2015-06-14, 15:03
Medlem
Mer.info.007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amsvartner
Du får väl för fan googla en likbil om du har den läggningen
Jag frågade efter likbilen på platsen inte hur den såg ut
2015-06-14, 15:03
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Tidigt i tråden sa jag att det kan vara förödande att gå ut med bild och namn i media på ett kidnappningsoffer.
Kidnappare kan få panik när de ser att hon finns överallt i TV och tidningar.
Återstår att se om hon blev mördad efter det att namn och bild släpptes offentligt till media.

Sannolikheten säger hon blev dödad första kvällen. Vi får hoppas det var så, för hennes skull
2015-06-14, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Någon som vet? Har för mig det var en dom på 6 månader som nämndes tidigt i tråden.

Ja, gärna källa på det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Vet att jag läste det i en artikel ifrån Nyheter 24... Inte den seriösaste källan men jag tror inte dom postar vilken skit som helst.. Skall se om jag hittar den!

Vad jag har sett här på flashback har det länkats ifrån att Litauisk media att en av dom är eftersökta av Interpol för trafficking.
Medlem
David-Humes avatar
Att en av de misstänkta skulle vara efterlyst av interpol för människohandel/trafficking som hävdats tidigare i tråden, har sitt ursprung i litauisk media. Kör translate på sidan.

http://www.lrytas.lt/lietuvos-diena/kriminalai/svedijoje-suimti-du-lietuviai-itariami-nepilnametes-nuzudymu.htm#.VX16fzDtmkq

Om det är sant eller inte kan man förstås i nuläget endast spekulera i.
2015-06-14, 15:05
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Men det motsäger inte att de organiserade ligorna inte innefattar fler än några hundra, sen finns det kriminella från vitryssland, polen, lettland, rumänien bulgarien och georgien.

Det har nyligen gjorts en kartläggning av den typen av kriminella ligor och där vill jag minnas att man kom fram till att det handlade om ca 1 500 personer. Förmodligen är det det klientelet som gjort den svenska landsbygden till i det närmaste laglöst land.
2015-06-14, 15:06
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Sannolikheten säger hon blev dödad första kvällen. Vi får hoppas det var så, för hennes skull

Nej det gör den inte?
2015-06-14, 15:07
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Blod hade man väl då hittat, då jag bara antar man gör en ordentlig undersökning där.
Sen satt väl nyckeln i låset?

Sen att bli påkörd som gående, givetvis är det möjligt.
Men varför gå, när du har en moppe.
Som redan har nyckel i låset, noll logik där.

Nu tror jag ju inte hon har blivit påkörd, men ville mest påvisa brister i ditt resonemang. Men du verkar ju inte ha läst speciellt mycket om fallet eftersom du tror jag pratar om hennes mopednycklar och inte har koll på avståndet mellan ladan och cafét.
2015-06-14, 15:08
Avslutad
I det signalement som polisen gick ut med står det svarta adidasbyxor eller jeans.
Ställer mig frågande till detta. En möjlighet är att BO använder Adidasbyxorna som överdragskläder mot vinddrag vid mopedåkningen. Medarbetarna måste väl ha vetat när dom stängde butiken vilken färg på byxor som Lisa hade. Om dom inte kan uppge den uppgiften så är det inte troligt att dom observerat något annat heller i omgivningen, endast fokus till bilen och åka härifrån.
Om nu BO ex skulle gå runt hörnet till mopeden och där dra på sig sina adidasbyxor över jeansen
så skulle ju signalementet från polisen varit endast svarta adidasbyxor. Om hon inte tog på sig adidasbyxorna så undrar jag- var är de svarta adidasbyxorna?
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Att en av de misstänkta skulle vara efterlyst av interpol för människohandel/trafficking som hävdats tidigare i tråden, har sitt ursprung i litauisk media. Kör translate på sidan.

http://www.lrytas.lt/lietuvos-diena/kriminalai/svedijoje-suimti-du-lietuviai-itariami-nepilnametes-nuzudymu.htm#.VX16fzDtmkq

Om det är sant eller inte kan man förstås i nuläget endast spekulera i.

Här är länk till svenska på google translate:
https://translate.google.se/translate?sl=auto&tl=sv&js=y&prev=_t&hl=sv&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.lrytas.lt%2Flietuvos-diena%2Fkriminalai%2Fsvedijoje-suimti-du-lietuviai-itariami- nepilnametes-nuzudymu.htm%23.VX18cPntmkr&edit-text=
Medlem
Enl Aftonbladet hänvisar de till litauisk polis o säger att ingen av de 2 männen är sedan tidigare känd av polisen, men på Expressen skriver de att samme polis har bekräftat att den ene är känd sedan tidigare.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20958580.ab

http://www.expressen.se/gt/polisen-letar-nya-spar-pa-gamla-fyndplatsen/
Medlem
Sinclairs avatar
Två saker:

1) Det är ju snarast färre tillfällighetsarbetare än man kunde vänta sig. Vid mordet på vinodlaren på Kullahalvön härom sommaren vimlade det ju utav inhyrda jobbare på alla gårdar. Nu är vinodling mer arbetsintensivt och skörden har väl inte kommit igång på Kinekulle. Dock är gården mycket stor.

2) Häktningsframställning och -förhandling sker senast tisdag.
När det gäller mord så är det alltid enormt lätt att få en häktning, kanske flera omhäktningar därtill. En vecka på skäligen misstänkt får de alltså utan vidare på männen, men åklagaren vill säkert ha sannolika skäl och två veckor. En da risken med det är att det kan sänka misstankegraden på en av männen och göra det svårare att få båda häktade. Men säkert ändå.
Kvinnan är lite annorlunda, grovt skyddande av brottsling har ett lägstastraff på sex månader, och det krävs ett på ett år för att kunna häkta.
Det skulle vara flyktrisk utomlands, och frågan är om hon anses ha hemvist i landet. Det säkra vore att försöka få det till medhjälp, även om det till slut blir skyddande av brottsling i åtalet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in