Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragolin
Bodan med galler fönster där dom hittade Lisa ligger ju alldeles vid jätteskorstenen.]

Jätteskorstenen är en tornsilo. Så vet du det.
2015-06-14, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Sluta nu...
Om hon gick till männen så hade knappast nyckeln till mopeden suttit i.

Nu tror jag ju heller inte på teorin att Lisa försökte ragga på litauerna, men bara en kommentar angående nyckeln. Att den satt i skall man inte låsa fast sig vid när det gäller andra teorier. Inte alls säkert att man bryr sig om säkerhet och lås för en moped bakom en lada mitt ute på vischan. Dräller liksom inte av mopedtjuvar i buskarna där så att lämna en moped med nyckel i under 5-10 min kan vara fullt normalt beteende. (och nej, ni behöver inte försöka skämta med att kommentera "men det drällde av våldtäktsmän")
2015-06-14, 01:04
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dn89
Fick en tankeställare när de gick ut i media med att de funnit en kropp som misstänks tillhöra LH för att föräldrarna senare skulle komma till att bekräfta att det dessvärre var hon.

Måste skett något tragiskt då bilden på henne var tydlig, har dock själv inga erfarenheter angående identifiering av BO men hade de svårt att fastställa att det var hon när de fann henne? Klippt av hennes hår?

Tragiskt fall, hon hade hela livet framför sig.

Det blir förbannat pinsamt om man blandar ihop avlidna. Traumatiskt för anhöriga. man vill vara 100% säker innan man säger vem den avlidne är. Ingen annan än en anhörig är bättre på att identifiera en avliden, så länge det går att se vem det är vill säga.

Dessutom finns det en annan poäng med att anhöriga identifierar den avlidne. Den anhörige har med egna ögon sett att det är just den personen. Den anhörige slipper fundera i framtiden. Det har hänt att folk under lång tid undrat om det verkligen var rätt person som avlidit. Det är en del i processen att bearbeta händelsen.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpelstiltskina
En kriminell klädstil? Har kriminella en speciell klädstil menar du? I vilken affär handlar man då?

Urban Street look, (+backslick, någon cool tatuering, halsband etc))
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Sluta nu...
Om hon gick till männen så hade knappast nyckeln till mopeden suttit i.

Precis. Antingen blev hon tagen precis när hon skulle iväg eller så har gärningsmännen tagit henne på vägen och kört tillbaka mopeden till caféet efteråt.
2015-06-14, 01:05
Medlem
Svennis7254s avatar
Detta är min teori...

De har överfallit henne vid Moppen, Våldtagit henne, Dödat henne, Jag tror däremot att kroppen är flyttad några gånger, Jag tror också att bägge Männen Våldtagit henne, och någon av dem dödat henne...

samt att kvinnan fått reda på det tämligen omgående... För att få skyddande av brottsling så måste man ha känt till det, utan att agera genom att anmäla, Visste hon inte om att de hade begått brott så är det inte skyddande av brottsling, och hon hade redan varit släppt...

Handsken i ladan och de övriga fynden är utlagda efteråt

Men hon är knappast styckad, tror inte på rånteorin heller, båda känns för långsökta

Men jag undrar hur de så snabbt efter gripandet, fick reda på ladan, där hon hittades, yppade männen eller kanske kvinnan någonting direkt?

Jag tror att de hittade henne strax innan pressträffen de hade på kvällen, eftersom denna sköts upp, hon polistalesmannen hade precis fått reda på det...
2015-06-14, 01:05
Medlem
"Köpa sprit-teorin" är nästan lika osannolik som teorin om den "tysta helikoptern" som skulle ha spritt ut hennes saker över åkern.

Handlar troligtvis om ett moment of opportunity eller något liknande. Att de två männen har mördat Lisa verkar ju stå fast då dem är anhållna för mord båda två, men jag undrar verkligen vad kvinnans roll i allt detta är. Om hon verkligen har varit anställd på cafeet och så.
2015-06-14, 01:06
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjalmarsson24
Om hon blev attackerad på plats borde hon skrikit och det borde varit spår efter överfallet i gruset på parkeringen???

En moped med nyckeln kvar i låset kanske ändå bör ses som ett spår? Jag brukar inte ens lämna nycklar i fordon om så bara ska vara iväg en minut...
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djuphavsdjungeln
Behöver och behöver. Vad jag menar är att hon kanske ville ha sex med någon av dem. Kan det vara så att någon av gästarbetarna var riktigt jävla snygg och fick brottsoffret att drömma sig bort där hon arbetade på caféet? Blir väldigt konstigt om man utgår från att hon blivit överfallen. Dödsfallet kan ha skett då fler än två personer blev inblandade i vad som började som ett vanligt samlag mellan en man och en kvinna.
Om vi säger så här, att det är en av dom minst troliga scenarierna av alla. Ja, det är möjligt. Det är också möjligt att hon blev bortförd av utomjordingar för att experimenteras på och dessa utomjordingar precis satt ditt dom tre misstänkta. Det finns massvis av olika scenarier men dom flesta är väldigt otroliga, bland annat detta. OM din teori stämmer så borde ju snubben som påbörjade samlaget med henne blivit rätt förbannad på den andra snubben som kom in och enligt dig mördade hans ligg? Det handlar ju trots allt om människor med känslor och inte grottmänniskor som börjar gestikulera, skrika som apor på varandra och kanske ge nåt slag eller två efter att nåt gått snett.

Det är ju som att flera av er inte tänker längre än näsan räcker.
Medlem
Bu5t3Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKarlsson
Tror ju knappast att TT:s fotograf har varit där och tagit bilder hipp som happ före fyndet gjordes.

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2745794-misstankta-mordare-i-kontakt-med-missing-people

Se bild 12. (håller du över thumbnailen står det 14 hours ago)

ok dåså, då har dom väl flyttat pallarna då... men fortfarande har ingen kunnat svara på varför dom hittade hennes ägodelar vid kyrkan flera kilometer norrut?
Medlem
MoveToTheBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Nej det stämmer inte.

Jämför med denna bild där man ser silon i sin fulla längd vilket man inte gör ifrån din föreslagna position av boden.

http://media.shootitlive.com/FgiDPSsMV8YsKdDKxAfoxEGJTSF/1200.jpg?project_id=goteborgsposten/514

Du har rätt!
2015-06-14, 01:07
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Nu tror jag ju heller inte på teorin att Lisa försökte ragga på litauerna, men bara en kommentar angående nyckeln. Att den satt i skall man inte låsa fast sig vid när det gäller andra teorier. Inte alls säkert att man bryr sig om säkerhet och lås för en moped bakom en lada mitt ute på vischan. Dräller liksom inte av mopedtjuvar i buskarna där så att lämna en moped med nyckel i under 5-10 min kan vara fullt normalt beteende. (och nej, ni behöver inte försöka skämta med att kommentera "men det drällde av våldtäktsmän")

Det är så mycket saker som är totalt jävla osannolika och ska dessutom hända samtidigt för att andra teorier ska funka.
Det absolut sannolikaste är att hon blir överfallen vid mopeden.
Tror hon var en bra tjej som helt enkelt var på fel tid vid fel tidpunkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in