Jo det heter politivagn i Sverige. Jag har själv sett dem hämta en granne som dog i hemmet.
Jag hade också en granne som tog livet av sig själv och det kom vitklädda (skyddsoverall) män och hämtade henne mitt i natten ( ett privat "saneringsföretag") men ett brottsoffer??? att det skulle heta politivagn i Sverige och detta skulle tillhöra rättsmedicin finner jag föga troligt. Visst fasiken har vi ont om pengar men kanske inte riktigt så illa. De privata företagen däremot kanske ha köpt utländska bilar men det är också osannolik att de inte skrapat bort denna text....
Post # 15243 (på sidan 1271) i tråden siteres nedan.
Er kanske første / beste tipset om Maciej og Kryzstof:
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Med risk för att råka outa mig så är jag väldigt kortfattad. Kvinnan som har tagits till förhör är namnet som har figurerat i tråden, är dock högst tveksam gällande hennes inblandning.
Det är frågan om en lite äldre kvinna och en mycket trevlig och älskvärd individ, kan sätta mitt liv på att hon inte har deltagit i något eventuellt brott.
Båda männen är ursprungligen från Polen men båda har ett förflutet med arbete i Storbritannien och Norge.De är bröder och kommer från Gdansk, de heter Maciej och Kryzstof och yngre brodern Kryzstof är en problematisk individ och av egen erfarenhet kan jag säg att han är väldigt mån om att hamna i konflikter.
Jo, det är kanske mest troligast. Men om en medvetslös Lisa legat där under transport så är det inte helt otänkbart att saliv runnit ur hennes mun och senare ner på kärran.
Det är knappast troligt att någon backat på henne med den ..
Nu såg jag kärran (y)
Det ser ut som en gammal kärra för spån eller hackad halm som använts till att strö liggbäddar i djurstallar. De är oftast byggda av lätt material och rullar lättvindigt.
Kan absolut ha valts till att transportera en kropp.
Jag hade också en granne som tog livet av sig själv och det kom vitklädda (skyddsoverall) män och hämtade henne mitt i natten ( ett privat "saneringsföretag") men ett brottsoffer??? att det skulle heta politivagn i Sverige och detta skulle tillhöra rättsmedicin finner jag föga troligt. Visst fasiken har vi ont om pengar men kanske inte riktigt så illa. De privata företagen däremot kanske ha köpt utländska bilar men det är också osannolik att de inte skrapat bort denna text....
Polititransport är transport av avlidna efter dödsfall genom olycka, självmord, framskriden förruttnelse, brott eller vid misstanke om brott http://sv.wikipedia.org/wiki/Polititransport
Alltså, vad fan är det med er allihopa? Vad är det som gör detta vidrigare än andra mord i samma kategori?
Skärpning för fan.
ISA
En stor vältränad man vars rygg det står Polis på sitter och skakar och gråter bakom ett uthus. En vitblek tekniker stirrar hålögt ut i tomma intet och en hundförare har borrat in sitt ansikte i hundens päls. Platsen är Kinnekulle och för en stund sedan har beskedet om Lisa kommit.
Att beklaga sorgen till Lisas nära och kära känns så ynkligt i sammanhanget. Man önskar man kunde göra något mer. För några år sedan mötte jag en person som förlorat sin fru. Han berättade då att det var så oerhört tungt att ta sig ut den första tiden. Anledningen var att han hade svårt att se hur människors liv bara fortsatte, som om ingenting hade hänt. Han kunde liksom inte ta in, att inte hela världen stannade i hans sorg.
Men i Lisas fall har verkligen hela Sverige stannat upp. Alla har berörts och lamslagits av denna händelse. Denna fruktansvärda handling som ingen av oss kommer att glömma. På bussen, på torget, hos frisören, överallt har det pratats om Lisa. Allas önskan och böner har varit att hon skulle hittas vid liv. Det gjorde hon inte, vilket är djupt beklagligt.
Men någonstans i all denna bedrövelse finns något varmt. Allt detta engagemang som visat sig. Alla tusentals frivilliga som letat på plats och brytt sig. Alla de som erbjudit sin hjälp i sökandet på olika sätt. Aldrig någonsin har vi upplevt något liknande och vi vill framföra ett varmt tack till er alla.
Igår vajade flaggorna på halv stång vid polishuset och i natt lyste det vackert med ljus på Hertig Johans Torg i Skövde. Samtidigt fortsätter vi vårt omfattande utredningsarbete, för att få klarhet i vad som egentligen hände.
Alla våra tankar går naturligtvis till Lisas nära och kära och vi vill vädja till media att visa familjen respekt och låta dem få sörja i fred.
/Sara
kan tänka mej att det är sådana inlägg som polisen gjort att de står och gråter och hulkar som i sin tur tolkas som om Lisa är styckad till köttfärs som gör att så många har hoppat in på aktuella brott och kriminalfall här på flashback och i andra forum
att spela på känslor drar alltid mycket folk
Märkligt att ingen här på FB är intresserade av signalemntet som POLISEN gått ut med.
Svarta adidasbyxor eller jeans.
Nu får Ni fan i mig tänka till litet (tänk policiärt och inget dravel).
Om jag vänder på steken så kanske ni fattar.
Klädsel svarta adidasbyxor eller jeans eller kjol eller scooteroverall eller träningsoverall eller osv.
Vad är det för signalement?
Antingen har hon jeans och då ska det stå endast jeans i signalementsbeskrivningen.
Om hon har Adisbyxor så ska det stå endast Adidasbyxor inte bägge alternativen.
Medarbetarna måste ha vetat vilka byxor som BO hade på sig när dom lämnade henne efter att dom låst. Om BO tagit på sig Adidasbyxorna vid mopeden så ska det stå i signalementsbeskrivningen
Klädsel Svarta Adidasbyxor.
För Ni tror väl inte att hon hade Adidasbyxorna under jeansen. Fattar Ni?
Min slutsats blir att i signalimentet skulle ha stått endast svarta Adidasbyxor.
Om inte var är dom i så fall? Nu fick Ni något att tänka på FBare även polisen kan jag tänka mig.
Välkommen med era teorier.
Nu gäller det att det åklagaren/polisen har räcker för häktning. Annars kan ni ge er f-n på att dessa personer drar all världens väg… och då kan InterPool lägga till två nya namn på sin lista!
En tanke: om de nu inte blir häktade kan de åläggas någon form av reseförbud, finns det någon paragraf som kan 'kvarhålla' dem tillgängliga för den fortsatta utredningen i 'frihet'?
Ngn som vet?
Varför h a r detta fall blivit så jävla stort i media För? "hela Sverige i chock" osv, ok AB är ju inte blyga med rubriker men ändå lite intressant varför det är såååå jävla mkt i media om detta. Verkar ju inte vara ett så brutalt mord heller?
På 60-talet var det vanligt med "sommarmord". En kvinna hittades mördad och det blev en följetong i media under sommaren.
Detta fall innehåller alla delar som engagerar: ung och söt (blond) och välartad flicka med framtiden framför sig blir mördad i den lantliga idyllen lagom till skolavslutningen. Dramat byggs upp med att hon först är försvunnen.
Lite utav klassiskt skräckfilms-/thrillertema: ensam (vacker) kvinna måste naturligtvis gå ner i källaren ensam med endast ett stearinljus.