Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-16, 15:18
Medlem
På sannolika skäl misstänkta alltså.

Där ser man.

Och detta UTAN teknisk bevisning.
Där man i och för sig inte fått svar på allt ännu.

Detta tyder ju på att man i princip har blivit tagen med händerna i syltburken.
Man har garanterat också hittat Lisa Holms tillhörigheter hemma hos Litauerna.

Att tingsrätten bedömer det som sannolikt betyder att med 90% chans så har vi rätt MGM.
Förmodligen kommer teknisk bevisning inom den närmsta veckan och därefter kommer erkännandet.

Polisen har ju uppenbart helt klart för sig över vad som hänt eftersom rollerna så tidigt är uppdelade bland de inblandade.

Att de idag inte erkänner går väl helt under det normala öststatsmentaliteten.
2015-06-16, 15:18
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Så då kan vi ge fan i och sluta att tro att bröderna ej är misstänka. Klart som fan dom är det och de har jag stått fast vid sen första början.

Eftersom allt är hemligt kan vi inte alls veta om bröderna är misstänkta med skäl. Bevisningen kan mycket väl vara oerhört svag och bröderna oskyldiga och häktade bara för att polisen skall få utreda dem i fred i utan tanke på vad det leder till för deras rykte i allmänhetens ögon.

Det är inte speciellt troligt i detta läge men fullt möjligt; det har hänt då och då. Bristen på insyn gör att vi inte kan veta detta och det är ett horribelt sakernas tillstånd.
2015-06-16, 15:19
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ltr
Sannolika skäl utan teknisk bevisning.

Hur vet du hur bevisläget är ?
2015-06-16, 15:20
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Nu kommer att gå fort för de andra två misstänkta. De kommer att bli häktade om loppet av en halvtimme.
Troligtvis kommer de väl att häktas, men vid nästa häktningsförhandling om 1-2 veckor, när tekniska bevis trillar in tror jag att det kommer att luta åt endast 1 gärningsman. Sannolikheten att de begått mord tillsammans ser jag i det närmaste obefintlig. Den andra mannen kan ju fortfarande häktas på endast sannolika, och då skulle det tyda på att åklagaren har mer på fötterna när det gäller brodern. Kvinnan kommer nog att släppas så småningom.
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightskyInfinitum
Rätta mig om jag har fel, Vad tror ni, Kan det vara så att denna historia slutar med att bara är en skyldig i detta, den yngre brodern?

Jag har en känsla av att det kommer visa sig att bara en av bröderna var delaktig i själva mordet, däremot kan den andra brorsan var delaktig till annan brottslighet i samband med mordet naturligtvis.
Medlem
Den yngre brodern är den som blir häktad alltså. Det är han som _INTE_ har sin fru med sig i Sverige. Sexualabstinens som ledde till sexualbrott? Och de två andra misstänkta hjälpte honom förmodligen att vilseleda polisen
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Hur vet du hur bevisläget är ?

Om man ska gå efter vad åklagaren själv uttalade idag, dvs. att de inte idag fanns teknisk bevisning som bad de misstänkta till brottet men att det trots detta finns sannolika skäl till att de begått brottet.
Medlem
DoktorWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Just präcis
Därför att det var meningen att dom skulle hittas, och leda till dom nu misstänkta och Lisa Holm's lik.

Mycket större chance att polis och hundradevis Missing People skulle hitta de olika föremålen när de var utsprida än om dom samlats på ett ställe och grävts ner, det kan ju även en idiot räkna ut.
Precis som det var meningen att de misstänkta skulle befinna sig där Lisas kropp hittades?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Har inte läst er diskussion. Mopeden var dock parkerad på kaféets baksida så du har fel.

Skrev aldrig var den stod.
Men gården vid caféet är inte direkt stor.
Man kan lätt höra om nån ropar över gården.
Men med hjälm på huvudet kan det bli luddigt.
2015-06-16, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NightskyInfinitum
Rätta mig om jag har fel, Vad tror ni, Kan det vara så att denna historia slutar med att bara är en skyldig i detta, den yngre brodern?

Visst. Helt korkade är de inte. Kvinnan kommer till varje pris försöka rädda sitt och makens skinn.
2015-06-16, 15:22
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Troligtvis kommer de väl att häktas, men vid nästa häktningsförhandling om 1-2 veckor, när tekniska bevis trillar in tror jag att det kommer att luta åt endast 1 gärningsman. Sannolikheten att de begått mord tillsammans ser jag i det närmaste obefintlig. Den andra mannen kan ju fortfarande häktas på endast sannolika, och då skulle det tyda på att åklagaren har mer på fötterna när det gäller brodern. Kvinnan kommer nog att släppas så småningom.

Nä, nog åker fruntimret dit för skyddande av brottsling. Det är jag helt övertygad om. Hon har vetat om vad som hänt hela tiden och valt att hålla käft inför polisen.
2015-06-16, 15:22
Medlem
Chew1907s avatar
Hur länge kan polisen hålla kvar folket innan dom måste släppas om polisen inte får tag på någon direkt bevisning mot människorna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in