väletablerade fakta. Som t.ex. att man mycket tidigt rubricerade det som människorov. Det antyder att hon INTE självmant gått från mopeden för att uträtta whatever fantasifullt ärende ni tror. För då hade inga spår funnits där som föranledde att man så gott som omedelbart rubricerade det hela som misstänkt människorov. För det andra, försök själva fundera ut rimliga beröringspunkter mellan en tjej som bor, går i skolan och har sitt sociala umgänge i en liten stad och bara arbetar vid området, har för beröringspunkter med gästarbetare som bor en kilometer därifrån? Jag föreställer mig att om hon vill köpa sprit, gör hon som alla andra i hennes ålder och utnyttjar sitt kontaktnät, företrädesvis i Skövde.

Visst, vi kan inte utesluta något av era spekulationer. Hon kanske kände MGM, kanske hade ett förhållande med MGM. Kanske var hon involverad i grov kriminalitet? Möjligen var hon en aktör inom ett smuggelnätverk. Kanske är hon en alien. Men för fan, använd någon form av rimlighet om man ska spekulera.

Givet det vi vet så tyder INGENTING på att hon för egen maskin avvek från platsen där mopeden stod i syfte att utföra några ärenden. Tvärt om, tidig misstanke om ofrivillighet skjuter den "teorin" helt i sank. INGENTING tyder i nuläget på att hon ö.h.t. kände MGM närmare.

Det går inte att bekräfta eller dementera att MGM var "kända för att sälja smuggelsprit". Det fungerar INTE som så att en dönicke hittar på en egen "teori" och det ankommer på andra att dementera eller bekräfta den. Nej. Har man en idé så får man snällt själv hitta stöd för denna, speciellt om den inte bygger på ett uns av vad som faktiskt är känt utan bara är rena rama icke-falsifierbara spånerierna...
Medlem
Jag tror inte polackerna har varit retarderade. Att polisen har hundar som nosar sig till saker vet precis alla, och DNA och allt. Därför borde de ha flytt landet så fort som möjligt.
Men de stannade vid deras bostad i 5 dagar efteråt.
Det kan bara finnas en förklaring.
Polisen satte dem i inofficiell husarrest.
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Vad händer om dom tre potentiella mördarna skyller på varandra, då går alla tre fria som i Lindomemordet?

Inte nödvändigtvis. I Yara-rättegången skylde kvinnan allt på mannen, båda dömdes. Kvinnan fick till och med ett längre straff. Räcker med bra bevisning.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odlarmaja
M är kvinnan K är mannen. Sz efternamn.
De hade årsdag igår.

Det ser ut som dom. Riktigt tragiskt då de verkar ha ett barn.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Finns det en bild på den gripna kvinnan? Jag har inte sett någon sådan. Att en kvinna finns med i en bild som visar hur polisen griper männen innebär inte att kvinnan i bilden är densamma som greps i samma veva.

Det finns två olika bilder. På den ena är kvinnan maskad men inte på den andra. Bilderna är tagna under inhämtandet och den maskade kvinnan råkar ha samma kläder som den som inte är maskad på en annan bild. Skriver på mobilen. Kan inte leta bilder just nu.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Finns det en bild på den gripna kvinnan? Jag har inte sett någon sådan. Att en kvinna finns med i en bild som visar hur polisen griper männen innebär inte att kvinnan i bilden är densamma som greps i samma veva.

Någon la upp en liten film när hon togs ur polisbilen. Minns inte om man såg ansiktet då.
2015-06-14, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
Förstår ni inte att föräldrarna aldrig skulle låtas identifiera den döda kroppen om den är svårt sargad eller som ni föreslår "styckad"... Känns som om vissa behöver en reality check.

Jag tror inte kroppen har styckats, dels för att polisen gick ut i presskonferansen och sa
"vi har hittat en kropp som vi med stor säkerhet tror är LH:s"
Hade den varit styckad hade man väl snarare sagt att de hittat delar och man hade verkligen
kollat att det är hon och som sagt hade man säkert tagit tandidentitet eller annat än att anhöriga så snabbt också skulle identifiera henne. Hon måste varit i ganska "bra" skick om de fick identifera så snabbt. Jag tror att hon blivit strypt.

Att de fortfarande stänger av platser och letar etc tror jag handlar om att man försöker få reda på
1. var hon våldtagits
2. var hon har dödats
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför är det en stört fantasi? Jag är gravallvarlig. Varför kan Lisa inte haft en flirt med sin baneman?

Ja det är du säkert.

Det mesta pekar emot det, tycker du verkligen inte det?

Varför messade tex BO sin far? Utan att nämna att hon kommer lite senare?
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Det är hög sannolikhet att det är dem. Enligt användaren AloeBlacc som var med i sökningarna greps två bröder vid namn Krysztof och Maciej. Har även fått det bekräftat av en användare i PM som var med och sökte med MP i närområdet just den dagen att dem gripna är bröder och heter Krysztof och Maciej.
Problemet är att de anhållna männen anges vara litauiska medborgare, och sådana heter inte Krysztof och Maciej i sina identitetspapper ens om de skulle vara etniska polacker.
Medlem
Många som låser sig att det rör sig om Litauiska GM

Är inte så svårt o skaffa falska pass, och detta är väl ganska vanligt bland annat för tjetjener och andra pro ryska minoriteter, bara så dom kan röra sig lite mer fritt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in