Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 14:17
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Hennes pappa är militär så jag tror inte han dragit sig för att se henne som död, även om det är hans dotter. Eftersom hon varit försvunnen vill nog hennes föräldrar, eller åtminstone någon av dem, se att det är henne de hittat. Annars finns det risk att de ska gå resten av livet och undra om det verkligen var Lisa som polisen hittade. Det är en del i sorgeprocessen att först se att vederbörande faktiskt är död. Sen om hon var styckad eller inte vet vi inte i nuläget. Jag tror inte att dessa misstänkta gärningsmän haft tid att stycka henne eftersom polisen haft span på dem.

Stycka henne och lägga allt på samma plats sen då eller?
2015-06-14, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crille631
Här är fungerande länkar:
Länk 1
Länk 2

Ingen skillnad alls mellan de både klippen. Jag tror vi kan släppa det där.
2015-06-14, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Jo en är efterlyst misstänkt för trafficing.

Jaha, då vet du namnet på en MGM? Det är mer än någon annan av oss vet. Tidigare i tråden förekom det uppgift om en MGM skulle har vara dömd (obs! inte efterlyst eller misstänkt) för människohandel. Men enligt polisen i Litauen är båda MGM ostraffade. Polisen glömde kanske nämna att en av dem var internationellt efterlyst...eller inte.
2015-06-14, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Vad spelar det för roll om hennes pappa är militär? Tror du inte militärer har känslor? Att se sin egna dötter död är fasansfullt för vem som helst.

Jag tror säkert han har känslor men tror ändå inte hans skulle dra sig för att identifiera henne. Han var med polisen och sökte efter henne, det talar för en handlingskraftig man som vill göra saker istället för att sitta hemma och tänka. Jag har inte skrivit någonstans att det inte skulle vara jobbigt för honom att se henne, men han behöver inte ha låtit bli för det. Att han är militär innebär med största sannolikhet att han sett döda människor tidigare och oftare än folk i allmänhet.

Edit:
– Flickan är identifierad av sina föräldrar, säger Ulla Brehm, polisens presstalesperson.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20957250.ab
Senast redigerad av hoaxgammon 2015-06-14 kl. 14:22.
Medlem
NightskyInfinitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Den känslan har jag också, han är ialla fall väldigt skum, inte bara i sina "svarta affärer" vilket jag innerligen hoppas att polis, kronofogde, åklagare börjar syna i sedan när detta brott mot Lisa är klart!
Det konstigast var ju att han fann det första? fyndet på åkern, handsken.

Jo det är något som helt klart inte stämmer med han.
tror nog utredarna Djupdyker i han ochså.
Medlem
kaktjuvens avatar
Allt om detta dåd påminner mig starkt om Malin Kristiansens försvinnande i Norge.
Offret utsattes för strypning, våldtäkt och var försvunnen.
BO såg bra ut i samhällets ögon och var nära åldern till LH.
Tillvägagångssättet, sen kväll med nån viss av påverkan hos GM, försvunnen i ett par dagar, hittad mördad i närheten och sexuellt våld (om uppgifterna med LH stämmer) och därtill mördad.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jaha, då vet du namnet på en MGM? Det är mer än någon annan av oss vet. Tidigare i tråden förekom det uppgift om en MGM skulle har vara dömd (obs! inte efterlyst eller misstänkt) för människohandel. Men enligt polisen i Litauen är båda MGM ostraffade. Polisen glömde kanske nämna att en av dem var internationellt efterlyst...eller inte.

Den ENA är känd av polisen i litauen!!
2015-06-14, 14:20
Moderator
OYs avatar
Jag kan se endast två scenarion vari fastighetsägaren skulle kunna vara delaktig, en fordonsolycka eller köp av sexuella tjänster. Jag tror inte att det förhåller sig så, det vill jag understryka.

EDIT;En sak är dock förbryllande, om de anhållna är skyldiga och ger sig i lag med att gömma föremål och kropp, varför gör de det på platser som fastighetsägaren har tillgång till och som bevisligen också besöker, jag tänker främst på arbetsplatsmötet de höll i ladan. Det här, i någon mån, kan tala för att fastighetsägaren vet mer än han har sagt.
Senast redigerad av OY 2015-06-14 kl. 14:24.
2015-06-14, 14:23
Medlem
Nietzschessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille631
Här är fungerande länkar:
Länk 1
Länk 2

Vad är det för märkligt med det här då? Konspirationsteoretiska dumheter. Har vi inte nog av foliehattar här?
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Varifrån har du fått den uppgiften .. det är väl precis tvärsom, ena personen är känd av polisen i hemlandet..

Citat:
En av de litauiska medborgarna är känd av polisen i Litauen sedan tidigare.
http://www.expressen.se/gt/polisen-letar-nya-spar-pa-gamla-fyndplatsen/

Det brukar innebära dömd för något - inte att de bott granne med polisen.
Medlem
Gubbf..n alltså Godsägaren är helt klart intresant.

Jag trodde självklart Gubbf..n typ hade dåligt att gå eller på nåt annat sätt inte rört sig så mycket i området och därför inte sett nåt av denna händelse men så har Gubbf...n tydligen hittat en del av hennes kläder han säger först del av hennes kläder sen att polisen sa den tillhörde henne håller med andra här tolkas som att gubbfan visste från början tyget var från Lisa.
Men sak samma Gubben har alltså varit ute rört sig i området han är alltså ingen stillasittandes gubbe verkar ännu mer otroligt att han inte skulle vara inblandad.

Det där kalkbrottet han talar om är det fyllt med vatten? nån som vet?
2015-06-14, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är inget brott att hålla sig undan frivilligt och man anhålls inte heller.

Påträffar polisen en försvunnen person som valt att hålla sig borta så avslutas helt enkelt sökandet när personen är påträffad.
Om personen nekar så informerar inte ens polisen anhöriga om var denne befinner sig etc.

Jag tror du syftar på försvunnen person och jag på försvunnen misstänkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in