Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 00:46
Medlem
djuphavsdjungelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Många tjejer gillar äldre killar, det vet väl alla men aldrig att hon skulle bli intresserad av någon av dom, hon är i stort sett en 10 poängare.

Vad har hennes utseende med saken att göra om hon är sexuellt intresserad eller inte? Vi vet inte om någon av männen är snygg. Hon kan ha närmat sig och tagit initiativ till någonting som spårade ur. Faktiskt lättare kan jag tänka mig för henne att våga ta initiativ till sex om hon ser bra ut, vilket hon gjorde.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dezine
Tänk att över 1000 sidor spekulationer, teorier och rent svammel landar i något så "enkelt" som att ett par sommarjobbade litauer snickrar på ett tak mitt emot kafét. Tycker det vore anmärkningsvärt om inte polisen tämligen omgående efter försvinnandet tittade upp vilka personer som faktiskt rör sig dagligen i närheten och med det också vetat om dessa personer. Sen behövs ju konkreta bevis att nysta vidare i. Den kan man ju tycka de borde fått av handsken som man faktiskt hittar där inne i ladan där de håller till.

De har förmodligen sett att hon lämnas ensam i samband med att de själva är klara för dagen, en eller båda gör närmanden som slutar i att hon blir bragd om livet direkt på plats. Är övertygad att polisen kommer göra fynd i bilen som styrker transport av kroppen i det fordonet. Handsken kan ha glömts eller lämnats kvar när de rulla in henne i presseningen eller liknande inne i ladan. De har sedan kört en bit, stannat och demloerat mobilen (kanske med bilen). Slängt ringar, smycken mm "mindre" objekt ut på åkern eller i grönskat som gör det svårare att upptäcka. I torsdags och fredags när sökområde utvidgas drabbas de av smått panik och tror väl sig kunna plantera ytterligare tillhörigheter bakom MPS skallgång eller under MPS skallgång. De blir påkomna och hamnar i en diskussion med sökande som leder till att polis kontaktas. Eftersom ingen har mandat att hålla de kvar så sticker de iväg hemåt. En patrull kommer snabbt till platsen och får vetskap på plats av MPS om vad som påträffas eller diskuterats och sätter fart efter samtidigt som de tillkallar extra resurser. De uppdagas rätt kvickt att personerna har jobbat mitt emot kafét och avspärrningarna samt den polisiära insatsen på fredag kväll är ett faktum.

Jag personligen tror kroppen är hel och jag köper inte teorin om sprit köp. De hade koll på flickan och ville göra ett försök som blev ödestigert. Usch så tragisk händelse när de blir så uppenbart och nyanserat. Målar en bild i huvudet hur de sitter där på taket och snickrar i veckor och hon helt ovetandes sommarjobbade på ett kafé mitt emot. Utan någon som helst vetskap om att en dag kommer de ta hennes liv. Vila i frid Lisa <3

Det är nog ganska exakt så det gått till, ja. Bra inlägg.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse38
Sol ute?
Vad menar du? Enda är att kartan är lite gammal så silon är ej med, men fyndplatsen är samma.
2015-06-14, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dezine
Tänk att över 1000 sidor spekulationer, teorier och rent svammel landar i något så "enkelt" som att ett par sommarjobbade litauer snickrar på ett tak mitt emot kafét. Tycker det vore anmärkningsvärt om inte polisen tämligen omgående efter försvinnandet tittade upp vilka personer som faktiskt rör sig dagligen i närheten och med det också vetat om dessa personer. Sen behövs ju konkreta bevis att nysta vidare i. Den kan man ju tycka de borde fått av handsken som man faktiskt hittar där inne i ladan där de håller till.

De har förmodligen sett att hon lämnas ensam i samband med att de själva är klara för dagen, en eller båda gör närmanden som slutar i att hon blir bragd om livet direkt på plats. Är övertygad att polisen kommer göra fynd i bilen som styrker transport av kroppen i det fordonet. Handsken kan ha glömts eller lämnats kvar när de rulla in henne i presseningen eller liknande inne i ladan. De har sedan kört en bit, stannat och demloerat mobilen (kanske med bilen). Slängt ringar, smycken mm "mindre" objekt ut på åkern eller i grönskat som gör det svårare att upptäcka. I torsdags och fredags när sökområde utvidgas drabbas de av smått panik och tror väl sig kunna plantera ytterligare tillhörigheter bakom MPS skallgång eller under MPS skallgång. De blir påkomna och hamnar i en diskussion med sökande som leder till att polis kontaktas. Eftersom ingen har mandat att hålla de kvar så sticker de iväg hemåt. En patrull kommer snabbt till platsen och får vetskap på plats av MPS om vad som påträffas eller diskuterats och sätter fart efter samtidigt som de tillkallar extra resurser. De uppdagas rätt kvickt att personerna har jobbat mitt emot kafét och avspärrningarna samt den polisiära insatsen på fredag kväll är ett faktum.

Jag personligen tror kroppen är hel och jag köper inte teorin om sprit köp. De hade koll på flickan och ville göra ett försök som blev ödestigert. Usch så tragisk händelse när de blir så uppenbart och nyanserat. Målar en bild i huvudet hur de sitter där på taket och snickrar i veckor och hon helt ovetandes sommarjobbade på ett kafé mitt emot. Utan någon som helst vetskap om att en dag kommer de ta hennes liv. Vila i frid Lisa <3

Skulle gissa på ett liknande scenario. Är de hantverkare har de ju tillgång till mycket verktyg och kan använda ett sådant för att hota/tysta BO eller få henne att följa med. Det skulle också kunna förklara bristen på spår efter strid (för inget tyder på sådan förutom att mopeden verkar hastigt övergiven, eller hur?).
2015-06-14, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Vad menar du? Enda är att kartan är lite gammal så silon är ej med, men fyndplatsen är samma.

Att även svart färg kan blänka så att den blir ljus. Typ...
2015-06-14, 00:48
Medlem
djuphavsdjungelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Sitter du och runkar nu eller? Nej, finns ingen chans i helvete att hon skulle vara intresserad av att ha sex med dessa ofräscha 30-åringar som säkerligen stank av svett efter en hel dags arbete. Glöm det! Dessutom är det inte alls alla tjejer som vill ha sex med äldre män. Kan bara tänka på hur jag själv var som 17-åring och kan säga ALDRIG att jag ville ha sex med äldre gubbar!

Men nu är det inte dig tråden handlar om. Min erfarenhet är att mycket unga tjejer ibland tar kontakt med äldre män för sex.
Medlem
BridgeRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Jag ser det inte som sannolikt att en 17-årig tjej frivilligt tar kontakt med 30-åriga litauer, vare sig för spritköp eller något annat. Det är mycket troligare att hon frivilligt, om än ogärna, följt med för att hjälpa byggarbetarna på andra sidan gatan med någonting, och att det skedde precis i ögonblicket hon skulle ge sig av.

Vad är så osannolikt med att en 17-årig tjej skulle köpa smuggelsprit?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Fel. Boden har svart tak.

Här ligger den tror jag: http://s11.postimg.org/ghmag28du/fyndplats.jpg

Det finns inte en chans, för långt ifrån.
Medlem
Bu5t3Ds avatar
En sak jag undrar över som någon kanske har koll på, hur kom Lisas saker till kyrkan? om allt är runt gärdena/husen, hur hamnar en del prylar aslångt bort, och varför?
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krommee
Kan någon som var på plats, eller bott i området säga om en av dom gripna Litauerna var denne person?
http://www.interpol.int/notice/search/wanted/2010-14073

Och hur isåfall ett sånt jävla as ens kommer över gränsen. Nog får va nog. SOSSE regering och alla annan jävla öppna gränser regering.
Man har rätt att anställa utländska medborgare.

När Byggnads (facket) ville hindra illojal konkurrens från billigare utländsk arbetskraft fick de på käften av allianspartierna.
Tror dessutom att den som anlitat dessa inte varit så nogräknad, huvudsaken är att han fått jobbet gjort till lägsta kostnad.
2015-06-14, 00:49
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Den här storyn är en av enklaste och mest sannolika skull jag säga.

Ursprungligen postat av Jack-The-Ripper
Fått information av en god källa som kände Lisa och hennes vänner att GM väntade och tog tillfället i akt att våldta henne när han såg att kusten va klar. (han har spanat in henne då han jobbade nära cafét)
Lisa kämpade emot varpå GM ströp henne.

Tyvärr för vissa flashbackanvändare så behöver det inte vara att ryska regeringen som spanat in hennes pappa för att han är militär och då placerat två agenter i form av hantverkare från Litauen som då ska kidnappa henne och använda det för utpressning för att få information om vart i Sverige det är enklast att smyga in atomubåtar i skärgården. De ryska agenterna(Litauen) har då lyckas få kontakt med lisa genom att erbjuda billig hembränd sprit.
2015-06-14, 00:49
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djuphavsdjungeln
Lisa Holm kan vara den som närmar sig männen för att hon är sexuellt intresserad av någon av dem. Det kan röra sig om ett frivilligt samlag som övergår till gruppvåldtäkt. Ni har fel om ni tror att 17-åriga sliddjur inte tar sexuella kontakter med äldre män. Det händer hela tiden. Kan mycket väl vara hon som sätter sig på mopeden, ser någon av männen på avstånd och går över dit för att se om hon kan få till ett samlag. Hon har hjälmen på för hon vill skynda sig innan mannen hinner lämna platsen. Sen går allting fel. Med tanke på att hjälmen inte återfinns så kanske det rör sig om en nack-fraktur som uppkommit under våld då samlaget spårar ur. Då är det inte säkert det rör sig om mord. Kan vara dråp också om vi utesluter en naturlig död.
Grattis, du tog dig precis in på topp 3 listan över idiotiska teorier idag
Tror knappast en blond 17-åring som är över en 6a i utseende behöver gå till 35-åriga svartarbetande litauer för att få sex.
Om hon nu velat ligga skulle det nog finnas betydligt fräschare killar i hennes egen ålder att välja mellan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in