Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 19:35
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA8PV
Den till åren komne Arne Jönsson har väl köpt nån tjänst via nätet, LRF eller vilka kanaler som nu finns. I god tro.
Lämna honom ifred.

Vore det inte bätter att du vände dig till någon av dom som försöker utmåla AJ som medskyldig?
2015-06-14, 19:36
Medlem
greyhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Den polska horan kommer omhäktas med brottsrubricering anstiftan till mord, ena mannen mord och andra medhjälp till mord / skyddande av brottsling.

Tror Polackhoran var orolig att bli av med jobbet hon hade stulit eller något och Lisa snitchat, eller så va hon på väg att bli av med jobbet för att Lisa jobbade för bra och hon ej behövdes längre. Sen skulle mannen hota henne men det spårade ur av nån anledning

Hur vet du att hon är polska? Källa?
2015-06-14, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Jag tror inte att kroppen har blivit styckad,eller utsatt för trubbigt våld. Identifieringen gick väldigt snabbt,dessutom var hennes föräldrar på plats för att identifiera, och de görs vanligvis om kroppen inte är helt deformerad. Kvävd med plastpåse och buntband eller liknande skulle jag hålla mer troligt

Snälla, anhöriga identifierade kroppen nästan direkt efter upptäckten..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
För ca 8 - 10 år sedan mördade en östeuropeisk ung man och en ung kvinna, jag vill minnas att de var just från Litauen, en svensk psykolog (kvinna). De rånade henne för en struntsumma, och jag tror att de tog hennes bil också. Minns någon mer om det fallet?

Ja, det minns jag. De stal hennes plånbok med typ 500 kronor och dödade henne. Om jag minns rätt arbetade hon på östermalm, Stockholm.
Medlem
Varför är inte bilden på kvinnan pixlad? Kanske kan betyda att hon inte är så inblandad som många tycks tro . Skyddande av brottsling visst allvarligt men kan ju också varit tvingad att skydda dom .
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ambulans skickas inte ut om personen är konstaterat avliden. Men om ambulanspersonalen konstaterar att personen är avliden, och ambulansen har tid, tar den med den avlidne.

Ambulans var på plats innan hon hittades o personalen i ambulansen får inte födförklara det måste vara en läkare som gör det
2015-06-14, 19:39
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Kan någon som jobbar på den här typen av café bekräfta att man har städerska, sköter inte personalen sånt? Hur stor kan arbetsinsatsen vara, ett par timmar i veckan?

Någon påstod att hon ska ha jobbat där som städerska förra sommaren.

Kafépersonalen kanske bara tog det ytliga, medan kvinnan grovstädade nån gång i veckan. Kanske.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Jag har ett kännt fall Olof Palme dog direkt på gatan och han kördes i ambulans.
Jag tror inte likbilar direkt har jour.

Likbilar har jour jo .
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför kan vi anta det när polisen säger att de har två anhållna MG. Däremot kan vi kanske tänka oss att endast en av de två MG är GM.
Jag grundar min uppfattning, eller gissning på att brottet är sex relaterat, det är ganska ovanligt med gruppvåldtäkt annat än på fester som spårat ut. Att bröderna i samråd skulle ha utfört det anser jag inte troligt, mer troligt att ena brodern är GM som för övrigt varit mer "vild" av sig. Rån teorin av dags kassa kan vi nog avskriva.
2015-06-14, 19:40
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det där var nästan värre än 13-teorin
Du menar att godsherren startat några företag, kanske innan han flyttat dit, för att röva bort Helena och sedan vänta 23 år för att mörda Lisa i sitt hem?

Det är därför vi bör avskriva detta så snart som möjligt. Men mord är mord och om likheter finns så måste de utredas, även om det är låg sannolikhet.
2015-06-14, 19:40
Bannlyst
Varför var Blombergs egendom 10 avspärrat idag?
2015-06-14, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negativitetsmannen
Det var deras polisorganisation som åsyftade, och nej jag menar inte gemene man i Litauen.

Ja, så kan det kanske vara då. Jag har ingen som helst uppfattning om polisorganisationen i Litauen, men det är ju inte direkt ett u-land vi talar om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in