2015-06-14, 20:23
Medlem
brunnsangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildsome
Fast frågan är om man hade lämnat nyckeln i tändningslåset om någon ropat på en? Snarare hade man tagit ut den och sen gått för att kolla. Jag tror de väntade bakom caféet.

Kanske i Rinkeby men inte på landet direkt. Där känner man sig trygg, det är väl det som är lite det tragiska i det hela. Människor som kanske valt bort storstadslivet för tryggheten men så kommer nån dit och sveper undan den för alltid
2015-06-14, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Ett fynd som hittades på en plats där föremålet inte fanns innan,
På detta vis visste dom att GM fanns kvar i närområdet.

Antagligen betedde sig misstänka GM underligt när MP eller Polisen knackade på. Nervöst eller ett väldigt kort samtal!
Saken kan ha hittats hos en plats som tillhör de häktade.
2015-06-14, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Nu har jag inte exakta tider men polisens tekniker brukar få tillträde till fyndplatsen där en kropp hittas för fotograferingar och undersökningar innan kroppen flyttas. Med detta menar jag att kroppen troligen hittades långt tidigare innan de MT anhölls. Presskonferensen började efter 24 natten mot lördag vilket indikerar att kroppen hittades några timmar tidigare. Det var fortfarande ljust när polisen plockade in de MT alltså tidig kväll.

Om kroppen nu hittades vid Martorp, som de verkar, så tror jag inte din tid stämmer.

Expressens reporter såg ju när poliserna åkte till Mantorp och spärrade av, det va vid 22-tiden nångång.

Källa: Expressens livesändning i fredags
2015-06-14, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta

Vad för plats?
2015-06-14, 20:26
Medlem
Citat:
Nu har jag inte exakta tider men polisens tekniker brukar få tillträde till fyndplatsen där en kropp hittas för fotograferingar och undersökningar innan kroppen flyttas. Med detta menar jag att kroppen troligen hittades långt tidigare innan de MT anhölls. Presskonferensen började efter 24 natten mot lördag vilket indikerar att kroppen hittades några timmar tidigare. Det var fortfarande ljust när polisen plockade in de MT alltså tidig kväll.

Och det faktum att de MGM häktas i "dagsljus" (alltså före ca 21.00) och polisen går ut med nyheten om "hittad kropp" efter midnatt - vad gör det troligt att kroppen hittats "långt tidigare" baserat på dessa två faktum?

Känns som tråden börjar gå på tomgång....?
Medlem
Citat:

De är väl bara anhållna i nuläget?
Medlem
brunnsangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Detta får jag inte ihop

Polisen påstår att relativt snart hade de klart för sig vilka som var misstänkta.

Sedan ett par dagar senare (fredag) går man ut med efterlysning via Interpol och anger även faderns militära ställning

Hur hänger det ihop?

Man tar det osäkra före det osäkra. Handlar snarare om rutiner.
Medlem
Citat:

Nja inte så där jätte långt innan. Men innan dom togs in tror ja, polisen körde nog en rövare och lurade bort medierna åt ett annat håll så dom kunde forsla bort henne utan att bli upptäckta. Kan också ha vart i samband när fotografen sprang, när de blev skarpt läge där ett tag
Medlem
Håller med om att det är svagt av SVT att deras reporter står och rapporterar inne i kyrkan under pågående minnesstund...
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Var finns det pressuttalandet?

Har lyssnat på det tidigare idag via länkar på AB eller Expressen. Där uppger man att polisen relativt snabbt hade klart att visste vilka dom var misstänkta och påbörjade skuggning av dem.
Medlem
dannees avatar
Citat:
Örhänget?
2015-06-14, 20:27
Medlem
[quote=brunnsang|53695801]Kanske i Rinkeby men inte på landet direkt. Där känner man sig trygg, det är väl det som är lite det tragiska i det hela. Människor som kanske valt bort storstadslivet för tryggheten men så kommer nån dit och sveper undan den för alltid[/QUOTE

Jag brukar ha i nyckeln på min vespa när den står på villauppfarten utanför Karlstaf

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in