Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Anhållan är ett beslut av åklagare som gäller i upp till maximalt fyra dygn. Sedan måste de antingen friges eller häktas på en tid av 14 dagar och denna tid kan sedan vid behov förlängas

Enl uppgift i tråden är de anhållna som skäligen misstänkta; om de blir häktade på samma grad gäller en veckas häktningstid.
2015-06-14, 11:03
Medlem
tryffs avatar
Jag har bott 8 år på landsbyggden i skåne. Alla mina lantbrukande grannar hade svartarbetande öststatare som kom och försvann under säsongen. Det är antagligen få lantbrukare i detta land som inte har det. Det blir ju en konkurrensfråga: när alla andra gör måste du också...
2015-06-14, 11:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Kan ha varit hela helgkassan i och för sig, och på lördagen hade de mycket kommers. Om kvinnan arbetade där, så kände hon ju till det. Även ett par tusen är väldigt mycket pengar i Öst. Det är ju därför tiggarna därifrån tjänar på de småslantar och pant som de får, som inte är värt något för oss. Kommer ihåg när jag bodde i Österrike, då brukade jag åka över gränsen till Ungern för att shoppa, gå på restaurang, pub eller cafè o.s.v.. Man fick en trerättersmiddag med flera glas vin på en bra restaurang för 20 SEK på den tiden (20 år sedan men ändå).

Om det rör sig om pengar borde ägaren få fängelse. Vem är så dum att den skickar pengar med anställda? Pengarna är inte de anställdas ansvar efter arbetstid. Det finns kassaskåp att köpa så jag hoppas inte att det är någon sådan skitanledning för då kommer det garanterat ta hus i h*lvetet...
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie6789
90 % rätt ovan
Gm har spanat in henne flertalet gånger från sitt jobb tvärs över gatan och tog tillfället i akt när han såg att hon blev ensam kvar. Hon skrek och gjorde motstånd och gm tydtade henne i samband med våldtäkten. Hon dog.
Är dem bröder så kanske bägge han förgripa sig på henne varav den ena brorsan tar på sig allt för att skydda den andra! Jävligt vanligt att man gör så! Varför skall bägge sitta 10år vardera när endast en behöver sitta 10 år

Det är kanske "vanligt" att du gör så åsna. Ingen planerar att våldta någon alldeles i närheten av där man bor och jobbar. Jag är jävligt less på alla som skriver sina sanslösa verklighetsfrämmande spekulationer som om det vore rena rama sanningen.
Senast redigerad av gavlip 2015-06-14 kl. 11:07.
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Litauer kommer till Norrland och rensar skog. Det är "huvudorsaken". De vill inte anses vara offer men villkoren är knappa. Många sysslar även med kriminalitet för att utöksa sin redan knapra kassa. Bara fakta.

http://urplay.se/Produkter/188057-Second-class
Men det motsäger inte att de organiserade ligorna inte innefattar fler än några hundra, sen finns det kriminella från vitryssland, polen, lettland, rumänien bulgarien och georgien.
Medlem
Negativitetsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
En av många teorier i den här tråden har varit att Lisa skulle ha haft problem med moppen och därför bett GM om hjälp. Det vet jag iofs inte vad jag ska tro om, men jag undrar om nån vet ifall mopeden testades? Har man kollat att den startar som den ska?

Det som stör mig lite med teorin om att hon varit redo att ge sig av och har hjälmen på sig, eller de teorier att hon blivit påkörd, är kassen med tillhörigheter som stod bredvid moppen. Inte är det väl vanligt att man kör moppe i 50 minuter med en kasse på styret, borde inte den varit nerstoppad i ett fack?

Det första som LHs far gjorde var att starta mopeden. Också det första som snuten gjorde.
2015-06-14, 11:06
Medlem
doftljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
Jag skrev att låg IQ är den största riskfaktorn. Jag skrev inte att det var den enda riskfaktorn. Läsförståelsen är verkligen låg i detta land. Och om det inte är den enda riskfaktorn så kan det inte vara svart eller vitt.

Inget fel på min läsförståelse - jag bad dig bara läsa igenom ditt egna inlägg och din teori eller rättare sagt - din slutledning med hänvisning till socialhögskolan.
2015-06-14, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Men Lisa är inget lämpligt offer för trafficking. Hon är en svensk välfungerande tjej och har en familj som skulle göra allt för att hitta henne.
Lämpliga offer för trafficking är ensamma fattiga tjejer som ingen skulle leta efter, och som inte har något bra liv att kämpa för.

Litauer har flera gånger rånmördat för småpengar på svenska landsbygden.

Ja, visst är det så. Dock, dessa litauer kanske inte räknade med att det skulle bli sådan uppståndelse. De kanske inte riktigt visste hur vi fungerar här i Sverige.

Men ett rånmord är väl mer troligt än det jag skrev
2015-06-14, 11:07
Medlem
LA8PVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OLDDEAR
I Litauen så är väl bara 62% litauer resten är ryssar, ukainare, polacker och gud vet vad.
Ryssarna utgör mer än 25% av befolkningen i Litauen.

Som klippt och skuret för den ryss som vill ta sig till Europa.
(Delen av Ryssland väster om Uralbergen är väl på pappret Europa, men ändå.)
2015-06-14, 11:08
Medlem
Ynfs avatar
Njä, håller med Gavlip där. Inte ofta man planerar på att våldta grannen. Blir roddigt på något sätt.
2015-06-14, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pobeda1945
Och de har varit här i flera år. Och jobbar svart på gården. Ta i inte alla fyra i försvar.
Jag tar ingen av dem i försvar. Men vet du att de har varit här i flera och jobbat svart? Hur vet du att kvinnan är från Litauen, enligt litauisk media är bara de manliga MGM medborgare i landet?
2015-06-14, 11:10
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Hörru pajas! Vet hut! Det är du som kommer med påståendena, inte jag. Det är du som har en bevisbörda. Det är du som säger något som skiljer sig från den bild man får av media. Alltså är det du som kommer med belägg. Begrips?

Dessutom har du ju hela den andra pressträffen att tillgå, där förloppet återges. Vidare: snälla, försök tänk lite. Problemet är att du uppger ostödda uppgifter som på något sätt avviker. Det är DU som klart sa du misstänkte att man sköt på presskonferensen därför att man hittade kroppen. Alltså är det DU som belägger det. Jag säger bara att det inte vad som sas och jag undrar varför du tror det. Någon jävla ordning får det väl ändå lov att vara? Återigen, notera vad jag säger och vad jag INTE säger. Jag säger INTE att du har fel per automatik. Jag säger bara att om du kommer med påståenden får du belägga dessa. Om du inte hittar de enskilda intervjuerna efter att presstalespersonen adresserat alla journalister, så är det ditt problem. Jag orkar inte gräva (lite har jag kollat, men hittar inget på YT) för att "belägga" den offentliga, officiella bilden. Det är de som utmanar denna bild som får komma med beläggen. Så, har du stöd för din misstanke eller ej, att pressträffen sköts upp av den anledningen? Du hade google-fu nog att hitta en YT-länk med den andra presskonferensen. Då kan det väl inte vara så svårt att hitta de enskilda intervjuerna från den första? Nu har jag faktiskt sökt en stund utan att hitta något, så tillsvidare får du helt enkelt tro på mina ord när jag säger att presstalespersonen klart och tydligt bekräftade att fördröjningen berodde på sen ankomst, inte att kroppen hittades. För enbart ett gripande hade nog inte föranlett att utlysa en pressträff mitt i natten...
Det här är väl egentligen inte den viktigaste frågan att diskutera men nu när vi ändå har börjat bråka om det så är det väl lika bra att köra på. Jag presenterar följande screenshot:

https://twitter.com/vstenquist/status/609478304018644994

Kl 21:34 gick polisen alltså ut med information på sin hemsida om pressträffen. De bör ha tagit beslutet ännu tidigare men vi har i alla fall en tid att gå på som absolut senaste. Får vi nån gång veta vilken tid de påträffade kroppen så vet vi vem som har rätt. Jag tror de påträffade kroppen efter 21:34.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in