Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blankt
Fruktansvärt. Förstår inte hur dessa potentiella gärningsmän har kunnat sova om nätterna vetandes att det ligger en kropp inte så långt ifrån dem som de själva har mördat (om det nu var dem och om de nu mördade henne dag 1.). Om de nu var två stycken som genomförde detta, jag förstår inte hur inte någon av dem hade något som helst vett i skallen. Båda kan ju inte vara lika sjuka i huvudet....Men det förekommer antar jag.

Jag hoppar innerligen att föräldrarna får de stöd de behöver i dessa mörka tider och jag hoppas att journalister och liknande inte beter sig som djur längre och försöker ta i kontakt med dem för kommentarer.

Hemskt.

Kan människor gasa ihjäl miljoner efter miljoner kan nog människan göra detta med.
Medlem
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=4gi72w&s=8#.VXyy8_ntlHw

Som många redan sagt så är nog boden där uppe. Se på den nedre bilden hur det skymtas lite skog/träd som döljer ena delen av boden. Det är det som syns sen på den övre bilden, så jag tror att boden ligger precis runt dem sista träden och att kortet är taget ifrån långt håll med en ordentlig systemkamera.

Sen är det kanske taget i den vinkeln att man inte ser gödseltankarna alls.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse38
Att även svart färg kan blänka så att den blir ljus. Typ...
Nja.

Jag är nu övertygad om att detta är skjulet och fyndplatsen: http://s11.postimg.org/ghmag28du/fyndplats.jpg

Denna bild är tagen med teleobjektiv ute på åkern. Alltså långt utanför avspärrningarna.

http://media.shootitlive.com/FgiDPSsMV8YsKdDKxAfoxEGJTSF/1200.jpg?project_id=goteborgsposten/514

Skitsamma, det är egentligen ganska ointressant var skjulet ligger.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-The-Ripper
Fått information av en god källa som kände Lisa och hennes vänner att GM väntade och tog tillfället i akt att våldta henne när han såg att kusten va klar. (han har spanat in henne då han jobbade nära cafét)
Lisa kämpade emot varpå GM ströp henne.

Gissar på att Gm fick panik och transporterade henne ngn stans, drog in paret som är anhållna och att de måste hjälpa honom att undanröja kroppen och plantera ut Lisas ägodelar lite varstans.
Sedan om GM våldtog henne det återstår att se. Nekrofili är möjligt.

Den här storyn är inte sann. Någon som har planerat att våldta någon i veckor å inväntar rätt tillfälle å dessutom dödar offret, får inte panik av att en 17 årig tjej blir upprörd pga våldtäckt (som skulle trigga att offret dödas)..
Senast redigerad av untribium 2015-06-14 kl. 00:51.
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Slänger upp en ny karta:

Här är fyndplatsen enligt mig:

http://s11.postimg.org/ghmag28du/fyndplats.jpg

Skulle snarare vilja säga att fotografen stod där. Eller iaf i den riktningen.
2015-06-14, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmerd
Det finns inte en chans, för långt ifrån.
Nej. Man luras lätt av perspektiv med teleobjektiv. Det är rätt plats.
2015-06-14, 00:50
Medlem
Kvinnens advokat: Peter Falck
Eldste manns advokat: Helena Svärd
Yngste manns advokat: Thomas Ört
2015-06-14, 00:51
Varför har inte TV nyheterna nämnt att Lisa Holms pappa ingår i en speciell militärgrupp inom försvaret?

Någon här som vet vilken typ av militärgrupp?

Detta är mycket intressant enligt mig.

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2744823-ett-av-polisens-spar-pappans-militara-uppdrag
2015-06-14, 00:52
Medlem
sabress avatar
MEN SNÄLLA! Boden behöver inte synas på google maps. Kartorna är gamla, den kan stått där i en vecka eller i ett par år. Varför måste ni se den på google maps?
Medlem
Yxzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Källan var alltså på plats och bevittnade händelseförloppet? Tipsa polisen om att det alltså finns ett vittne.

Idiot..

Kan ju vara så att den överlevande har berättat i förhör...
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BridgeRock
Vad är så osannolikt med att en 17-årig tjej skulle köpa smuggelsprit?
En Söndag? Skulle vara liiiiiite troligare om det hade varit en Torsdag, Fredag eller Lördag men vem fan köper smuggelsprit av litauer en söndag ute på landet? Skärp er nu.
Medlem
GosuZergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItWasJustified
Grattis, du tog dig precis in på topp 3 listan över idiotiska teorier idag
Tror knappast en blond 17-åring som är över en 6a i utseende behöver gå till 35-åriga svartarbetande litauer för att få sex.
Om hon nu velat ligga skulle det nog finnas betydligt fräschare killar i hennes egen ålder att välja mellan.
men det var ett jävla tjat om hennes utseende, om hon var snygg eller inte. helt irrelevant! rapportera om händelse eller skrolla vidare. personligen tycker jag hon såg ut att vara en 9:a på bilderna, och nu när hon ligger i delar utspridda över havla källby är hon väl en 7:a.

skärp er för ffan!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in