Citat:
Ursprungligen postat av
Gwildor
Mycket bra skrivet. Hur fan kan folk sitta här med nämnda pekpinnar och tro att de har listat ut en massa skit polisen inte tänkt på? Det är klart som fan att polisen haft alla möjliga scenarion och teorier i åtanke, men avfärdar givetvis de orimliga (efter noggranna underlag).
Vi har ju endast fått Medias uppmålande av det hela och i sin patetiskt desperata jakt på att få läsare så är de ju, som vanligt, duktiga på att röra ihop saker och ting.
Jag vet faktiskt inte. Någon slags Dunning-Kruger-effekt kanske...
Spekulationer och gissningar i all ära men sanningen är den att det är Vi som sitter runt bordet som hungriga hundar och väntar på att polisen skall kasta ut smulor så vi kan bekräfta eller dementera våra spekulationer. Vilket de kommer göra allt eftersom, via media, förtretligt nog. Att lämna in tips som man tror kan vara av värde, till exempel att man hört någon lokalbo säga något, sett en skum bil i trakten eller en tjej med mopedhjälm som kutat för glatta livet över en fotbollsplan - det skall självfallet göras. Däremot att snickra ihop egna fantasier för att sedan uppta polisens tid med i bästa Poirot-anda bör man hålla sig ifrån. Finns det någon motsvarighet till Poirot så tror jag att jag vet vilken myndighet han arbetar för, samt vilka som tillhandahöll hans utbildning.
Förhoppningsvis har han redan en klar bild över vad som har hänt och nu samlas det in bevis för att detta skall leda till en fallande dom. I första hand hoppas jag däremot att Lisas farsa får klorna i de som gjort det.