2015-06-14, 11:11
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Ja, visst är det så. Dock, dessa litauer kanske inte räknade med att det skulle bli sådan uppståndelse. De kanske inte riktigt visste hur vi fungerar här i Sverige.

Men ett rånmord är väl mer troligt än det jag skrev
Tror du att rånmord inte straffas i Litauen?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det här är väl egentligen inte den viktigaste frågan att diskutera men nu när vi ändå har börjat bråka om det så är det väl lika bra att köra på. Jag presenterar följande screenshot:

https://twitter.com/vstenquist/status/609478304018644994

Kl 21:34 gick polisen alltså ut med information på sin hemsida om pressträffen. De bör ha tagit beslutet ännu tidigare men vi har i alla fall en tid att gå på som absolut senaste. Får vi nån gång veta vilken tid de påträffade kroppen så vet vi vem som har rätt. Jag tror de påträffade kroppen efter 21:34.

Runt 19 är det sagt att kroppen hittades. Kan inte ange exakt källa men jag kommer ihåg att den var tillförlitlig. Tror det läckte ut från MP på nåt sätt
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myztify
Har tittat lite på detta med bilder, möjligt dessa tre bilder hjälper någon att hänga med i var och hur bilden är tagen.

http://s4.postimg.org/7vcuypy4d/Bild_1.jpg

http://s24.postimg.org/wu3v2fgdx/Bild_2.jpg

http://s7.postimg.org/7y8lkzbjf/Bild_3.jpg

E väl så att "skjulet " är förflyttningsbart och kan sättas lite varstans? Därför det inte finns med på vissa bilder?
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Det här med att kvinnan jobbade som städare på caféet.

Om det är så att en av de misstänkta männen är efterlysta av Interpol för trafficking, kan det vara så att kvinnan presenterat Lisa som ett "lämpligt offer" och att männen från början haft i tanken att sälja henne vidare, men att allt gått snett efter det?

Jag funderade på rubriceringen "grovt skyddande av brottsling" också. Det kan vara så att kvinnan både undanhållit information när hon blivit tillfrågad om männen och hjälpt till med förstörelse av bevis genom att göra rent på brottsplatsen/brottsplatserna. Menar, hon är ju städare..

De båda är tidigare ostraffade och förekommer inte i polisregistren enl Litauisk polis.
Uppdatering: Nu säger polisen i Litauien att en av männen är känd sedan tidigare.Det visar att det inte går att lita på något som framkommer.Det är bara att vänta på polisens utredning och inte spekulera om någonting.
Senast redigerad av joxarn 2015-06-14 kl. 11:17.
Medlem
Myztifys avatar
Skulle det kunna vara så att GM dyker upp och vill ha en fika, LH svara med att det är stängt och det uppstår en diskussion och det slutar med att GM i frustration och aggregation slår till LH, hon trillar ihop och GM fraktar LH till gården där allt avslutas och senare hittas LH:s kropp.

Att folk blir irriterade över just stängda butiker/fik är ju inget nytt scenarier, dock jävligt ovanligt att det slutar med en död person.
2015-06-14, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Tror du att rånmord inte straffas i Litauen?

Var fan har jag skrivit det?
Medlem
Charlie6789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Åsna. Det är kanske "vanligt" att du gör så. Idiot. Man planerar inte att våldta någon alldeles i närheten av där man bor och jobbar. Jag är jävligt less på alla mongo som skriver sina sanslösa verklighetsfrämmande spekulationer som om det vore rena rama sanningen.
Vad är mer rimligt än en våldtäkt eller våldtäktsförsök som gick snett?
Kanske att GM jobba på taket och snubbla på sin hammare och flög av taket och landa på en studsmatta och flög i luften över gatan och landade precis brevid Lisas moped men missa henne precis men sen kom en fågel som Litauens vän matat med laxermedel tidigare och flög över han som landa bredvid Lisa och sket han i ögat så litauern snubbla på en spade och slog i armbågen så illa att hans CP reflex aktiverades så han av misstag råka skicka iväg en snyting mot Lisa så hon dog. Sen sket han ned sig själv pga hjärnskakningen och skämdes så för att han trodde Lisa såg detta när hon låg och spelade död på marken så han bestämde sig för att ta med och gömma henne.
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Är ganska enig med din teori på många plan.
Att kvinnan är städare på kaféet känns också som en klar viktig del på något vis i sammanhanget på tycker jag. Det betyder ju att dessa människor förmodligen inte var några främlingar för LH.
Jag tror dock inte familjens pengar eller pappans militära ställning har något att göra med händelsen. Inga belägg för detta utan bara en känsla. Tror inte någon av de nu anhållna hade för uppsåt att döda LH, faktiskt.

Hade Lisa kanske dagskassan med sig ut från kaféet?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Kroppen kan ha lagts i ett uthus/källare " out of sight out of mind"

Sen tror jag de inte pallade lägga kroppen i bilen och dra iväg.

Du undviker att svara på alla de viktiga frågorna, Varför skulle dem inte försöka fly om de inser att dem inte kan flytta kroppen?

Och hur förklarar du att MPS har varit helt säkra på att flera utav fynden hittats på platser dem redan sökt igenom?
2015-06-14, 11:15
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Var fan har jag skrivit det?
Eftersom du påstod att de inte skulle fatta att ett mord skulle röra upp både himmel och jord i Sverige?

Svårt dra någon annan slutsats av det du skriver?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
Hade Lisa kanske dagskassan med sig ut från kaféet?

Nej om något så skulle det ha gällt ägarens dotter som som jag har förstått brukade åka hem lite tidigare. Dock tycker jag det känns mysko att dom åker runt med kassan men dom kanske inte har ett kassaskåp eller något men om så är fallet så är ju ägaren dum i huvudet på riktigt....
Medlem
LA8PVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie6789
Enligt vittnen, den bostad där de misstänkta greps och var släpfordon, en Volkswagen Sharan, de östeuropeiska statsnummer. För mer information om fordonet inte utredningar.
M.Mažeitavičius "litauiska morgon" tv sade att fyra dagar utan framgång sökt flickans poliser på hur de läser ringer fallet. Senare - och på samma plats där, enligt uppgift, var brottet begåtts.
Enligt litauer som bor i Sverige, kommer det att brottet kan vara inblandade även några personer. "En av de gripna i dag erkänt att han deltog i mordet, men att han inte dödas," - säger M.Mažeitavičius.
Flicka kropp hittades i en lada
Som publicerades i The Local, svensk polis sökte ladugården, som var 1 km från kaféerna där och sågs senast en minderårig. Polisen kontrollerade byggnaden med hundar.
"Flickor har identifierat kroppen av sina föräldrar" - svensk media bekräftade polistalesmannen Ulla Brehm.
Om Lisa Holmes försvinnande polis anmälde tisdagen. Senast sett henne på söndagskvällen i närheten av kaféer Blomberg nära Linköping, där hon arbetade.
Enligt M.Mažeitavičiaus, kom den sista söndagen i flickan ur caféet, men det viktigaste, eftersom kaféet värdinna, förs in i en byggnad där det alltid dölja. På samma plats där nyckeln lämnades ut, upptäckte polisen L.Holms handsken. Här blev han kvar moped och flickor med nyckeln. "Mopeden hanterar hängande peta med hennes privata saker. Ingenting har stulits "-" litauiska morgon ", sade tv M.Mažeitavičius.
Då stämmer det ju att hon blev överfallen där hon skulle lämna nyckeln.

Google translate av sämsta slag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in