Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Allt som hände under fredagskvällen skedde "nära varandra i tid", så det var kanske ingen större bedrift att "säga" det. Istället skulle du väl kunna erkänna att jag hade rätt och be om ursäkt för ditt otrevliga inlägg där du påstod att jag hade fel?
Förlåt? Var någonstans har jag varit otrevlig? Jag är väl för bövelen mer än lovligt hövlig med tanke på klientelet i tråden? Jag har ingenstans påstått att du har fel i vilket som skedde först, jag har påstått att du har fel angående varför pressträffen utlystes. Jag har i alla inlägg där jag berörs frågan varit helt tydlig och på det klara med att det är osäkert i vilken ordning gripandet eller påträffandet av kroppen skedde och varit tydligt - övertydlig - om vad jag har tolkat det som och vad vet. Alltså skiljt i sak på vad som är egna funderingar och vad som är kontrollerbara fakta.
Du däremot, har påstått saker som sanningar som du ännu ej har kunnat belägga. Det märkliga är också att du hakar upp dig på en sådan struntsak.
Och varför ljuger du? Och falskciterar? Jag sade, klart och tydligt, i det jävla inlägg du citerade: "Däremot hade jag fel som trodde att den hittades direkt innan. ..."
Det vill säga: Jag hade fel och ger dig därmed implicit rätt. Så kom inte och snacka någon sabla smörja om att jag inte skulle "erkänna fel". Det är bara du som falskciterar. Intellektuellt ohederligt.
Dessutom. Den första pressträffen var efter tolvslaget. Gripandet skedde flera timmar tidigare och pressträffen utlystes en bra stund efteråt.
Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Det där är inte hela pressträffen. Det klipps innan de enskilda intervjuerna tas. Vilket är lite typiskt roligt eftersom det var just (tror jag) TV4s reporter som frågade om kroppens hittande var orsaken till fördröjningen. Nej, det berodde på restiden. Rakt uppochner. Övertydligt. Om jag hittar en länk ska jag givetvis presentera den, men inte fan orkar jag leta upp en bara för att tillfredsställa något yrväder som med flit klipper bort något jag sagt och sedan anklagar mig för att inte ha sagt just det denne klippte bort.
Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Jag har lite problem med människor som är otrevliga som fan, har fel och sen bara tröskar på i samma stil. Nu är det dags för dig att belägga dina påståenden om att presskonferensen inte sköts upp för att de hittat kroppen och att det är helt orimligt att presskonferensen från början var tänkt att handla om gripandena. Inte ditt jävla svammel utan riktiga källor vill jag se.
Hörru pajas! Vet hut! Det är du som kommer med påståendena, inte jag. Det är du som har en bevisbörda. Det är du som säger något som skiljer sig från den bild man får av media. Alltså är det du som kommer med belägg. Begrips?
Dessutom har du ju hela den
andra pressträffen att tillgå, där förloppet återges. Vidare: snälla, försök tänk lite.
Problemet är att du uppger ostödda uppgifter som på något sätt avviker. Det är DU som klart sa du misstänkte att man sköt på presskonferensen därför att man hittade kroppen. Alltså är det DU som belägger det. Jag säger bara att det inte vad som sas och jag undrar varför du tror det. Någon jävla ordning får det väl ändå lov att vara? Återigen, notera vad jag säger och vad jag INTE säger. Jag säger INTE att du har fel per automatik. Jag säger bara att om du kommer med påståenden får du belägga dessa. Om du inte hittar de enskilda intervjuerna efter att presstalespersonen adresserat alla journalister, så är det ditt problem. Jag orkar inte gräva (lite har jag kollat, men hittar inget på YT) för att "belägga" den offentliga, officiella bilden. Det är de som utmanar denna bild som får komma med beläggen. Så, har du stöd för din misstanke eller ej, att pressträffen sköts upp av den anledningen? Du hade google-fu nog att hitta en YT-länk med den andra presskonferensen. Då kan det väl inte vara så svårt att hitta de enskilda intervjuerna från den första? Nu har jag faktiskt sökt en stund utan att hitta något, så tillsvidare får du helt enkelt tro på mina ord när jag säger att presstalespersonen klart och tydligt bekräftade att fördröjningen berodde på sen ankomst, inte att kroppen hittades. För enbart ett gripande hade nog inte föranlett att utlysa en pressträff mitt i natten...