Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-14, 02:00
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och då måste man fråga sig, varför står moppen upp.
Med nycklarna i.
Då skulle moppen, haft skador.
Och om det ar en trafik olycka, och de kört på henne.
Så är det rätt ologiskt, att nycklarna sitter i moppen.

Varför skulle hon inte kunnat bli påkörd som gående menar du? Hon korsade väl trots allt en väg när hon hängde upp nycklarna..
2015-06-14, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Varför tar dom med hjälmen? Något vi missar?
Dom lämnar nycklarna, moped, kassen vid mopeden, handsken i ladan... men Hjälmen tar dom med... varför?
Vad är det som säger att de tog av den? Hon kanske hade den på sig hela tiden?

Vilket i så fall talar för att de ströp ihjäl henne.
2015-06-14, 02:01
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Den känns rätt ologisk.
Och att hon inte ligger på plats, eller man ser blod på plats(för blod runt moppe, är nått jag inte hört nått om).
Så skulle jag påstå, en trafikolycka inte skett.
I alla fall inte i en direkt närhet av moppen.

Hon bodde i Skövde, hon är säkert inte van att lämna nycklarna i moppen. Antingen har hon blivit stoppad på vägen och någon kört tillbaka moppen eller så har någon ropat på henne vid byggnaden mittemot, har hon sett dem där och jobba under ett par veckor och kanske sagt "hej" åt dem som man gör på mindre orter så kan det ju tänkas att hon gått dit om de ville henne något.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Voyaflex
Generellt så brukar inte människor oavsett etnicitet sätta sig medvetet i problem som kriminella, därför låter våldtäkt som en dålig gissning enligt mig. Om en person utan samvete bestämmer sig för att våldta en annan så gör de inte det så nära sitt eget hem, och helst inte om de samtidigt vet att de måste ta livet av en person efter. Därför tvivlar jag på våldtäktsscenariot, med det sagt så är detta bara mina spekulationer vilket inte betyder att jag har rätt, men det känns lite långsökt.

Glöm inte (verifierat tidigare i tråden ) att yngre brodern sökte konflikter med allmänheten. De andra fick hjälpa att städa för hans misstag.

Jag tror inte hissen gick ända upp för den där killen, om du förstår vad jag menar.
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voyaflex
Generellt så brukar inte människor oavsett etnicitet sätta sig medvetet i problem som kriminella, därför låter våldtäkt som en dålig gissning enligt mig. Om en person utan samvete bestämmer sig för att våldta en annan så gör de inte det så nära sitt eget hem, och helst inte om de samtidigt vet att de måste ta livet av en person efter. Därför tvivlar jag på våldtäktsscenariot, med det sagt så är detta bara mina spekulationer vilket inte betyder att jag har rätt, men det känns lite långsökt.
Ibland händer det att man rövar bort, och våldtar.
Och sen dödar.
Hade en diskussion med en polare.
Och varför det sker, våldtäkt är en otrevligt brott.
Men vad tänker man när man väljer att döda sitt våldtäktsoffer.
Nu skulle jag aldrig någonsin våldta någon, men sen döda är för mig obegripligt.
Att förstå sjuka människor agerande, går inte.

Känner en stor oro för mina barn nu, som jag aldrig känt innan.
Och mitt äldre barn fick för sig att hon inte ville vara hemma hos mamma.
Och tog en 9,2km promenad hem till mig, nu känner jag mig bara kall och oroad.
Hade räckt med en idiot, så hade hon varit borta.
Fyy faan :/
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..

Alla kåta 14-åringar här inne har en föreställning om att hon ska ha blivit brutalt knullad rakt upp och ner på parkeringen?! Så hjälmen måste sparats som en trofé för dom.
2015-06-14, 02:02
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Jag vet inte om det postats redan angående Missing peoples möte med individerna om det har hänt eller om det bara är rykten?

Jag hörde på tv tror jag att Missing people fick utdelade ytor som skulle genomsökas från polisen och att de på missing people märkte ut med någon typ av märkning vart de redan har gått för att visa vad som är kvar och man inte ska söka på samma ställe flera gånger.

Min teori angående varför misstankar fattades från missing people är att förövarna kanske gick omkring på ett redan utmärkt område och det ser missing people och går dit för att informera kanske eller nåt sånt och då ser dom någon som inte var där tidigare och de enda som varit där förutom missing people är dessa två gästarbetare. Kanske det blir frågor och de börjar få lite panik och röra på sig varav mp ringer polisen. (Därav kommentarer sen tidigare om att polisen hann ikapp)
2015-06-14, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
Att dom kanske hade en sexuell relation, fattade du inte det av mitt inlägg?
Du lyckades feta frågan. Du lyckades inte besvara den koherent.
Jag frågar igen: Vad tror du själv är beröringspunkterna mellan en skötsam skolflicka och en gästarbetande polack som arbetar i omnejd med hennes arbetsplats men inte i omnejd kring hennes skola, bostad och förmodade sociala lokaler?

Att de "kanske hade en sexuell relation" är ju bara en precis upprepning av vad du påstod tidigare, vilket jag besvarade. Så, hur bedömer du själv sannolikheten? Och vilket förklaringsvärde har ditt ohämmade antagande? Är det händelsen i stort som förklaras eller varför det skedde just där det skedde?

Det är lite tröttsamt när "spekulationer" inte tar någon som helst hänsyn till vad som är känt utan bara är rent spånande. Det förstör tråden.
2015-06-14, 02:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag vet inte om det postats redan angående Missing peoples möte med individerna om det har hänt eller om det bara är rykten?

Jag hörde på tv tror jag att Missing people fick utdelade ytor som skulle genomsökas från polisen och att de på missing people märkte ut med någon typ av märkning vart de redan har gått för att visa vad som är kvar och man inte ska söka på samma ställe flera gånger.

Min teori angående varför misstankar fattades från missing people är att förövarna kanske gick omkring på ett redan utmärkt område och det ser missing people och går dit för att informera kanske eller nåt sånt och då ser dom någon som inte var där tidigare och de enda som varit där förutom missing people är dessa två gästarbetare. Kanske det blir frågor och de börjar få lite panik och röra på sig varav mp ringer polisen. (Därav kommentarer sen tidigare om att polisen hann ikapp)

Det har bara skrivits att missing people reagerade på dom flera ggr och pekade polis dit. Din teori kan stämma, eller att dom till och med flyttade på pinnar? Bra tänkt.
2015-06-14, 02:04
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..

Vilket i så fall talar för att de ströp ihjäl henne.

Det går inte ihop, varför skulle inte GM ta av henne hjälmen? kan hjälmen var mordvapen?
Bannlyst
Att Lisas saker hittades på så skilda platser kan ju bero på att de placerats ut för att förvilla, som många sagt. Men, det som hittades vid kyrkan, hur långt ifrån mobildelarna var det? Kan det varit så att hon med våld förts in i en bil och kanske lyckats fly ut efter en stund, sprungit men de hann upp henne, tumult uppstod, klockan gick sönder och de drog in henne i bilen igen. Man vet väl inte om de t.ex åkt runt ett tag, kanske dödat henne på annan plats och sen tagit kroppen med i bilen. Usch, är en sån hemsk historia det här så man funderar mycket. Har också tänkt att för Lisas och hennes familjs skull vore det bäst att få veta att hon faktiskt blev dödad ganska omgående efter försvinnandet. Vore väldigt obehagligt om man får veta att hon t.ex legat fången 1-2 dgr, skadad, bunden osv, livrädd och utan chans att göra sig hörd, skrika på hjälp, även fast det kryllade av poliser i området. Ovissheten för hennes familj måste vara outhärdlig, finns inte en chans att man kan tänka sig in i deras situation.
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Varför tar dom med hjälmen? Något vi missar?
Dom lämnar nycklarna, moped, kassen vid mopeden, handsken i ladan... men Hjälmen tar dom med... varför?
Dom kan ju ha överrumplat henne på mopeden/intill med hjälmen på, dragit in henne i en bil (hade kanske tillgång till någon bil via "arbetet") och kört till den (öde?) gården som dom bor nära och förmodligen haft koll på.
Senast redigerad av snurresnigel 2015-06-14 kl. 02:06.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in