Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Man kanske tolkar infoemationen olika. "känd av polisen" tolkar jag som att de har information om att personen är kriminell eller umgås i väldigt nära kretsar till kriminella personer. Att de "har information" eller "någon insyn i verksamhet" tolkar jag som att de vet vem hen är och vad denne gör men som att detta inte är kriminellt just där.De kan ju fått otaliga förfrågningar från andra länders polismyndigheter om en hallick men detta inte är kriminellt i hemlandet?
Förfrågning från andra länder är en sak men om de vore efterlysta av Interpol så är de definitivt kända av polisen.
Uttrycket tidigare kända av polisen används ju ofta om personer som är inblandade i kriminell aktivitet eller rör sig i kriminella kretsar oavsett om de är tidigare dömda eller i nuläget misstänkta.
Jag kan inte se hur en person som är efterlyst av Interpol av någon polis skulle benämnas som "inte känd av polisen"
Enda möjligheten som jag ser det är att de fått helt olika information. Jag utesluter inte att den ena tidningen som är mer diffus i sin information och inte har namngiven källa i farten använt sig av en andrahandskälla istället för att faktiskt själva ha kontakt med den Litauiska polisen.