2015-06-14, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jaha. Så de där polska namnen plockade nån skräpanvändare ut ur röven bara för att det fanns två polska bröder nånstans i Skaraborg som hette så som h*n tyckte verkade skumma.

Tack, då fick vi reda på det.

Det finns mer bakom mitt antagande än en gissning käre du.
Bannlyst
Enligt min källa i PM som sökte med MP i området.

Citat:
Jag kan inte posta i tråden pga att jag är nyreggad. De länkar till eftersökta litauer du la upp innehåller inte någon av de gripna. De heter Marciej och Kryzstof.
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Riktigt så är det inte. Det är ett litauiserat ryskt efternamn, och det finns gränser för hur vanliga sådana är i Litauen. Men det är uppenbarligen inte alldeles ovanligt i Litauen - en sökning på http://whitepages.lt/ ger 431 träffar, och då fångar man ändå bara männen.

Hur kommer det sig att bara männen fångas? Ändelsen?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jahajaduja
Att se ett lik med en historia och som de och andra engagerat sig i kan vara jättejobbigt säkert.
Att se lik / att se någon dö i jobbet är mindre jobbigt men samma sits i privatlivet med någon man inte känner kan ta mycket mer på en person som är polis eller liknande.i

Som polis går man in i en yrkesroll och känner inte lika mycket eftersom man är i ett arbete och på
ett sätt hjälper den döda kroppen och faktiskt gör något.

Jaha. Vidhåller att ledsna poliser inte betyder att kroppen var kraftigt sargad eller styckad. Sen att sjutton tomtar här inne hittar på saker som jag aldrig har skrivit är ju en annan femma.
2015-06-14, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GainerWhey
Tycker det är konstigt att LH hittas efter 5 dagar 500 m bort, borde man inte sökt igenom såna platser innan egentligen?

Varför spekulerar folk att LH skulle köpt smuggelsprit av två litauer? vad har ni för referenspunkt till det? kan egentligen hänt vad som helst

Människor från öst säljer smuggelsprit är nog deras referenspunkt... eller håller på med trafficking.
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
]För några timmar sen var det någon som skrev "varför lyssnar ni inte, hon hittades i en garderob ".[/b]

Har detta diskuterats mer här inne? Kan vara ett vanligt jävla troll. Men en sak fick mig fastna för det:

Vi verkar inte veta exakt var hon hittades. Det mesta verkar peka på det stora uthuset på stora gården öster om MGMs hus, öster om den lilla skogen, eller byggboden där.

Vi har ju sett bilden med 4-5 tekniker i den upplysta byggboden, den publicerade media en stund innan beskedet om kroppen kom.

Jag trodde inte på att det var där hon hittats, för det borde inte finnas nånstans att gömma liket där inne. Hade kroppen bara legat där på golvet hade den upptäckts tidigare. För tusentals frivilliga har varit och sökt i området, någon måste ha tittat in genom något av fönstren under veckan. Men en garderob borde finnas i en sån byggnad. Kanske MGM har satt ett hänglås på ytterdörren så inget kommit in, MP kan ha nöjt sig med att kolla i fönstret. Men på fredagkvällen när MP sökte på gården borde man känt lukten, om hon vilket jag tror varit död fem dagar.

Han verkade säker, tror inte på troll.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Det är många andra som skrivit om det också, för att det helt enkelt verkar vara så det är.

Runka kan du göra själv! (skiljer du inte på mans och kvinnonamn ens?)

Finns inget som verkar eller inte verkar, vi vet ingenting. Däremot är det tydligt att du VILL att det ska vara så eftersom att du pratar om det hela tiden och fortsätter att ta upp det genom att citera gamla inlägg och svara på dom osv. Du "tror" att det är så bara för några reaktioner av poliser som du läst om på facebook och att du "tror" någon polis försa sig när du lyssnade på ett ljudklipp som låter annorlunda om man lyssnar på det tex direkt på aftonbladet. Med detta är du alltså 100% säker på att så är fallet och fortsätter prata om det hela tiden och ständigt och väldigt bestämt säga emot någon som säger att så inte är fallet. Tycker det är mycket tydligt på vad du vill och hoppas, och jag är helt säker på att om jag kommer tillbaka till tråden om 1-2 timmar och läser EN sida så kommer jag se dig igen skriva om precis samma sak. Du gör allt du kan för att få det till en trådsanning och vill att ryktet ska spridas, det är en sak som är säkert.
Medlem
NightskyInfinitums avatar
Hittade presic (paret) av dem anhållnas facebooksida. av att dömma av den ocensurerade bilden som släpptes på kvinnan och namnet så måste det vara dem.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindafelicia
Hur får ni det till att M.S är 26 år?
Är inne på hennes fb men står inget födelsedatum?

"Den tredje personen, en 34-årig kvinna.."
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
Förstår ni inte att föräldrarna aldrig skulle låtas identifiera den döda kroppen om den är svårt sargad eller som ni föreslår "styckad"... Känns som om vissa behöver en reality check.

Föräldrar kan såklart vara den som identifierar, det betyder däremot inte att föräldrar får gå och titta på en styckad eller svårt sargad kropp. Det kan finnas annat för att säkerställa en identifiering men det kan ligga i sakens natur att förldrar får vara de som identifierar så länge det är möjligt.
2015-06-14, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
hur kan du vara säker på det?

Ta en titt på Magdalena. Så på det bildet her: http://forumbilder.se/EBKDB/2015-06-14-21-44-46.jpg
2015-06-14, 22:35
Medlem
sabress avatar
De flesta som skriver i den här tråden är lika begåvade som de/den som mördade Lisa. Kan ni hålla era fantasier för er själva, och sluta skriva massa dynga? Nivån är verkligen låg.

De två som är anhållna för mordet är skäligen misstänkta, den lägre nivån alltså. Jag står fast vid det jag skrev dag ett, att hennes kollegor vet mer än vad de ger sken av. Jag skulle inte bli förvånad om det är något slags svartsjukedrama som spårade ur.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in