Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 12:01
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie6789
Anot Švedijoje gyvenančio lietuvio, kalbama, jog į nusikaltimą gali būti įsivėlę dar keli asmenys. „Vienas suimtųjų šiandien prisipažino, kad jis dalyvavo žmogžudystėje, bet kad nužudė ne jis“, – kalbėjo M.Mažeitavičius.

Översatt:

Enligt litauer som bor i Sverige , kommer det att brottet kan vara inblandade även några personer . "En av de gripna i dag erkänt att han deltog i mordet , men att han inte dödas , " - säger M.Mažeitavičius .

Källa: http://m.lrytas.lt/lietuvos-diena/kriminalai/svedijoje-suimti-du-lietuviai-itariami-nepilnametes-nuzudymu.htm
Mantas Mazeitavicius är sverigedemokratisk kommunpolitiker, bosatt i Falköping och gift med riksdagsledamoten Hanna Wigh. Antingen sitter han i den här tråden och översätter inlägg och då är hans uttalanden inte mer trovärdiga än inläggen i sig. Eller så har han hoppat in som tolk, då höjs trovärdigheten. Jag gissar att han bara översätter flashbackinlägg. Såg nån litauisk artikel där flashback t.o.m. angavs explicit som källa.
2015-06-14, 12:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Snarare drunkning i urinsörja, för det rörde väl sig om en stor, öppen gödselbassäng? Det blir ingen gasansamling att tala om i dylika

Dessa kan ju ha tak? Vet dock inte om det är aktuellt i det här fallet dock.
2015-06-14, 12:02
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uniko
Vem var det som startade diskussionen om kvinnan eventuellt städade på caféet? Vad jag förstod så skötte de som jobbade där det själva, därav att de var kvar i cirkus en halvtimme efter stängning..?
Fast det kanske plockade in och diskade mm, kvinnan kanske svabbar golv och städar toaletter.
2015-06-14, 12:03
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uniko
Vem var det som startade diskussionen om kvinnan eventuellt städade på caféet? Vad jag förstod så skötte de som jobbade där det själva, därav att de var kvar i cirkus en halvtimme efter stängning..?
Som jag minns det stod det i någon dansk (?) tidning igår att hon förra sommaren hade jobbat på caféet. Nu idag står det i Expressen att hon jobbar/jobbat som städare där. Lite oklart alltså om det är en pågående eller avslutad anställning.

Om det nu stämmer alls.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
"Sexualmord" är en vanlig folksport i "östeuropa" sen så brukar man ju döda offret också för att man kan allt enligt flashbacks "kulturkännare" som säger sig förstå sig på "kulturskillnader".

Nej man brukar döda för att BO inte ska kunna vittna. Samma logik gäller i USA där man skjuter ihjäl en inbrottstjuv för att inte riskerar att han hämnas och försöker mörda dig. Man raderar alltså onödiga risker.
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie6789
Anot Švedijoje gyvenančio lietuvio, kalbama, jog į nusikaltimą gali būti įsivėlę dar keli asmenys. „Vienas suimtųjų šiandien prisipažino, kad jis dalyvavo žmogžudystėje, bet kad nužudė ne jis“, – kalbėjo M.Mažeitavičius.

Översatt:

Enligt litauer som bor i Sverige , kommer det att brottet kan vara inblandade även några personer . "En av de gripna i dag erkänt att han deltog i mordet , men att han inte dödas , " - säger M.Mažeitavičius .

Källa: http://m.lrytas.lt/lietuvos-diena/kriminalai/svedijoje-suimti-du-lietuviai-itariami-nepilnametes-nuzudymu.htm
Mitt manuella översättningsförsök:
Enligt en litauer som bor i Sverige, ska flera personer vara inblandade i brottet. "En av de anhållna medgav idag att han han har deltagit i mordet, men att han inte dödade [offret]", sa M.Mažeitavičius.

Fortsatt är dock frågan hur herr Mažeitavičius har fått reda på detta utan att svenska media vet det.
2015-06-14, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Nej, hon var ju svensk

Var har du läst det?

Förmodligen har hon ett östeuropeiskt klingande namn annars skulle väl inte polisen ha frågat litauisk polis om hon var litauisk medborgare?
Medlem
Anhållna kvinnan arbetade tidigare på cafet. Lär er använda grammatiken rätt. Skillnad på arbetar och arbetade.
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Nej, hon var ju svensk
Har det verkligen sagts att hon är svensk? Såvitt jag vet har det bara sagts att hon inte är litauisk medborgare. Hon kan väl vara t.ex polsk medborgare?
2015-06-14, 12:05
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makkan85
Runt 19 är det sagt att kroppen hittades. Kan inte ange exakt källa men jag kommer ihåg att den var tillförlitlig. Tror det läckte ut från MP på nåt sätt
Det var tidigare än allt jag hittills kunnat utläsa, och då har jag försökt läsa både på och mellan raderna. Det lär väl komma fram så småningom.
2015-06-14, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Har det verkligen sagts att hon är svensk? Såvitt jag vet har det bara sagts att hon inte är litauisk medborgare. Hon kan väl vara t.ex polsk medborgare?

Det var någon som la u ett namn på tråden här igår ,som var den enda kvinnan skriven på adressen och det var ett svenskt namn.
2015-06-14, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare

Hon kan också vara f.d. litauisk medborgare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in