Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 17:13
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jo det heter politivagn i Sverige. Jag har själv sett dem hämta en granne som dog i hemmet.

Jag hade också en granne som tog livet av sig själv och det kom vitklädda (skyddsoverall) män och hämtade henne mitt i natten ( ett privat "saneringsföretag") men ett brottsoffer??? att det skulle heta politivagn i Sverige och detta skulle tillhöra rättsmedicin finner jag föga troligt. Visst fasiken har vi ont om pengar men kanske inte riktigt så illa. De privata företagen däremot kanske ha köpt utländska bilar men det är också osannolik att de inte skrapat bort denna text....
2015-06-14, 17:14
Medlem
Vossevangens avatar
Post # 15243 (på sidan 1271) i tråden siteres nedan.
Er kanske første / beste tipset om Maciej og Kryzstof:

Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Med risk för att råka outa mig så är jag väldigt kortfattad. Kvinnan som har tagits till förhör är namnet som har figurerat i tråden, är dock högst tveksam gällande hennes inblandning.

Det är frågan om en lite äldre kvinna och en mycket trevlig och älskvärd individ, kan sätta mitt liv på att hon inte har deltagit i något eventuellt brott.

Båda männen är ursprungligen från Polen men båda har ett förflutet med arbete i Storbritannien och Norge.De är bröder och kommer från Gdansk, de heter Maciej och Kryzstof och yngre brodern Kryzstof är en problematisk individ och av egen erfarenhet kan jag säg att han är väldigt mån om att hamna i konflikter.
2015-06-14, 17:15
Medlem
Clownsanitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Förmodligen letar man sperma i den:

http://www.crime-scene-investigator.net/alternatelightsources.html

Jo, det är kanske mest troligast. Men om en medvetslös Lisa legat där under transport så är det inte helt otänkbart att saliv runnit ur hennes mun och senare ner på kärran.
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
På bild 1 ser du kärran ...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20964443.ab

Det är knappast troligt att någon backat på henne med den ..

Nu såg jag kärran (y)
Det ser ut som en gammal kärra för spån eller hackad halm som använts till att strö liggbäddar i djurstallar. De är oftast byggda av lätt material och rullar lättvindigt.
Kan absolut ha valts till att transportera en kropp.
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Jag hade också en granne som tog livet av sig själv och det kom vitklädda (skyddsoverall) män och hämtade henne mitt i natten ( ett privat "saneringsföretag") men ett brottsoffer??? att det skulle heta politivagn i Sverige och detta skulle tillhöra rättsmedicin finner jag föga troligt. Visst fasiken har vi ont om pengar men kanske inte riktigt så illa. De privata företagen däremot kanske ha köpt utländska bilar men det är också osannolik att de inte skrapat bort denna text....

Polititransport är transport av avlidna efter dödsfall genom olycka, självmord, framskriden förruttnelse, brott eller vid misstanke om brott
http://sv.wikipedia.org/wiki/Polititransport
2015-06-14, 17:16
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Alltså, vad fan är det med er allihopa? Vad är det som gör detta vidrigare än andra mord i samma kategori?

Skärpning för fan.

kan tänka mej att det är sådana inlägg som polisen gjort att de står och gråter och hulkar som i sin tur tolkas som om Lisa är styckad till köttfärs som gör att så många har hoppat in på aktuella brott och kriminalfall här på flashback och i andra forum
att spela på känslor drar alltid mycket folk
2015-06-14, 17:17
Märkligt att ingen här på FB är intresserade av signalemntet som POLISEN gått ut med.
Svarta adidasbyxor eller jeans.
Nu får Ni fan i mig tänka till litet (tänk policiärt och inget dravel).
Om jag vänder på steken så kanske ni fattar.
Klädsel svarta adidasbyxor eller jeans eller kjol eller scooteroverall eller träningsoverall eller osv.
Vad är det för signalement?
Antingen har hon jeans och då ska det stå endast jeans i signalementsbeskrivningen.
Om hon har Adisbyxor så ska det stå endast Adidasbyxor inte bägge alternativen.
Medarbetarna måste ha vetat vilka byxor som BO hade på sig när dom lämnade henne efter att dom låst. Om BO tagit på sig Adidasbyxorna vid mopeden så ska det stå i signalementsbeskrivningen
Klädsel Svarta Adidasbyxor.
För Ni tror väl inte att hon hade Adidasbyxorna under jeansen. Fattar Ni?
Min slutsats blir att i signalimentet skulle ha stått endast svarta Adidasbyxor.
Om inte var är dom i så fall? Nu fick Ni något att tänka på FBare även polisen kan jag tänka mig.
Välkommen med era teorier.
2015-06-14, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Nu gäller det att det åklagaren/polisen har räcker för häktning. Annars kan ni ge er f-n på att dessa personer drar all världens väg… och då kan InterPool lägga till två nya namn på sin lista!

En tanke: om de nu inte blir häktade kan de åläggas någon form av reseförbud, finns det någon paragraf som kan 'kvarhålla' dem tillgängliga för den fortsatta utredningen i 'frihet'?
Ngn som vet?
2015-06-14, 17:19
Medlem
Finns en Maci*j efterlyst.

Skriv in hans namn och se själva

http://www.ird.lt/paieska/asmenys_en.php
2015-06-14, 17:19
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fLrt
Varför h a r detta fall blivit så jävla stort i media För? "hela Sverige i chock" osv, ok AB är ju inte blyga med rubriker men ändå lite intressant varför det är såååå jävla mkt i media om detta. Verkar ju inte vara ett så brutalt mord heller?
På 60-talet var det vanligt med "sommarmord". En kvinna hittades mördad och det blev en följetong i media under sommaren.
Detta fall innehåller alla delar som engagerar: ung och söt (blond) och välartad flicka med framtiden framför sig blir mördad i den lantliga idyllen lagom till skolavslutningen. Dramat byggs upp med att hon först är försvunnen.
Lite utav klassiskt skräckfilms-/thrillertema: ensam (vacker) kvinna måste naturligtvis gå ner i källaren ensam med endast ett stearinljus.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Missing_white_woman_syndrome
2015-06-14, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Här är intervjun.

http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/polisen-vi-har-hittat-en-kropp-3185507

det låter som att poliskvinnan måste anstränga sig för att INTE säga "bitar" eller "delar" av kroppen...

hoppas att jag har fel ! men det verkar så

någon mer som får den uppfattningen?
2015-06-14, 17:20
Medlem
T34Panzers avatar
Det hålls en minnesstund på Facebook för Lisa ikväll söndag kl 20.00
"Tänd Ett Ljus För Lisa Holm och Hennes anhöriga"
https://www.facebook.com/events/1679424738954454/

70.000 personer har tackat ja ...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto