2015-06-14, 08:06
Medlem
Senaste nytt på expressen säger att den anhållna kvinnan var städare på caféet.
Senast redigerad av FARBAUTE 2015-06-14 kl. 08:15.
2015-06-14, 08:14
Medlem
grimass avatar
är förmodligen så här: killarna eller nån av killarna har flörtat med henne och hon har artigt visat någon vänlighet tillbaka. Sen har dom väntat på henne efter jobbet för att ge henne blommor dom har snott från en rabatt. Hon har blivit livrädd när dom kommit mot henne med sin fula bukett och panikslaget försökt starta mopeden. Killarna har blivit desperata och inte förstått vad som gått snett och då kidnappat henne
2015-06-14, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jag tror ingen skulle komma på tanken att lägga nyckeln till sin arbetsplats i någon annans lada där helt främmande människor utför arbeten/parkerar grävskopor etc. Försäkringen skulle som sagt sluta gälla om nyckeln inte hade förvarats säkert.

Att kopiera nycklar till de anställda kostar inte många kronor.

Faktum är att jag hade ett sommarjobb i en mindre Ica-butik där huvudnyckeln "gömdes" i en angränsande vedbod.. Det är ett tag sen men det skulle inte förvåna mig om den ligger där än idag!
2015-06-14, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maqon
det där är martorp. var där idag och det där är vid baksidan av gården.

Skulle du kunna markera på en karta exakt var skjulet ligger i förhållande till Gården?

Jag förstår att de ligger på baksidan, men skulle vilja veta exakt var.
2015-06-14, 08:24
Medlem
ToreSkogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kicksome
Skulle du kunna markera på en karta exakt var skjulet ligger i förhållande till Gården?

Jag förstår att de ligger på baksidan, men skulle vilja veta exakt var.

Det har ju beskrivits här, sluta fråga samma sak nu:

Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Det syns inte för att det ligger till vänster utanför bilden. Här:

http://s11.postimg.org/ghmag28du/fyndplats.jpg
2015-06-14, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Tänkte lite ang. motiv. Ni kan ju fylla på om ni vill:

Talar för ett sexuellt motiv:
- Lisa var en mycket vacker 17-åring med långt blont hår. Hon stack ut på caféet.
- Den ene av gärningsmännen hade ingen fru/flickvän. Det kan ha varit han som utförde våldtäkten och den andre hjälpte till.
- Den gifta mannens fru var relativt knubbig och oattraktiv.

Talar emot ett sexuellt motiv:
- En av de misstänkta gärningsmännen var gift. Kvinnan skyddade honom när det var känd att han gjort dådet.
- Lisa kan ha haft hjälmen på sig hela tiden vilket talar emot ett sexuellt dåd.
- Det hade tidigare förekommit stölder i omgivningarna, bland annat i ladan där handsken hittades.

Inget av dina "motiv" har någon som helst rimlighet...

- Snygg eller inte har i stort sätt ingen som helst påverkan på risken att bli våldtagen.
- Massor med våldtäktsmän är gifta eller har flickvänner.
- Men sluta...
2015-06-14, 08:30
Medlem
https://translate.google.se/translate?sl=auto&tl=sv&u=http%3A//www.lrytas.lt/lietuvos-diena/kriminalai/svedijoje-suimti-du-lietuviai-itariami-nepilnametes-nuzudymu.htm%23.VX0DM-sVg5M

Vad jag kan få ut av detta är att 1 av männen var kända av litauiskpolis sen tidigare. Dessutom står det även att en av dom erkänt inblandning.

Båda var nyheter för mig. Har inte hunnit uppdatera mig på tråden efter natten.
2015-06-14, 08:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Voyaflex
Missing People hade mellan 600-1400 sökande per dygn efter henne, förstå vilken styrka detta är på ett sådant litet område. I rena tal är det likt 5% av hela polisstyrkan i Sverige. Ca 200 gånger polisstyrkan i Sköve, och i detta lilla område, det är inte så lätt som folk tror att finna en död människa. Poliser är inte övermän, man måste leta efter ledtrådar annars så springer man bara runt i cirklar.
Samtidigt som jag skrev innan i tråden så är jag säker på att polisen redan ringat in de potentiella gärningsmännen flera dagar tidigare, men det kräver ett godkännande samt en rimlig anledning till att ta in dem.

Då har du fel, enligt polisens egen version vid presskonferensen igår lördag så var det personer ur MP som uppmärksammande dem på de nu gripna personernas märkliga beteende vid ett av de senaste fynden under fredagen.
2015-06-14, 08:34
Medlem
Jag läste någonstans om "godsherren", har vi något namn på den gubben?
2015-06-14, 08:36
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nja, tycker inte kidnappningsteorin känns sådär trolig; de bodde ju inom närområdet och tar ju därmed stora risker, inte alldeles lätt att sedan gå i land med utbytandet person mot cash, samt givetvis risken för upptäckt då hon hålls fången.
Tror mer på det sexuella motivet.

Men skulle risken vara mindre att undgå upptäckt för våldtäkt när de tillfälligt och regelbundet bor på mindre ort? Fast det är klart ett sexuellt motiv är väl någonting som kan vara mer av stundens ingivelse men en kidnappning skulle ju kunna involvera fler, attt dessa MGM endast initialt skulle delta och att tanken var att hon skulle lämnas till någon/några andra som skulle fört bort henne. Men det är ändå stor risk att hon skulle känt igen dem och därför mindre sannolikt att det var ett såpass "planeringsbehövligt" brott.

Edit: uppgiften om att en avMGM är misstänkt att vara inblandad i människohandel gör mig dock konfunderad, brukar dessa ägna sig åt våldtäkt på kreti och pleti? Människohandel betraktas i de flesta länder som grovt brott varför man kanske eljest vill undvika att få ögonen på sig tänker jag. Det kan vara flyktingsmuggling men kanske även något slags sexuell handel (vilket i så fall skulle kunna stämma med uppgift från litauisk polis om att de inte är kända av polisen där (bordellverksamvet är kanske inte olagligt där)). De kanske har gjort något förslag att locka in henne att hon skulle kunna bli
" modell"och tjäna mer men att det gick fel och hon blev arg och de var rädda att bli anmälda?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2015-06-14 kl. 08:51.
2015-06-14, 08:37
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greven78
Jag läste någonstans om "godsherren", har vi något namn på den gubben?

A*ne Jön**on vill jag minnas att jag läst.
2015-06-14, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToreSkog
Det har ju beskrivits här, sluta fråga samma sak nu:

Sluta bestäm vad jag får fråga och inte!

Jag vill veta med all säkerhet från någon som varit där! Allt annat är spekulationer anser jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in