2015-06-14, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-The-Ripper
Polis: "En stor vältränad man vars rygg det står Polis på sitter och skakar och gråter bakom ett uthus. En vitblek tekniker stirrar hålögt ut i tomma intet och en hundförare har borrat in sitt ansikte i hundens päls. Platsen är Kinnekulle och för en stund sedan har beskedet om Lisa kommit. "

Låter ju som om hon blivit slaktad.......

Nej, det låter som att polismannen själv har barn i den åldern och relaterar till det.

Lägg ner med era teorier om styckning baserat på polisernas reaktioner. Ni var många här som anklagade LH:s kollegor på cafét baserat på att dem såg "märkliga ut" eller liknande.

Halva tråden är full av anklagelser mot dessa tjejer som är totalt oskyldiga. Många var dessutom inte sena med att posta en av tjejernas FB i en tråd som läses av tusentals människor. Vem vet hur många hot och anklagelser hon fick? En av dessa tjejer rapporterades också ha fått ett panikångest-sammanbrott och fördes till sjukhus. Allt på grund av er sjuka jävlar som sitter och fantiserar och drömmer om nått slags Sherlock Holmes-förlopp. Skämmes ta mig fan.
Medlem
Yxherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-The-Ripper
Polis: "En stor vältränad man vars rygg det står Polis på sitter och skakar och gråter bakom ett uthus. En vitblek tekniker stirrar hålögt ut i tomma intet och en hundförare har borrat in sitt ansikte i hundens päls. Platsen är Kinnekulle och för en stund sedan har beskedet om Lisa kommit. "

Låter ju som om hon blivit slaktad.......
Glöm för all del inte att det var en kvinnlig polis som skrev den texten och troligtvis en helsvensk sådan. I Sverige ska alla visa hur goda, sympatiska och sentimentala de är - gärna på Facebook. Så det är ju inte helt omöjligt att den kvinnliga polisen spätt på beskrivningarna en del.

I addition så kan det handla om lokala poliser som aldrig sett en mördad flicka förut. Det räcker säkert bara med att hon är illa tilltygad för att de ska reagera som beskrivet.

Jag tror och hoppas i alla fall att hon inte har blivit styckad. Vanligtvis brukar det, om jag inte missminner mig, komma fram ganska tidigt att det handlar om styckmord.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Målar du upp en bild av hur reaktionerna kan ha sett ut eller finns sådana klipp upplagda? Länka gärna i så fall.

Texten är kopierad från 3 timmar gamla nyheter i webben ; sök på LH
2015-06-14, 16:30
Medlem
David-Humes avatar
Jag börjar mer och mer komma in på trafficking-spåret. Vi vet att interpol kopplades in och att litauisk media rapporterat att den ena anhållna är misstänkt för trafficking av interpol. Svensk polis kommenterade att det var något av en rutin att gå ut och efterlysa Lisa i interpol som försvunnen, men jag tror de visste mer än vad de delade med sig av redan då. Litauisk polis har avslöjat lite grann för litauisk media angående fallet men kommenterar idag att de har kommit överens med svensk polis att fortsättningsvis inte uttala sig om det mer.

http://www.lrytas.lt/lietuvos-diena/kriminalai/17-metes-nuzudymas-svedijoje-svedai-gedi-policija-tyli.htm#.VX2NwTDtmkp

Citat:
The police do not disclose data

Lithuanian Criminal Police Bureau deputy chief Andrzej Roginski Sunday portal lrytas.lt could reveal new information. It did not, much to the suspects, nor where they lived before coming to Sweden, and that really was queried via Interpol.

"We have knowledge about them, but do not comment. It has so far been agreed with Swedish colleagues. Police are now clarifying the circumstances of the murder "- a police spokesman said on Sunday.

Om det nu är så så innebär det att Lisa har hållits levande ett tag någonstans. Men MGM kunde inte föreställa sig den massiva sökinsats som drogs igång och det enorma engagemang från allmänheten. Så det blev helt enkelt för hett för dem att fullfölja och de tog då slutligen livet av henne och dumpade kroppen någonstans i motsatt riktning från sökområdet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllersW
GM:Ruslan Anžej

Angers och Ruslan

Vad har du för källa på det?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Ja, det är så hemskt🙈
Och poliskvinnan som skulle hålla presskonferensen kl 00.15 var helt skakig i början och sen när hon blev intervjuad själv av nån av journalisterna så brast det gör henne, att hon fick be om ursäkt och börja om.
Det de hittade chockade de allihop

Skulle du kunna hitta denna intervju eller var det något man såg vid sidan om?
Avslutad
Ni som på fullaste allvar tror att man låter de anhöriga identifiera ett styckat brottsoffer måste vinna något slags dumhetspris.
2015-06-14, 16:31
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doftljus
Falter
Offer Upgrade

User ID: 58276109
Sweden
06/13/2015 08:17 AM
Report Abusive Post
Report Copyright Violation

Lisa Holm 17 (Swedish girl) found dead yesterday. Cut to pieces and most likely raped.

Sad story today from Sweden.
Another young girl (17 years old) was murdered and raped by immigrants, the swedish media refuses to call out the nationality. But inside sources from the police claims it to be three, 30 years old middle eastern immigrants who got to Sweden from Poland.
The girl was cut into a few pieces, but the police manage to find that the body showed signs of forced rape and beating before death.
Men kom igen... Vakna upp lite nu va.

Mellanöstern Dels har det släppts bilder (må vara pixlade i ansiktet) men där syns det klart och tydligt att det inte rör sig om några från Mellanöstern. För det andra så är det klargjort att det är litauer det handlar om. Och för det tredje så har det inte släppts någon info om vara sig våldtäkt eller styckning. Varken i svensk eller litauisk media.
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Citat:
[...]

– Det är märkligt med de här sakerna som hittas så utspridda. Man undrar om de har slängts, tappats eller lagts dit. Det är svårförståeligt, säger Ulf Åsgård.
Jan Olsson, som tidigare var chef för rikskriminalens gärningsmannaprofilgrupp har också svårt att tolka fynden.
– Normalt sett brukar gärningsmän göra sig av med offrets saker när de letar igenom kläder och väskor. De kastar det de inte vill ha och behåller det som bedöms som nyttigt.
Han har funderat på om det kanske inte är gärningsmannen som spritt sakerna utan offret.
– Det finns åtminstone i litteraturen exempel på hur offer försökt göra sig spårbara genom att ''tappa'' saker.
Samtidigt är fynden inte särskilt lättappade. Ett klockspänne verkar krångligt att ta loss.
– Man vet aldrig hur det här är logiskt för den person som tappat eller slängt saken. Ett spänne är inte logiskt för dig eller mig men kanske för någon annan.

Jag tror inte en sekund på att hon haft möjlighet att slänga saker ikring sig, hon har inte varit i stånd till detta. Om man däremot följer fyndvägarna så ansluter den till deras bostad från SSV och det är mycket möjligt att de med fordon farit just den vägen, kommit upp mot bostaden utan att använda huvudvägen mot dessa fastigheter. De känner till området som hand i handske och vill undvika att möta något fordon på huvudvägen till dessa bostäder, den vägen går in ca 100m söder om cafe byggnaden och in mot fastigheterna där deras egen bostad finns.

Om uppgifterna stämmer att man hittat en demolerad display och andra delar av en mobil så förstår nog alla att det har inte offret utfört utan GM.

De kan däremot slängt diverse prylar hit och dit men jag tror snarare på ett stort stresspåslag och kanske t.o.m. strid i ett fordon och grejer åker ut genom fönstret eller man stannar och slänger diverse prylar. Jag tror nämligen att MGM har aldrig i sin fantasi kunnat ana vad för pådrag det skulle bli i eftersöken och skallgångar med meterslucka och sök av minsta spår utefter vägar, på ängar och i skogspartier.

Av texten i sista stycket kan man läsa ut att jag tror polisen har fått fullträff på rätt GM.

Så kan det vara, jag har också reflekterat över det ologiska iatt slänga något efter väg på "sitt eget befintlighetsområde" men i många forna öststater finns väl ingen längre tradition att ranka individens värde särskilt högt. En tonårstjej som har ett arbete kanske de tänker kommer från halvt miserabla förhållanden som de antog att de flesta trodde skulle stuckit/rymt.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2015-06-14 kl. 16:35.
Medlem
AREA-51s avatar
[quote=hatasnigel|53692328]Låter snarare som att allt hopp om att finna LH i liv dog ut på en sekund. Klart som fan man blir chockad och ledsen om man hittar kroppen tillhörandes en död tjej man in i det sista hoppades levde. För helvete.

Det här obefogade snacket om att hon har styckats är det vidrigaste jag har läst. Kanske borde man kartlägga er alla och föra in er som potentiella mördare i polisens register. Antingen är ni bara vidriga människor eller så är ni tolv år.[/QUOTE]
I så fall kan du börja med att bura in hela deckarkåren i Sverige.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FrZ
http://www.expressen.se/gt/polisen-letar-nya-spar-pa-gamla-fyndplatsen/

0.42 in i videon, säger han att man med löste Lisas fösvinnande inom några timmar och att man senare skuggade de misstänkta.

Någon som kan hjälpa mig tolka detta?

Tror också det. Därför också man lät missingpeople gå omkring och leta så man kunde spana ostört.

Polisen är inte dumma. Dom visste så mycket mer än oss. Dom fick ju upp allt från början; 2 baltiska byggarbetare, ena efterlyst av Interpol, varit i ladan där handsken hittades och folk sett deras bil köra hem vid tiden lisa försvann.

Kort och gott var detta inte så jättekomplicerat. Bara det att medias bevakning, alla intervjuer, man få se allt live och folk börjar tro på nå 13-video.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillee89
Amen är du trög! Han säger
Lisasena (Lisas ena) lisasena kan höras som Lisas senare men så säger
Man inte? Eller hur?
Man säger inte Lisas senare!
Ta högtalaren till örat!

Vem är det som är trög här? Sök i tråden. Detta är diskuterat ett par 100 gånger redan!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in