Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 14:40
Medlem
Döljer det sig nåt mer på den där gården? eller i kalkbrottet/gruvan eller i närheten som godsägaren talar om.Gillar han inte det grävs på hans mark för det kan dölja sig andra saker där?
2015-06-14, 14:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Att ta sig runt med en utlandsregistrerad bil utan att väcka uppmärksamhet är svårare och kanske finns begränsade kunskaper om geografin runt om också.

Dina teorier om fastighetsägaren suger.

Faktum kvarstår, det är en stor risk att gömma något på platser som andra än gärningsmännen har tillgång till. Fastighetsägaren kan få för sig att oannonserat inspektera sin egendom av någon anledning.
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Det där är något man tar upp i efterhand med polisen och inte massmedia. Hade det här hänt på mina ägor så hade dom fått göra precis vad dom ville, skulle det bli skador som förstör för mig ekonomiskt så hade jag tagit upp det med polisen när fallet är avklarat.

Om du varit med i några intervjusituationer så skulle du nog inse att journalisten ställer massor av frågor, även riktade sådana där denna fråga kanske kom upp från journalistens sida.

Det kan också ha varit så att godsägaren "tänkte fritt". Ingenting konstigt.
Medlem
pobeda1945s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Skulle inte förvåna mig om Herr Godsägare varit inblandad. Han har väl kommit i någon dyr bil och kört som en dåre och råkat köra på henne. Sen har han väl bett sina slavar att ta hand om liket. Har man genomsökt hans bilar och hans slott? Nä precis, han är för fin för att undersökas. Han har väl åtalsfrihet precis som kungen.

Eller någon annan med tillgång till fordon mm på slottet.

F*rnandez C*to J*nsson
1952-08-15-XXXX

e o ö

http://www.hitta.se/ascension+fernandez+coto+j%C3%B6nsson/k%C3%A4llby/person/dl_-4vvvvO
2015-06-14, 14:42
Medlem
Jag spekulerade på östatstmänniskor 2-4 st, som arbetar på landsbygden, våldtäkt och mord. Och hoppades på utvisning, någon skrev att det var rasistiskt sagt - mm men tyvärr drog jag ej min teori ur arslet, enough said.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Creepy24
Är det inga bekräftade namn eller bilder på gärningsmännen som läckt ut än ?
Nej
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Precis, han tänker på ersättning för skador på sin rikemans mark medan alla andra var oroliga för flickan. Trots att ett lik hittades på hans ägor så åkte han till Stockholm för att fira prinsbröllopet. Empatibrist är vanligt bland rikemän, är liksom en förutsättning för att tycka sig själv och sina ägor och miljoner vara viktigare än allt annat. Varför undersöker inte polisen honom, hans bilar och hans slott?

Jag tolkar det mer som "riv ner allt om det behövs, det där löser vi senare"
Medlem
Montaignes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Döljer det sig nåt mer på den där gården? eller i kalkbrottet/gruvan eller i närheten som godsägaren talar om.Gillar han inte det grävs på hans mark för det kan dölja sig andra saker där?

Vet vi inte. Det kan även bara vara just det, att de gräver på hans mark som han inte tycker om.
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever
Tror faktiskt att din teori ligger väldigt nära vad som skett...fast jag personligen "hoppas" att Lisa dog redan under överfallet...inte varit vid liv och utdraget förnedrad, kanske till och med hört sökandet utanför...

Vila i frid, Lisa.

Håller med till fullo.
Det optimala hade självklart varit om hon levt. Men om det oundvikliga hänt vilket som (mordet) så önskar man en snabb död.. Fyfan för att behöva lida på detta viset!

Tyvärr så är det ju mycket som pekar på att hon levt i flera dygn..
Att en av litahuerna är misstänka för trafficing hos interpol ger ju inte bra signaler precis..
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pobeda1945
Det finns fler som bor på slottet .
http://www.hitta.se/ascension+fernandez+coto+j%C3%B6nsson/k%C3%A4llby/person/dl_-4vvvvO

Brukar var så med gifta par.
2015-06-14, 14:43
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Var får ni alla ifrån att han ogillar att de är där och gräver och letar?
I första intervjun sade han klart och tydligt "De har fri tillgång till marken och får göra vad de vill. Eventuella skador kan vi ta i efterhand och ingenting som vi behöver tänka på nu".

Var fan får ni ifrån att markägaren skulle vara inblandad i detta?
Ni kan ge er fan på att polisen har kollat upp det ganska rejält, och om inte de är intresserade av det spåret så finns det ingen anledning till att ni här i tråden sitter och ältar detta om och om igen.
2015-06-14, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Faktum kvarstår, det är en stor risk att gömma något på platser som andra än gärningsmännen har tillgång till. Fastighetsägaren kan få för sig att oannonserat inspektera sin egendom av någon anledning.

Kanske var det som var poängen dock, att kroppen skulle hittas på någon annans mark. Polisen måste ju ha gjort något fynd som kopplade kroppen till gästarbetarna. Hade man bara hittat kroppen först så hade ju godsägaren varit första misstänkta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in