Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 03:33
Medlem
Popc0rns avatar
Vad är det som säger att det inte bara var ett inbrott som gick snett?
2015-06-14, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stigmata01
Vet inte, tycker bara det är en sån sjukt tragisk händelse.

Vi får väl se. Länge sa polisen att dom tror att dom har hittat Lisa.. det kan ju betyda att det var svårt att ens se att det var Lisa.Det kanske var så sjukt att någon slog henne sönder å samman? Fast sånt händer ju inte i vårt land Sverige. Speciellt inte när vi tar in folk från utlandet hela tiden..
2015-06-14, 03:34
Medlem
Ana.Roxias avatar
Det är jävligt lätt att säga, "dem borde ha sökt där".
Men det gjorde dem nog, utan att hitta något användbart, enligt dem vill säga.

För mig så ska det inte vara såhär lätt att gömma ett brott.

Dra åt helvete vad dåligt jag mår. Tack vare er, polisjävlar.

Sök nästa gång, leta inte klick på hemsidor, fittor.
2015-06-14, 03:35
Medlem
MoveToTheBeats avatar
Vidarebefordrar bara en användares (Avarter) PM som ännu inte kan posta inlägg.

Tror du har rätt (förrådet)

Hej!

Kan inte skriva i tråden, nytt konto. Ville bara säga att jag tror att du har rätt i det du skriver i inlägget: (FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
om placeringen av det vita förrådet/baracken.

Jag lyssnade på en del livesändningar på fredagskvällen och hörde hur en av reportrarna på plats sa att baracken låg cirka 100 meter bakom ladan (Martorp).
Vet ju inte hur bra han kunde bedöma avståndet där i halvmörkret, men även om det nu skulle vara 50 meter, så stämmer det ju med hur du har ritat ut baracken.
stämmer även med Expressens foto m.m.

Minns tyvärr inte i vilken livesändning detta sades. Jag följde Expressen primetime (TV), Aftonbladets text-live och sveriges radios text-live.
En av Aftonbladets reportrar twittrade dessutom.
Kan inte komma ihåg om jag följde någon mer.

Men en av reportrarna försökte gå runt ladan, och komma upp på baksidan, men då höll precis polisen på att spärra av omkring.
Det här var väl någon gång efter 22-tiden (om jag minnsrätt).
2015-06-14, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popc0rn

Så du menar att den närmsta grannen skulle göra inbrott i ett cafe? Grannen blir definitivt inte påhälsad av polis. Dom behöver ju inte ens tänka ut en bortförklaring, trots att de dödade hon i cafet
2015-06-14, 03:37
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popc0rn

För att det är en bra jävla idiotisk tid att genomföra ett inbrott. Kan ju vänta tills 23-tiden när det verkligen är folktomt och mörker.
2015-06-14, 03:39
Medlem
En grej jag inte kan släppa är fyndplatsen för liket. Om det nu stämmer att det är boden vid Martorp. Varför lades liket där? Hade man tänkt att flytta kroppen senare till en mer permanent plats? Varför gjordes då inte detta under natten mellan söndag och måndag eller senare under veckan? Antar att det är för att det var för många poliser i närheten. Sen kan man ju fråga varför inte kroppen dumpades direkt i typ en sjö, skogsdunge eller gödselbrunn. Det hade varit bättre platser än en bod vid en gård.
2015-06-14, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Vidarebefordrar bara en användares (Avarter) PM som ännu inte kan posta inlägg.

Tror du har rätt (förrådet)

Hej!

Kan inte skriva i tråden, nytt konto. Ville bara säga att jag tror att du har rätt i det du skriver i inlägget: (FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
om placeringen av det vita förrådet/baracken.

Jag lyssnade på en del livesändningar på fredagskvällen och hörde hur en av reportrarna på plats sa att baracken låg cirka 100 meter bakom ladan (Martorp).
Vet ju inte hur bra han kunde bedöma avståndet där i halvmörkret, men även om det nu skulle vara 50 meter, så stämmer det ju med hur du har ritat ut baracken.
stämmer även med Expressens foto m.m.

Minns tyvärr inte i vilken livesändning detta sades. Jag följde Expressen primetime (TV), Aftonbladets text-live och sveriges radios text-live.
En av Aftonbladets reportrar twittrade dessutom.
Kan inte komma ihåg om jag följde någon mer.

Men en av reportrarna försökte gå runt ladan, och komma upp på baksidan, men då höll precis polisen på att spärra av omkring.
Det här var väl någon gång efter 22-tiden (om jag minnsrätt).

Oskar Forsberg(AB) og David Bach(VG.no) ble fysisk flyttet fra innenfor sperringene rundt den tiden på fredag.
2015-06-14, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
En grej jag inte kan släppa är fyndplatsen för liket. Om det nu stämmer att det är boden vid Martorp. Varför lades liket där? Hade man tänkt att flytta kroppen senare till en mer permanent plats? Varför gjordes då inte detta under natten mellan söndag och måndag eller senare under veckan? Antar att det är för att det var för många poliser i närheten. Sen kan man ju fråga varför inte kroppen dumpades direkt i typ en sjö, skogsdunge eller gödselbrunn. Det hade varit bättre platser än en bod vid en gård.

Kul fråga, men varför undrar du inte att GM stannar kvar i närhet av liket? Han hade ju lätt kunna försvinna var som helst i sverige eller utomlands.
2015-06-14, 03:43
Medlem
Popc0rns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Så du menar att den närmsta grannen skulle göra inbrott i ett cafe? Grannen blir definitivt inte påhälsad av polis. Dom behöver ju inte ens tänka ut en bortförklaring, trots att de dödade hon i cafet

Jag vet inte mer än vad du vet om fallet. Låt säga att förövarna antog att de sista lämnat efter stängning och påbörjade inbrottet. Lisa såg detta och förövarna fick panik och sen hände vad som hände. Låter det helt orimligt?
2015-06-14, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Kul fråga, men varför undrar du inte att GM stannar kvar i närhet av liket? Han hade ju lätt kunna försvinna var som helst i sverige eller utomlands.
Det hade varit för misstänkt om de plötsligt försvann. De underskattade polisinsatsen och MP:s sök. De trodde väl att snuten skulle agera som i Litauen och skicka nån slö patrull och sedan lägga ner utredningen (ja mina öststatsfördomar talar).
2015-06-14, 03:44
Moderator
OYs avatar
Lisas tillhörigheter har spritts i naturen men inte alla vad jag förstår, något fanns invid mopeden. Varför dumpade gärningspersonen inte alla tillhörigheter, varför dumpades ens något, vi borde kunna dra en vettig slutsats av den vetskapen.

Ponera att de tillhörigheter som är hittade kan vara besudlade med gärningspersonens DNA, varför annars dumpa?

Varför dumpades inte hjälmen i det område som övriga tillhörigheter dumpades i, åtminstone är den inte funnen vad jag känner till.

De föremål som har dumpats är vad jag har hört, klocklänk, ring, mobildisplay, mobilskal, eventuellt en handske och ett kvitto.

De här föremålen kan vara besudlade med DNA från någon av de anhållna, det innebär att gärningsperson kan ha varit i kontakt med de här föremålen och därför ser sig tvungen att dumpa dem. Men varför dumpa så slarvigt eller plantera om det ansågs viktigt att föremålen inte skulle komma polisen tillhanda?

Varför plantera en handske och ett kvitto i ladan om man vill rikta misstankarna bort ifrån säteriet?

Om dumpningen beror på att gärningsperson är rädd för att ha avsatt DNA på föremålen bör nyckeln inte ha suttit kvar i mopeden om man tror på teorin att gärningsperson har kört mopeden, i alla fall om handskar inte användes. Att handskar användes talar de övriga fynden emot.

De misstänkta hade tillgång till en bil, varför gömma Lisa på sin egen bakgård när de hade möjlighet att gömma henne många mil ifrån säteriet, gäller även Lisas tillhörigheter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in