2015-06-14, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
Tydligen så verkar det som ingen har sett likbilen konstigt

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
2015-06-14, 14:59
Medlem
Citat:

Likbilen? Varför just en likbil? Du tror inte en ambulans skulle klara att ta med sig kroppen?
2015-06-14, 14:59
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Vad är det som tyder på att hon har blivit överfallen vid mopeden? Det finns väl inget som tyder på att det har gått våldsamt till där?

Jag tror snarare att hon har blivit lurad till ladan. Just när hon kl 18.23, efter att ha skickat sms till sin pappa att hon skulle köra, stoppade nyckeln i tändningen så kom någon av männen och frågade om hon kunde hjälpa till med en sak vid ladan. Det skulle ta en halv minut bara. Eftersom hon sett männen jobba på taket där vid tidigare tillfällen så ställde hon upp och följde med. Förmodligen har hon känt lite obehag när hon följt med, som en svensk 17-årig flicka kanske kan känna sig när hon måste vara ensam med äldre litauiska gästarbetare, men ville inte vara otrevlig och neka hjälp. Inne i ladan blir hon sedan överfallen och tappar där sin handske.

Men jag tycker att allt tyder på att det inte förekommit våld vid mopeden utan våldet har först förekommit vid ladan, som hon frivilligt följt med till. Hon ställde upp och hjälpte byggnadsarbetarna tvärs över gatan. Om det är så som jag tror så har dessa bestar utnyttjat en flickas hjälpsamhet och välvilja för att få möjlighet att begå detta fruktansvärda dåd. Det är det som gör så ont när jag tänker på det. Hon kunde kanske bara ha sagt att hon hade bråttom och var tvungen att köra och därför inte kunde bistå med någon hjälp.

Det var visserligen på landet. Men man lämnar inte nycklarna i tändningslåset och går efter med hjälmen på huvudet eller i handen.
Gissningsvis har bilen deras stått parkerad i ladan. Dit dom burit henne. Och handsken har flugit av när hon gjort motstånd.

När dom väl förstod att hon tappat en handske (Om dom ens märkt det, den hade ju lika gärna kunnat ligga vid mopeden) så fanns det redan Poliser på plats.

Polisen har ju sagt att dom haft ett öga på männen sedan Dag 2
2015-06-14, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Du är inte värd det minsta besvär men läs tråden, långt bak, så finner du länken!

Jag har läst tråden. Finns ingen källa till att någon av dessa GM skulle vara efterlyst för trafficking, finns bara påståenden och länkade efterlysningsbilder på polacker och och litauer som inte ens är i
samma ålder som MGM. Skriv vad MGM heter, eftersom du vet att han är efterlyst. Du vet att du kan använda *.
Medlem
Amsvartners avatar
Citat:

Du får väl för fan googla en likbil om du har den läggningen
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xparn
Kan någon ge källa på att en av personerna är känd pga just trafficing? Låter som att någon bara har kryddat själva faktum att en av dem var känd för polisen.

Vet att jag läste det i en artikel ifrån Nyheter 24... Inte den seriösaste källan men jag tror inte dom postar vilken skit som helst.. Skall se om jag hittar den!
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Om du anställer 3 st, bland annat en man med sin fru, så förväntar han sig knappast våldtäktsmän eller mördare.

Möjligvis inte men om man anlitar arbetskraft från ett hederligt svenskt företag istället för att vara girig så minskar nog riskerna för sånt här..eller?
2015-06-14, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Godsägaren hade väl en son som var dömd för något sexbrott av något slag har jag läst i tråden. Bor han på godset, är han inspärrad, fanns han i närheten?

Någon som vet? Har för mig det var en dom på 6 månader som nämndes tidigt i tråden.
2015-06-14, 15:01
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Polisen har ju sagt att dom haft ett öga på männen sedan Dag 2

När sa de det?
2015-06-14, 15:02
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Det handlar inte om vad jag vill! Mitt inlägg handlar om att en person som Herr Godsägare aldrig skulle behöva ta ansvar även om allt pekade på honom. Han har åtalsfrihet eftersom han anses finare än andra och polisen skulle inte våga undersöka hans slott och bilar även om det var solklart att han var inblandad.

Du kan väl ändå inte på fullaste allvar tro att någon skulle gå fri från mord bara för att några anser denne för "finare".
2015-06-14, 15:02
Medlem
2big4yous avatar
Tidigt i tråden sa jag att det kan vara förödande att gå ut med bild och namn i media på ett kidnappningsoffer.
Kidnappare kan få panik när de ser att hon finns överallt i TV och tidningar.
Återstår att se om hon blev mördad efter det att namn och bild släpptes offentligt till media.
2015-06-14, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
/../
Dödsorsaken kommer naturligtvis att framgå vid obduktionen och polisen har nog redan sett att det inte var en trafikolycka. /../.

Ja troligtvis och givetvis förhoppningsvis kommer dödsorsaken att klargöras men det finns ju flera fall där de lärde gått bet på uppgiften. Nu återfanns L relativt snabbt så prognosen är nog god för att de kan få ett klart svar på frågan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in