Citat:
Ursprungligen postat av
hee4r
Är detta en retorisk fråga, eller?
Det är väl du som druckit ohälsosamt och därmed krävt av din sambo att denne skall agera skydd mot och för dig och nu när du lyckats hålla dig från alkohol och detta i hela 17(wow, gör vågen här...) dagar så kräver du fortsatt en barnvakt? Och inte nog med det, nu när denne din barnvakt inte längre vill sitta just barnvakt så vill du fortfarande vara detta barnet och som behöver en barnvakt? Så kallar du honom för "medberoende"? Du ser fel i HAN?
Shit, men vilken iskyla du uppvisar

Släpp din kille FRI, säger då jag.
Ja, att jag indirekt tvingat honom att ta hand om mig när jag själv inte kunnat är en utav de oförättelser jag gjort som missbrukare och försöker gottgöra.
17 dagar är inte länge, det inledde jag med - men det är ett steg på vägen i varje fall. Och man behöver ju börja nånstans.
Jag har inte skrivit någonstans att jag vill att han ska vara min "barnvakt", har inte heller kallat honom för medberoende(?)
Tycker ditt svar här i tråden är lite på sandlådenivån. Läs igenom trådstarten ordentligt och bidra med något konstruktivt istället, för det jag söker är svar på varför och hur jag kan få min sambo att må bättre - inte påhopp från uttråkade människor som inte kan sova om nätterna.