2015-06-14, 17:20
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
En tanke: om de nu inte blir häktade kan de åläggas någon form av reseförbud, finns det någon paragraf som kan 'kvarhålla' dem tillgängliga för den fortsatta utredningen i 'frihet'?
Ngn som vet?
Vart ska de ta vägen? Inom EU är de rökta oavsett.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
DNA

Polisen har uttalat sig om identifieringen och det är föräldrarna som identifierat henne och inte nått DNA-test!

– Flickan är identifierad av sina föräldrar, säger Ulla Brehm, polisens presstalesperson.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20957250.ab

Kan ni sluta tjata om identifieringen nu? Det är konstaterat att föräldrarna identifierat henne.
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Allvarligt talat. Släpp det där med styckmord nu. Hennes föräldrar fick identifiera henne igår morse. Hade kroppen varit så pass sargad så hade föräldrarna INTE fått identifiera henne.

Räcker som svar, tycker jag. Dessutom, varför skulle det ske? För att enklare gömma kvarlevorna i källaren?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Märkligt att ingen här på FB är intresserade av signalemntet som POLISEN gått ut med.
Svarta adidasbyxor eller jeans.
Nu får Ni fan i mig tänka till litet (tänk policiärt och inget dravel).
Om jag vänder på steken så kanske ni fattar.
Klädsel svarta adidasbyxor eller jeans eller kjol eller scooteroverall eller träningsoverall eller osv.
Vad är det för signalement?
Antingen har hon jeans och då ska det stå endast jeans i signalementsbeskrivningen.
Om hon har Adisbyxor så ska det stå endast Adidasbyxor inte bägge alternativen.
Medarbetarna måste ha vetat vilka byxor som BO hade på sig när dom lämnade henne efter att dom låst. Om BO tagit på sig Adidasbyxorna vid mopeden så ska det stå i signalementsbeskrivningen
Klädsel Svarta Adidasbyxor.
För Ni tror väl inte att hon hade Adidasbyxorna under jeansen. Fattar Ni?
Min slutsats blir att i signalimentet skulle ha stått endast svarta Adidasbyxor.
Om inte var är dom i så fall? Nu fick Ni något att tänka på FBare även polisen kan jag tänka mig.
Välkommen med era teorier.

Ja, det gav mig verkligen något att tänka på. T.ex. att denna tråd bör ses som en diagnos över svenska folkets, för tillfället, ganska osunda psykiska hälsa.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lindafelicia
Finns en Maci*j efterlyst.

Skriv in hans namn och se själva

http://www.ird.lt/paieska/asmenys_en.php

För mig kommer det upp att ingen med det namnet finns efterlyst. Kan du vara snäll och skriva ut hela namnet?
Medlem
Bastanizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Förutom att polisen på presskonferensen råkade säga att man "påträffade Lisas ena"? Att poliser sätter sig bakom uthus och gråter. Att tekniker är vita i ansiktet. Att presstaleskvinnan var tvungen att ta paus när hon skulle rapportera att flickan hittats, för att samla sig och ta några djupa andetag. Att folk på informationscentralen för press var mycket upprörda och stressade just när dödsbudet hade kommit. Att rödgråtna poliser helt plötsligt började fräsa åt pressen och vägra svara, fastän de i dagar tålmodigt jamsat med dem.

Det är ju inte så att poliser är ovana att träffa på döda personer. Eller träffa på unga döda personer (som kanske tagit sitt liv). En styckning är något mycket värre. Det är något alldeles oerhört. Och varför skulle de fortsätta gräva så mycket som de gör om hon inte skulle vara utspridd?

Delar från kvinnan som styckades i Boden för några år sedan saknas fortfarande. Det är därför de jobbar så intensivt nu, gräver och har sig, de vill hitta alla delar.

Precis så är det!
Just drf vill de inte ännu säga vart hon har hittats för de håller på fortfarande och letar efter de andra delarna som är utspridda.
De har ont om tid och måste stärka bevisen mot GM
2015-06-14, 17:21
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Det här med att hänga nyckeln i ladan kanske låter främmande för storstadsmänniskor.
Men det är så det fungerar ute på landet. Nycklar under mattor, i blomkrukor, olåsta och öppna dörrar osv osv. En lite naiv syn i dagens samhälle kanske.

Visst kanske man kan tycka att man bör vara lite mer försiktig just när det gäller ett café. Men troligtvis finns det inte så mycket att hämta där inne utav värde heller.

Ni kan släppa den biten nu. Det är inte ovanligt att det går till så.

Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Stämmer bra det, den teorin är inget att bara vifta bort utan kan vara viktig fortfarande.

Finns faktiskt folk på landet som hänger nyckeln på en spik på väggen bredvid dörren.

Nu handlar det om ett område som:
1. Besöks av massa turister.
2. har drabbats av ökat antal stölder.

Ni kan inte ha en aning om hur stöldbegärlig café o restaurangutrustning är.

Det är med andra ord inte om era mor o farföräldrars timmerkoja med en vedspis mitt i urskogen.
2015-06-14, 17:21
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutalSten
Hon måste ju ha blivit våldtagen eller någonting för man dödar väl inte bara en oskyldig människa för kul? Så någon som vet nånting om det?

Alla människor som blir mördade blir inte våldtagna
i detta fall tror jag som jag nämnt tidigare att det inte är sexrelaterat, varken frivilligt eller våldtäkt
2015-06-14, 17:22
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Märkligt att ingen här på FB är intresserade av signalemntet som POLISEN gått ut med.
Klädsel svarta adidasbyxor eller jeans eller kjol eller scooteroverall eller träningsoverall eller osv.
Antingen har hon jeans och då ska det stå endast jeans i signalementsbeskrivningen.
Medarbetarna måste ha vetat vilka byxor som BO hade på sig när dom lämnade henne efter att dom låst. Om BO tagit på sig Adidasbyxorna vid mopeden så ska det stå i signalementsbeskrivningen
Min slutsats blir att i signalimentet skulle ha stått endast svarta Adidasbyxor.
Om inte var är dom i så fall? Nu fick Ni något att tänka på FBare även polisen kan jag tänka mig.

Man serverar inte i Adidasbyxor så dessa var sannolikt överdragsbyxor för hemfärden.
Medlem
Karaffs avatar
Citat:

Spelar detta någon roll nu, och spelade det någon roll tidigare tror du? Tror nog att folk hade känt igen Lisa oavsett vilka byxor hon hade på sig då hon försvann. Bilden av Lisa kom rätt snabbt upp i pressen.
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit
Deja vu-varning när jag läser tråden om Lisa, för något år sedan mördade nämligen två baltiska bröder i 30-års åldern 13-åriga Hanna i Täby med en hammare.

Känner precis samma sorg och ilska när jag följer den här sorgliga tråden, som när jag såg bilder i den tråden av lilla blonda 13-åriga Hanna tagna dagar innan balten krossat skallen på henne med en jävla hammare
Mördaren har frigång och är ute i samhället helt obevakad 2 år efter mordet, det ser man från dokumentation i tråden om Hanna.

Vilket jävla hån detta daltande med brottslingarna är.

Inte undra på att folk är förbannade!
Jag tror vilken Svensson som helst skulle vilja ställa dessa mördare mot väggen och trycka av.

Den tråden påminner mycket om den här med massa vidriga spekulationer om styckning, våldtäkt, oskyldiga som pekas ut etc.

Jag förstår att folk är ledsna och upprörda men jag hoppas att folk kan ta ett steg tillbaka och tänka på de anhöriga.

Jag har inte umgåtts mycket med balter och öststatare, är de känslokalla och empatilösa kulturellt sett? Det är inte min uppfattning men som sagt min erfarenhet är väldigt liten.
Hur är kvinnosynen?

Det är nog större skillnad mellan samhällsklasserna. Jag har både jobbat och pluggat med öststatare och finner dem inte känslokalla eller empatilösa, de kan dock vara krassa. Men då är det alltså de med högre utbildning. En arbetskompis till mig från Polen sade sig ha blivit enormt förfasad när hon då och då åker kommunalt när hon varit ute fredag eller lördagkväll med man elller vänner och hö gäng från hhennes hemland hur de kan uttrycka sig. Och den här kvinnan är inte för densskull någon leastadianpredikant. Men något slags avtryck sätts det väl om ett samhälle under lång tid bygger på kontroll och i viss mån angiveri (och den som ingen har att ange blir misstänkt..därav kanske många öststater verkar som den nya i klassen sträva efter att vara "duktigast". Lägg därtill ekonomier i fritt fall när östblocket bröts upp och löner inte betalas ut på flera månader.
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Precis så är det!
Just drf vill de inte ännu säga vart hon har hittats för de håller på fortfarande och letar efter de andra delarna som är utspridda.
De har ont om tid och måste stärka bevisen mot GM
Snack! Sluta spekulera om det du inte har en susning om, kan lika gärna varit en sko.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in