Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 19:06
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Ganska övertygad om att hon híttades här. Det var här "Greven" hittade handsken och därefter avspärrades ladan vilken sedan hävdes. Tror det var efter detta GM grävde ner kroppen det var ju deras arbetsplats de repareade taket. När misstankarna riktades mot de anhållna personerna spärrades ladan av igen och undersöktes med bl.a. hundar och enligt min teori hittades alltså kroppen då. Vad jag anser stärka min teori är att polisen idag grävt mycket noggrant efter ytterligare bevis och att de visat ett stort intresse för en träkärra.

Någon som håller med?

Varför då så stor uppståndelse vid det stora stallet/byggbod?
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag förstår faktiskt inte era reaktioner. Jag har sett reportaget från kyrkan och det visas i princip ingenting och absolut inte några bilder på Lisas föräldrar eller anhöriga. Dom är troligen heller inte på plats för det enda som nämns är att Lisas klasskamrater sitter på första bänkarna och man ser bara ryggar på dom som deltar i kyrkan.
En minnesgudstjänst är just till minne av den avlidna och ett sätt för många att visa sitt deltagande och själva få utlopp för sin sorg. Kyrkan är en mötesplats nu mitt i det fruktansvärda som har hänt.
Och nej... jag är inte kyrklig för fem öre. Tvärtom är jag ateist men jag tycker ändå att kyrkan fyller sin funktion just nu som samlingsplats för dom som vill hedra, sörja, minnas Lisa.
http://www.svtplay.se/video/3005580/rapport/rapport-rapport-572

Mmmm... jag håller med de kritiska. Det är fel av SVT att sända detta - precis som det var fel av kungahuset att närvara på Fadime Sahindals begravning.

Jag har inte något emot minnesgudstjänster... men de ska inte sändas i TV, om det inte är en statsman (typ Churchill) som ska hedras.

Och att reportern pratar till TV-tittarna inne (!) i kyrkan... jag saknar ord.
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det var tidigare - innan hon hittades.

Vi vet inte när hon hittades.
2015-06-14, 19:08
Medlem
En fråga bara, som jag inte sett har tagits upp: kvinnan som sitter anhållen för grovt skyddande av brottsling (tror jag det var).
Om hon nu delar lägenhet/kåk med en/två sexualdårar: Vad kan hon tänkas ha varit utsatt för? Eller var hon tillsammans med någon av dem?

Vad tror ni?
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Nej, faktiskt inte. En av de anhållna sägs erkänna att han har medverkat vid mordet, men att han inte utförde det.

Det har framkommit i litauisk media (lrytas.lt) att kvinnan har arbetat som städare på caféet och åtminstone en av männen med trädgårdsarbete.

Tror inte man ska lita på litauisk media varför vet de mer än vi?
Medlem
fallen-angels avatar
Vet inte vad som skrivits det senaste.

Såg på Tv4 nyheterna nu att det dom letar efter på platsen är bevis.
Så det med styckning tror jag ni kan släppa.
2015-06-14, 19:10
Medlem
väldigt enkelt att förstå vad som har hänt.
Dessa två killar har raggat på henne och fått nobben. Visa kan hantera att få nobben, andra inte.
Att bruden är medbrottsling beror på att hon varit avundsjuk på Lisa. Jobbat på samma stäle och ni vet alla hur avundsjuka tjejer är på varandra. Hon har ej styckats. Förmodligen blivit strypt eller blivit slagen med ett föremål mot huvudet.
2015-06-14, 19:11
Medlem
Creepy24s avatar
Den här godsherren Arne ska tydligen har blivit akut körd till sjukhus av okänd anledning Vad kan detta innebära är han inblandad tro eller vet han något som utlöst en hjärtattack ?? Fick ett pm av en användare precis om detta
2015-06-14, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Man kanske tolkar infoemationen olika. "känd av polisen" tolkar jag som att de har information om att personen är kriminell eller umgås i väldigt nära kretsar till kriminella personer. Att de "har information" eller "någon insyn i verksamhet" tolkar jag som att de vet vem hen är och vad denne gör men som att detta inte är kriminellt just där.De kan ju fått otaliga förfrågningar från andra länders polismyndigheter om en hallick men detta inte är kriminellt i hemlandet?

Förfrågning från andra länder är en sak men om de vore efterlysta av Interpol så är de definitivt kända av polisen.
Uttrycket tidigare kända av polisen används ju ofta om personer som är inblandade i kriminell aktivitet eller rör sig i kriminella kretsar oavsett om de är tidigare dömda eller i nuläget misstänkta.
Jag kan inte se hur en person som är efterlyst av Interpol av någon polis skulle benämnas som "inte känd av polisen"
Enda möjligheten som jag ser det är att de fått helt olika information. Jag utesluter inte att den ena tidningen som är mer diffus i sin information och inte har namngiven källa i farten använt sig av en andrahandskälla istället för att faktiskt själva ha kontakt med den Litauiska polisen.
2015-06-14, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Jag såg ju det som sändes, reportern står och pratar mitt under minnesstunden i kyrkan.

Ber om ursäkt, såg det med nu.

Håller helt med digom att reportern borde talat utan för kyrkan eller till bilder från själva gudstjänsten.
Medlem
Inte ska det sändas någon gudstjänst från trakten ikväll. Den gudstjänst det står om i tablån är ju en del i en serie, från olika kyrkor i landet. Ännu en trådsanning alltså.
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Menar du på fullt allvar att de har minnesgudstjänst för GM ???
du skrev att lisa hade ställt till med masspsykos ,,som om hon var den som ställde till det , där av min kommentar att det är GM som ställt till det ,,,,och min kommentar hade inte med minnesgudtjänsten att göra som du också nämde i ditt tidigare inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in