Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 19:13
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Så länge muffen är någorlunda intakt och återfunnen så är det inte svårare än om man hade en hel kropp. Allt som krävs är DNA analys. Hittar man spår av GM's DNA så kan man konstatera våldtäkt.
Nej, GM:s DNA skiljer inte på våldtäkt och sex med samtycke.
Medlem
fallen-angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Inte ska det sändas någon gudstjänst från trakten ikväll. Den gudstjänst det står om i tablån är ju en del i en serie, från olika kyrkor i landet. Ännu en trådsanning alltså.

Jag såg precis ett klipp från St Helena (?) Kyrkan i Skövde på tv4.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Tror inte man ska lita på litauisk media varför vet de mer än vi?

Min gissning är att de har talat med litauisk polis som har ett nära samarbete med den svenska polisen. Möjligen är de mer pratsamma än sina svenska kollegor?

Sedan kan jag förstås inte garantera att de litauiska medierna har rätt.
2015-06-14, 19:14
Medlem
wizardinrobes avatar
Dessa spekulationer för ingenstans, dessa litauer är inte dömda, och någon styckning vet vi inte om.

En styckning kräver tid, och det är osannolikt att hon kan ha styckats mellan 18.30 och 21.05 då pappan dök upp, och han ringde kolleger för att vara med för att leta. Därefter kom polisen.

Att man kan ha styckat henne senare under veckan verkar osannolikt (men det är möjligt), all den tid det fanns poliser överallt.

Vi får utgå från att hon inte är styckad tills vi får besked.

Polisen söker fortfarande efter alternativa gärningsmän, så vi får avvänta.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, ladan som spärrades av i samband med att hon hittades ligger längre bort.
Man antar nog att ladan vid kafét är brottsplatsen.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Kan L hållits fången i det avspärrade huset en kort tid? Ingen är ju folkbokförd där nu, det kanske står tomt (som någon i tråden nämnde tidigare) och GM kände till detta.

https://www.facebook.com/permalink.php?id=139515306165555&story_fbid=621382 304645517

En av de anställda kanske bor där den tid han jobbar på säteriet. Kan förklara varför han eventuellt var nära caféet när Lisa försvann, kanske gåendes på väg hem från stenhusen. Kanske så enkelt som att han fick ett infall att fråga Lisa efter en cigg.
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Varför då så stor uppståndelse vid det stora stallet/byggbod?

Därför jag tror det var här som hon hölls till fånga och dödades som jag skrivit i ett annat inlägg.
Medlem
Negativitetsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creepy24
Den här godsherren Arne ska tydligen har blivit akut körd till sjukhus av okänd anledning Vad kan detta innebära är han inblandad tro eller vet han något som utlöst en hjärtattack ?? Fick ett pm av en användare precis om detta

När skedde detta?
2015-06-14, 19:15
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Man antar nog att ladan vid kafét är brottsplatsen.

Varför hittades inte mer spår i början då?
Polisen hävde ju avspärrningen.
2015-06-14, 19:15
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fallen-angel
Vet inte vad som skrivits det senaste.

Såg på Tv4 nyheterna nu att det dom letar efter på platsen är bevis.
Så det med styckning tror jag ni kan släppa.

Ja det är nog inte många som har trott på en styckning heller, att stycka en kropp är väldigt ovanligt och sker väldigt sällan.
2015-06-14, 19:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Nej, faktiskt inte. En av de anhållna sägs erkänna att han har medverkat vid mordet, men att han inte utförde det.

Det har framkommit i litauisk media (lrytas.lt) att kvinnan har arbetat som städare på caféet och åtminstone en av männen med trädgårdsarbete.

Vet man när i tid de gjorde det? Kanske var en av männen på baksidan och pulade med trädgårdsredskap när Lisa dök upp?
2015-06-14, 19:17
Medlem
Vad vet vi om kvinnan som misstänks för grovt skyddande av brottsling? Är hon svensk?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in